Gå til innhold

Moland psykisk syk(?)


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Ok. Er ikke ute etter å omvende deg. :-)

Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. Men det var sikkert ikke så sterkt ment fra din side som jeg oppfattet det. :-)

Enkelte ganger tenker jeg at "dette setter jeg bare på kontoen for min uvitenhet/mangel på erfaring med, og velger å ikke uttale meg noe om" eller "jeg har ikke vært i dennes sko og kan ikke ane hva..... osv."

''Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. ''

Hva er verst - at en ykyndig mener det ser ut som skuespill, eller at en annen ykyndig mener det er psykisk sykdom?

Egentlig er det vel verre at ykyndige går rundt og tror at noen har en diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mary Poppins

    17

  • Mandolaika

    16

  • morsan

    9

  • frosken

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ok. Er ikke ute etter å omvende deg. :-)

Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. Men det var sikkert ikke så sterkt ment fra din side som jeg oppfattet det. :-)

Enkelte ganger tenker jeg at "dette setter jeg bare på kontoen for min uvitenhet/mangel på erfaring med, og velger å ikke uttale meg noe om" eller "jeg har ikke vært i dennes sko og kan ikke ane hva..... osv."

(fatter ikke at jeg klarte å skrive det med Y flere ganger *S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun konkluderer med at hun synes det virker som skuespill selv om hun understreker at hun har null peiling...

Det blir jo bare for dumt. Man bør kunne begrunne litte grann det man lirer av seg da.

At jeg skulle være noe mindre koselig å ha på fest fordi jeg mener dette, er jo bare totalt usaklig. Jeg liker ikke å snakke eller mene noe om andre i negative vendinger, hvis jeg ikke har noe grunnlag for det.

Jeg reagerer på slik synsing fordi jeg flere ganger har opplevd at det kan være direkte skummelt, farlig og ondsinnet å holde på slik. Man vet ikke hva slik informasjon om andre kan gjøre, rett og slett.

Jeg burde jo selvfølgelig bare latt være å svare her, når jeg ikke liker slikt, men må være lov å si fra om det for meg også.

''Det blir jo bare for dumt. Man bør kunne begrunne litte grann det man lirer av seg da.''

Kanskje MP har erfaring fra teaterscenen? ;-) Det er mang slags kunnskap som kan ha betydning når det gjelder bedømmelse av andres oppførsel...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det ikke være lov å undre seg på ting her og mene noe personlig uten å kunne bevise det? Er det ikke det vi gjør hele tiden her inne?

Det kunne like gjerne ha vært meg som skrev innlegget. (bortsett fra at jeg sjeldent starter tråder, da...)

''(bortsett fra at jeg sjeldent starter tråder, da...)

''

det er bare å hive seg på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fatter ikke at jeg klarte å skrive det med Y flere ganger *S*)

Det fatter ikke jeg heller.. :-)

Ved 3. "ykyndig" begynte jeg nesten å lure på om det var riktig likevel, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(bortsett fra at jeg sjeldent starter tråder, da...)

''

det er bare å hive seg på:-)

Hehe,- jo - det hender jo jeg starter noe,- men det er lettere å slenge seg med på eksisterende tråder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

Han virker svært syk. Bare merk forskjellen fra første rettsrunde til denne, hvor gradvis svekket han virker. Det kan være malariamedisinen som gjør dette, men det kan ene og alene være den enorme påkjenningen (både fysisk og psykisk) han/de begge opplever (ellers tenk på alt annet - knapt sovet, knapt spist, bor i en celle full av skitt, manglende tolk, dødsdom i første omgang, det er så utrolig mange faktorer som gjør at det ikke er det minste rart et menneske blir ustabil. Man kan si mangt og mye om disse to guttene men ingenting har vært fair i denne saken, det har jo ikke engang vært en rettsak men et sirkus. Om de er skyldige eller ikke aner jeg ikke men du slette tid for et kaos og for et kulturkræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fatter ikke jeg heller.. :-)

Ved 3. "ykyndig" begynte jeg nesten å lure på om det var riktig likevel, hehe!

Det verste var at jeg hele tiden så at det så rart ut, men jeg bare tasta ferdig og trykte 'send'. Tror jeg hadde tankene mine litt for mye på midterste stavelse;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis man bare skal få lov til å synse eller ha mening om noe man har svært god greie på så tror jeg verden ville blitt kjedelig, og DOL ville blitt veeeeldig kjedelig."

Jeg har da ikke skrevet at man må ha svært god greie på noe for å kunne synse eller ha en mening. Men man bør kanskje være forsiktig med å konkludere når man understreker at man er inkompetent på området og aldri har hatt noen som helst erfaring rundt det man uttaler seg om. Særlig når det omhandler andre menneskers liv og skjebne.

Tror dette er en god leveregel generelt sett, jeg, og at verden faktisk ville blitt bedre av det.

Liker du f.eks. tanken på at andre har negative oppfatninger om deg og ditt, uten at de noen gang har møtt deg?

''Liker du f.eks. tanken på at andre har negative oppfatninger om deg og ditt, uten at de noen gang har møtt deg?''

Det må man vel nesten bare regne med skjer, hvis man på en eller annen måte eksponerer seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarte ikke å du meg

''Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. ''

Hva er verst - at en ykyndig mener det ser ut som skuespill, eller at en annen ykyndig mener det er psykisk sykdom?

Egentlig er det vel verre at ykyndige går rundt og tror at noen har en diagnose?

*fniis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

enig med deg. Jeg tror heller ikke dette er skuespill... det ser mer ut som om det holder på å rable fullstendig for ham...

Ja. Jeg må si jeg virkelig får vondt av foreldrene hans - se sønnen sin komme i den forfatningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fatter ikke at jeg klarte å skrive det med Y flere ganger *S*)

Fordi du var så ivrig at du hadde plassert den fingeren fast på Y-tasten til du var ferdig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. ''

Hva er verst - at en ykyndig mener det ser ut som skuespill, eller at en annen ykyndig mener det er psykisk sykdom?

Egentlig er det vel verre at ykyndige går rundt og tror at noen har en diagnose?

En person som vet litt om psykisk sykdom, enten i form av at man har vært psykisk syk selv, eller har hatt nær omgang med personer som har vært psykisk syke, ville neppe finne på å hevde at Moland spiller skuespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det blir jo bare for dumt. Man bør kunne begrunne litte grann det man lirer av seg da.''

Kanskje MP har erfaring fra teaterscenen? ;-) Det er mang slags kunnskap som kan ha betydning når det gjelder bedømmelse av andres oppførsel...;-)

Ja, for all del, du har et poeng der, men jeg tror ikke skuespilleryrket ville vært det første yrket jeg ville tenkt å hente inn en person fra, hvis jeg skulle få avgjort om en person spilte eller var ekte psykisk syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som vet litt om psykisk sykdom, enten i form av at man har vært psykisk syk selv, eller har hatt nær omgang med personer som har vært psykisk syke, ville neppe finne på å hevde at Moland spiller skuespill.

Sikkert ikke, men jeg passer ikke inn i den beskrivelsen, og mener likevel det ikke er skuespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er deg :) Mens jeg liker å lufte tankene mine selv om jeg ikke har så mye peiling (og derfor følte jeg også det var viktig å si ifra om at jeg ikke hadde særlig kunnskap om dette). Og som sagt har jeg vært helt åpen for andre meninger her.

Men nå gir vi oss;)

Yes. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...