Gå til innhold

kul i munnen


Gjest ErikViking

Anbefalte innlegg

Gjest ErikViking

Hei

jeg har fått en kul under leppen inne i munnen nede.Den er omtrent 1/2 parten av en klinke kule.Er dette noe en lege burde se på eller skal jeg bare ha den der ?

Den er veldig irriterende,fordi jeg går og biter på den hele tiden.

PST ! Har legeskrekk

Håper på et raskt og positivt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det _kan_ være en såkalt mucocele, en liten opphopning av slim som følge av tilstoppelse av en spyttutførselsgang.

Du bør oppsøke en tannlege for å få et sikkert svar på dette. Om det faktisk er en mucocele (uttales muko-sele), kan den fjernes kirurgisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg måtte sy leppa engang og etter det fikk jeg kul i leppa som kommer og går. Jeg husker ikke helt hva det kalles, men det var hvertfall ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paal Sand,lege.

Slik du beskriver det,høres det ikke"farlig"ut.Sannsynligvis dreier det seg om en kjertel.Jeg vil forvente at den forsvinner av seg selv.For sikkerhets skyld synes jeg allikevel at en lege el.tannlege bør se på den.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...