Gå til innhold

Kul i nakken


Nimperedhil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en kul i nakken som føles ut som størrelsen på siste leddet på pekefingeren min(jeg har ikke store hender). Oppdaget den i juletider i fjor og var hos doktor i vår. Han sa det bare var en lymfeknutesvulst, ufarlig og kom i forbindelse med betente sår pga eksem.

Den kulen er der fortsatt, like stor tror jeg, men er det grunn til panikk?

Burde jeg insistere på å bli testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Når du har hatt den så lenge er det neppe grunn til bekymring!Du må bare stole på legen din og vær sikker på at han ville foretatt flere undersøkelser dersom han mente at det var behov for det. Leger har god erfaring i å bedømme slike kuler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Den ligger mellom ryggrad og øre og inntil "kanten" på hodet btw .

Jeg tror ikke du behøver å engste deg så lenge den ikke er steinhard og ubevegelig. Selv har jeg hatt en forstørret lymfekjertel ba ene øret etter en vaksine jeg fikk da jeg var sjetteklassing (!) Dvs at den har vært der i 16 år. Den er fast i konsistensen, men glir unna fingrene mine. Ikke er den uregelmessig heller. Legen min har ikke funnet noe galt med meg, og sier at jeg ikke skal tenkte på det. Men for all del, er du engstelig er det bedre å oppsøke legen din en gang for mye :)

Alt for mange tenker at "man ikke skal bry fastlegen." Skjønner tanken, men fastlegens jobb er å bli brydd av pasienter som tenker på helsa si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du behøver å engste deg så lenge den ikke er steinhard og ubevegelig. Selv har jeg hatt en forstørret lymfekjertel ba ene øret etter en vaksine jeg fikk da jeg var sjetteklassing (!) Dvs at den har vært der i 16 år. Den er fast i konsistensen, men glir unna fingrene mine. Ikke er den uregelmessig heller. Legen min har ikke funnet noe galt med meg, og sier at jeg ikke skal tenkte på det. Men for all del, er du engstelig er det bedre å oppsøke legen din en gang for mye :)

Alt for mange tenker at "man ikke skal bry fastlegen." Skjønner tanken, men fastlegens jobb er å bli brydd av pasienter som tenker på helsa si!

Den er fast, men den ligger også stille. Kan ikke "flytte" på den på noen som helst slags måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fast, men den ligger også stille. Kan ikke "flytte" på den på noen som helst slags måte...

Jeg ville nok ha sjekka den siden den er ubevegelig, men siden du har hatt den så lenge og den ikke har vokst, så _tror_ jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...