Gå til innhold

Moland psykisk syk(?)


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mary Poppins

    17

  • Mandolaika

    16

  • morsan

    9

  • Helmi

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Nå synes jeg den karen der har sett relativt pjusk ut hele veien, men jeg tviler på at han i et eventuelt skuespill ville innrømmet drapet og bedt om å få snakke med familien til drapsofferet for tilgivelse, så han er nok mer pjusk enn normalt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg den karen der har sett relativt pjusk ut hele veien, men jeg tviler på at han i et eventuelt skuespill ville innrømmet drapet og bedt om å få snakke med familien til drapsofferet for tilgivelse, så han er nok mer pjusk enn normalt akkurat nå.

"men jeg tviler på at han i et eventuelt skuespill ville innrømmet drapet og bedt om å få snakke med familien til drapsofferet for tilgivelse"

Nei, det er et poeng og jeg har tenkt på det også. Men det kan jo også være en del av skuelspillet? Hvem vil tro det er skuespill når han faktisk innrømmer drapet? Isåfall tar han en skikkelig sjangs. Jeg synes i hvert fall måten han opptrer på virker lite troverdig, men som sagt har jeg null erfaring med psykisk syke, og mest sannsynlig er han nok en smule ute å kjører ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"men jeg tviler på at han i et eventuelt skuespill ville innrømmet drapet og bedt om å få snakke med familien til drapsofferet for tilgivelse"

Nei, det er et poeng og jeg har tenkt på det også. Men det kan jo også være en del av skuelspillet? Hvem vil tro det er skuespill når han faktisk innrømmer drapet? Isåfall tar han en skikkelig sjangs. Jeg synes i hvert fall måten han opptrer på virker lite troverdig, men som sagt har jeg null erfaring med psykisk syke, og mest sannsynlig er han nok en smule ute å kjører ja..

De to gutta der har framstått omtrent like troverdig som det kongolesiske rettssystemet fra dag 1, så at en av dem også fremstår lite troverdig når det rabler for ham, er ingen bombe - og jeg er enig i at han ser ganske drøy ut.

Jeg tenkte først det samme som deg, spesielt siden jeg leste i en avis så sent som i dag at den malariamedisinen han får ikke gir psykiske bivirkninger (som en del malariamedisiner kan gjøre), men så var det det med å innrømme handlingen. Det kan umulig være smart dersom han spiller. Og hva skulle han ha igjen for å spille?

Rettssaken er vannvittig. De to gutta er vannvittige. Det er så mye vannvidd i denne saken at jeg ville ledd og skrudd av dersom jeg så noe så lite troverdig som det dramaet her på film.

Her om dagen leste jeg i avisa at de dro til Kongo for å redde pygmeer fra å bli spist fra kannibaler.

Jeg mener ... det går jo ikke an å bli overrasket over noe man hører og ser fra denne farsen om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

De to gutta der har framstått omtrent like troverdig som det kongolesiske rettssystemet fra dag 1, så at en av dem også fremstår lite troverdig når det rabler for ham, er ingen bombe - og jeg er enig i at han ser ganske drøy ut.

Jeg tenkte først det samme som deg, spesielt siden jeg leste i en avis så sent som i dag at den malariamedisinen han får ikke gir psykiske bivirkninger (som en del malariamedisiner kan gjøre), men så var det det med å innrømme handlingen. Det kan umulig være smart dersom han spiller. Og hva skulle han ha igjen for å spille?

Rettssaken er vannvittig. De to gutta er vannvittige. Det er så mye vannvidd i denne saken at jeg ville ledd og skrudd av dersom jeg så noe så lite troverdig som det dramaet her på film.

Her om dagen leste jeg i avisa at de dro til Kongo for å redde pygmeer fra å bli spist fra kannibaler.

Jeg mener ... det går jo ikke an å bli overrasket over noe man hører og ser fra denne farsen om dagen.

''Jeg tenkte først det samme som deg, spesielt siden jeg leste i en avis så sent som i dag at den malariamedisinen han får ikke gir psykiske bivirkninger (som en del malariamedisiner kan gjøre), ''

Så rart! Jeg leste i en nettavis at den malariamedisinen han hadde fått med stor sannsynlighet kunne utløse psykoser. Har lest gjennom de avisene jeg leste før idag- men finner ikke avsnittet. Kanskje de tok det bort fordi det var feil?

Ingenting overrasker meg med de guttene der. Jeg var skeptisk ganske fra start- tror jeg har skrevet noe om det her et sted.

Jeg skjønner jo at en slik situasjon som de er i er en enorm påkjenning og en psykisk reaksjon ville ikke vært unaturlig.

Kan jo sikkert hende han er syk altså- men er skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yasminnagal

''Jeg tenkte først det samme som deg, spesielt siden jeg leste i en avis så sent som i dag at den malariamedisinen han får ikke gir psykiske bivirkninger (som en del malariamedisiner kan gjøre), ''

Så rart! Jeg leste i en nettavis at den malariamedisinen han hadde fått med stor sannsynlighet kunne utløse psykoser. Har lest gjennom de avisene jeg leste før idag- men finner ikke avsnittet. Kanskje de tok det bort fordi det var feil?

Ingenting overrasker meg med de guttene der. Jeg var skeptisk ganske fra start- tror jeg har skrevet noe om det her et sted.

Jeg skjønner jo at en slik situasjon som de er i er en enorm påkjenning og en psykisk reaksjon ville ikke vært unaturlig.

Kan jo sikkert hende han er syk altså- men er skeptisk.

tror ikke han spiller, han ser veldig lik ut som jeg var da jeg fikk en nærpsykotisk reaksjon på yasmin. latteranfall ene øyeblikket, lammende depresjon det neste, raseri og aggressiv,angst, syns alle var urimelige

å spille syk og innrømme drapet ville han ikke gjort om han var ved sine fulle fem, for de vet de allerede er forhåndsdømt fordi de er hvite(=rike i kongolesernes øyne)

så enten har han innrømmet drapet fordi han er så deprimert at han ikke ser noen grunn til å holde maska lenger, eller så innrømmer han drapet fordi han er psykotisk og har fått vrangforestillingen om at han har gjort det.

Hvis det i det hele tatt stemmer at han har innrømmet det, aviser skriver mye rart, har selv lest masse faktafeil i en sak jeg kjente til detaljene til for flere år siden, og lærte på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en psykolog og hun sier at han definitivt er på vei inn i en depresjon etter det hun har sett i et nytt intervju med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaptAhab

"...etter min inkompitente vurdering synes jeg dette virker som skuespill."

Jeg kan ikke skjønne hva han skulle tjene på det? Det vil jo bare føre til at saken utsettes nok en gang, og de må sitte enda lenger i varetekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig lite opptatt av denne saken, men kunne jo ikke unngå å se ham i nyhetene igår.

Spørsmålet mitt til deg er: har du noen gang vært i kontakt med en psykotisk person? (antageligvis ikke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg tror IKKE dette er skuespill.

Tror vel mange ville fått en psykisk sykdom etter å være inneperret der med en slik dom over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser ut som han har "tippet over", altså mistet fotfeste og har ikke samme virkelighetsoppfatning som oss andre.

Synes ikke det ser ut som skuespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig lite opptatt av denne saken, men kunne jo ikke unngå å se ham i nyhetene igår.

Spørsmålet mitt til deg er: har du noen gang vært i kontakt med en psykotisk person? (antageligvis ikke...)

"Spørsmålet mitt til deg er: har du noen gang vært i kontakt med en psykotisk person? (antageligvis ikke...)"

Les innlegget mitt en gang til og se hva jeg presiserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to gutta der har framstått omtrent like troverdig som det kongolesiske rettssystemet fra dag 1, så at en av dem også fremstår lite troverdig når det rabler for ham, er ingen bombe - og jeg er enig i at han ser ganske drøy ut.

Jeg tenkte først det samme som deg, spesielt siden jeg leste i en avis så sent som i dag at den malariamedisinen han får ikke gir psykiske bivirkninger (som en del malariamedisiner kan gjøre), men så var det det med å innrømme handlingen. Det kan umulig være smart dersom han spiller. Og hva skulle han ha igjen for å spille?

Rettssaken er vannvittig. De to gutta er vannvittige. Det er så mye vannvidd i denne saken at jeg ville ledd og skrudd av dersom jeg så noe så lite troverdig som det dramaet her på film.

Her om dagen leste jeg i avisa at de dro til Kongo for å redde pygmeer fra å bli spist fra kannibaler.

Jeg mener ... det går jo ikke an å bli overrasket over noe man hører og ser fra denne farsen om dagen.

”De to gutta der har framstått omtrent like troverdig som det kongolesiske rettssystemet fra dag 1, så at en av dem også fremstår lite troverdig når det rabler for ham, er ingen bombe - og jeg er enig i at han ser ganske drøy ut.”

Det ser drøyt ut ja, men en annen i denne tråden beskriver sin egen oppførsel nær en psykose som ganske like dette, så da er det nok bare jeg som ikke er familiær men hvordan man kan oppføre seg under sterk psykisk depresjon (evnt psykose)

”Jeg tenkte først det samme som deg, spesielt siden jeg leste i en avis så sent som i dag at den malariamedisinen han får ikke gir psykiske bivirkninger (som en del malariamedisiner kan gjøre), men så var det det med å innrømme handlingen. Det kan umulig være smart dersom han spiller. Og hva skulle han ha igjen for å spille? ”

Det har jeg også tenkt på – hva det skulle gagne han å spille, og nei jeg kommer egentlig ikke på noe som skulle være grunn nok til å forklare evnt skuespill. Det måtte vært at han ikke orker sitte i den lille cellen lengre og vil heller tilbringe en liten stund på et sykehus for de med psykiske problemer (om det i det hele tatt finnes i Kongo? Sikkert ikke..), evnt kanskje han planlegger å rømme, og ved å spille på psykisk lidelse vil det gi en større mulighet for det, da han vil tilbringe mindre tid på cellen enn vanlig (må til legen for å ta tester, til psykiater osv) *fantasien løper vilt her nå* hehe.. Nei vi får nok konkludere med at det ikke er skuespill ;-)

Jeg mener ... det går jo ikke an å bli overrasket over noe man hører og ser fra denne farsen om dagen.”

Nei absolutt _ingenting_ overrasker meg lenger når det gjelder disse to guttene. Snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spørsmålet mitt til deg er: har du noen gang vært i kontakt med en psykotisk person? (antageligvis ikke...)"

Les innlegget mitt en gang til og se hva jeg presiserer.

Du presiserer din inkompetanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spørsmålet mitt til deg er: har du noen gang vært i kontakt med en psykotisk person? (antageligvis ikke...)"

Les innlegget mitt en gang til og se hva jeg presiserer.

Du presiserer din inkompentanse innenfor psykiske lidelser?

Jeg synes _generelt sett_ at folk burde la være å synes så mye om ting de vet lite om - og reagerer deretter også på ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du poengterer så sterkt at du har null erfaring med dette, hvordan kan du da samtidig si at du synes det virker som han driver med skuespill?

Du må jo ha et grunnlag eller et holdepunkt for den ene eller den andre meningen.

Du burde holde deg for god til i det hele tatt å fabulere om slikt når du ikke har noen som helst peiling eller erfaring med dette. Driver du og synser slikt om andre også, eller er det mer "greit" når det er en person som her har vært mye i media og har blitt kjent gjennom en slik sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du poengterer så sterkt at du har null erfaring med dette, hvordan kan du da samtidig si at du synes det virker som han driver med skuespill?

Du må jo ha et grunnlag eller et holdepunkt for den ene eller den andre meningen.

Du burde holde deg for god til i det hele tatt å fabulere om slikt når du ikke har noen som helst peiling eller erfaring med dette. Driver du og synser slikt om andre også, eller er det mer "greit" når det er en person som her har vært mye i media og har blitt kjent gjennom en slik sak?

Hvorfor skal det ikke være lov å undre seg på ting her og mene noe personlig uten å kunne bevise det? Er det ikke det vi gjør hele tiden her inne?

Det kunne like gjerne ha vært meg som skrev innlegget. (bortsett fra at jeg sjeldent starter tråder, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du poengterer så sterkt at du har null erfaring med dette, hvordan kan du da samtidig si at du synes det virker som han driver med skuespill?

Du må jo ha et grunnlag eller et holdepunkt for den ene eller den andre meningen.

Du burde holde deg for god til i det hele tatt å fabulere om slikt når du ikke har noen som helst peiling eller erfaring med dette. Driver du og synser slikt om andre også, eller er det mer "greit" når det er en person som her har vært mye i media og har blitt kjent gjennom en slik sak?

Jeg klarer ikke å se noe uetisk ved at dette drøftes åpent. Aviser, tv, netttv osv. har en mengde oppslag. Hva galt gjør vi ved å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme. Er usikker (men har ikke sett annet enn avisenes bilder og kommentarer), og må tilstå at jeg venter spent på utfallet av legevurderingene.

Jeg har hatt som intensjon å ikke bruke tid på å følge denne saken, men den har jo så mange rare elementer at det nesten er umulig å ikke bli opptatt av et eller annet aspekt ved den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...