Gå til innhold

Nutrilett - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Shake - dama
Skrevet

Mer spørsmål her for dette er helt nytt for meg

(for ordens skyld, jeg vet at jeg ikke klarer å holde vekta hvis jeg ikke har en god balansert kost. Jeg vil bare prøve å flytte på ei vekt som krabber smått oppover samme hva jeg gjør eller ikke gjør, lik spiser)

Det står at hvis vi bare skal ta shake om dagene så skal vi passe på å ta alle fem shake-måltidene, for å få i oss det vi trenger av næring og sånn

Det jeg lurer på er, skal vi ha fem måltider no matter what?

Jeg f.eks. spiste i går kl syv et eple.

Kl. ni en shake

Kl halv tolv en grei salat

Kl to et eple

Så spiste ikke jeg mer den dagen, for jeg var ikke sulten. Og når jeg kjente litt smått murring kl ni så anså jeg det som for sent å spise noe, og dempet det lett med et glass vann.

Mitt spørsmål er derfor, MÅ vi spise fem måltider samme hva annet vi dytter i oss en shaken?

En salat, et par frukt osv har jo calorier de også.

Etter i går hadde jeg gått ned 300 gr. Hvorfor så lite? Husker før så gikk jeg glatt ned et par/tre kilo på et par dager hvis jeg spiste dårlig (mistet matlysten av stress f.eks)

Men nå gikk jeg ned en kilo, og så bare 300 gr i går.

Er det virkelig så sær en forbrenning og greier vi får når vi blir voksne dere?

Har helt oppi stekt karbonadedeig i salaten min i dag, er karbonadedeig ok? Vet jo at den skal ha mindre fette enn kjøttdeig f.eks. Den er stekt i litt smør.

Hvor mye kalorier kan vi snakke om i en salat med f.eks. litt skinke, karbonadedeig, krepsehaler? Som har litt salat, gul og grønn paprika, bønnespirer?

Snakker vi 100, 500?

Skal få meg litt viten og innsikt i dette emnet men jeg stabber litt ustøtt på vegen foreløbig så jeg er takknemmelig for alle seriøse tips og råd.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg synes virkelig du er ute på viddene når det gjelder din viten om slanking, sorry, men det var den første tanken som slo meg.

For det første, din dagsdiett er helt feil, den inneholder alt for lite mat. Man kan ikke leve på bare etpar epler og en salat. Sulten eller ei, du må spise!

Fem måltider om dagen (eller 4). Et eple er ikke noe måltid. Salat med karbonadedeig er ok, men når vi snakker om kaloriinnhold er mengden det avgjørende. Og hva du ellers har i salaten dressing eller lignende.

Det går ikke å veie seg morgen og kveld for så å finne ut hva du eventuellt har gådd ned iløpet av dagen. Kroppens sammensetning av vann forandrer seg iløpet av dagen, vi går på do, svetter, spiser og drikker og det blir helt feil å måle dette i kilo eller gram på badevekta. Grunnen til at man ofte går ned flere kilo i starten av en slankekur er tap av væske.Å veie seg en dag i uka er lurt, og da får man et reelt bilde av eventuell vektnedgang.

Hvor mye skal du ned i vekt? Om du er svært overvektig kan du gå ned mye i vekt første ukene, så vil det stabilisere seg på cirka en kilo i uka som er en fornuftig vektnedgang. Forutsatt at du spiser det du skal. Å spise for lite fører ikke til raskere vekttap, det bremser forbrenningen og gjør det på sikt vanskeligere å nå målet.

Ønsker deg lykke til og håper du når målet ditt.

Skrevet

Anbefaler at du melder deg på et av de kursene som fokuserer på livsstilsendring og kunnskap om sunt kosthold, f.eks Grete Roede. Det du holder på med nå er ikke bare usunt, det er meningsløst i et slankeperspektiv. Det eneste som skjer er at du får forbrenningen til å stoppe opp og gjør det vanskeligere for deg selv å gå ned i vekt på sikt.

Skrevet

Jeg sier som de andre to - du er langt ute på viddene her hva sunt kosthold angår.

Salaten din høres imidlertid helt flott ut! Men en sånn salat, 2 epler og en shake i løpet av en dag er slettes ikke nok mat! 4 ikke så kjempestore måltider pr. dag + et par mellommåltider bestående av frukt og grønt er det som anbefales nå.

Spis ofte og lite, grønt, grovt og magert og ikke så mye hvitt mel, lys pasta og hvit ris - bruk grovt / fullkorn der du kan. Drikk mye vann og rør deg så du blir skikkelig svett noen ganger i uka.

Vei deg en gang i uka, maks 2!

Og glem disse shakene, det er bare tull. Du kan allikevel ikke leve på dem resten av livet.

Skrevet

Tenkte jeg skulle kommentere litt her.

Å gå ned en kilo på en dag er veldig urealistisk. 1 kilo kroppsfett tilsvarer 7000 kalorier. Kvinnfolk skal spise ca. 1800-2000 på en dag. Så ved å droppe å spise en dag så må du trene utrolig mye for å gå ned en kilo.

Siste måltid kl. 2 blir også veldig feil. Å spise lite og ofte gjør at forbrenningen (og blodsukkeret) holdes stabilt. På denne måten vil du føle deg metter, og forbrenningen blir høyere:-)

Skrevet

Du skal spise fem måltider hver dag. Du kan velge om du vil bruke en shake eller et vanlig måltid. En god salat kan være et måltid. Et eple (eller annen frukt/grønnsaker) er ikke et måltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...