idefixa Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Hei! Forrige fredag spiste jeg kylling av dårlig kvalitet. Det resulterte i en særdeles dårlig helg, med skytteltrafikk mellom senga og do, høy feber og svetting. Nå, nesten en uke etter, er formen egentlig helt fin igjen, men jeg er fortsatt veldig løs i magen. Langt bedre enn jeg var, altså, men noen tips til hvordan "binde magen" igjen? Er det vanlig at magen er i ulage en stund etter en sånn sjau? Blir veldig glad for svar, er litt den engstelige typen:-s 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 * Fint brød, knekkebrød og kjeks * Svak blåbærsaft eller blåbærsuppe (helst hjemmelaget saft med mindre sukker) * Modne bananer * Raspet eller skrapet eple uten skall * Gulrotmos eller gulrotpuré * Gulost (hvitost) * Kokte poteter * Avkok fra havre, ris eller bygg tilsatt litt salt og sukker (5 g salt og 40 g sukker til 1 liter væske) # Unngå grove kornprodukter, rå grønnsaker, tørket frukt og frukter med skall, til du føler vesentlig bedring. # Velg lettfordøyelig kjøtt- eller fiskemat til middagsmåltidene. # Når diareen avtar kan du prøve deg fram med mer fiberrike matvarer. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Ta litt potetmel og bland i vann. Ikke godt, men det virker hvertfall. God bedring! :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.