Gå til innhold

Uvel i 6 uker. Væske i buken, hovne lymfeknuter


frk.anke

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå i 6uker vært kvalm, svimmel og hatt nesten konstant hodepine. Har enkelte netter våknet av en intens kvalme og endt med å spy hele natten.

Nå på onsdag ble jeg plutselig så kvalm igjen at jeg måtte gå å legge meg kl ni om kvelden. Klarte ikke sitte opp, følte meg så elendig. Våknet kl ett på natten og spydde i ett til kl ble seks. Sov i to timer og våknet av en voldsom smerte i magen, og etterhvert også ryggen. Og feber. Feberen var oppi 40 i løpet av dagen. tok noen paracet for å sove litt. Hjalp litt på smerten også. Utover dagen fikk jeg mer vondt og følte meg helt rar i kroppen. Ringte legevakten og ble innlagt. De mistenkte blindtarmen.

Dette var det ikke. Tok Ultralyd av magen og da fant de mange hovne lymfeknuter, forstørret milt og ca 0,5l væske i nedre del av buken. Crp var på 76.

De tok nye blodprøver på fredag kveld og verdiene var på tur ned og jeg ble sendt hjem uten noen bedre forklaring enn at alt kunne ha med et virus å gjøre, selv om de virket litt overasket over uforklarlig væske i buken.

Jeg har i dag fremdeles smerter i magen og ryggen. Ikke værre enn at jeg fungerer men syns dette virker litt rart. Hodepinen er det fremdeles og kvalmen henger fremdeles igjen. derav blir matlysten så som så.

I går kveld måtte jeg be om hjelp igjen pga svimmelhet. HOldt på å svime av i dusjen.

Jeg er til daglig alene med to barn og i full jobb.

Skal ta kontakt med fastlegen i morra. Det fikk jeg bedskjed om på sykehuset også. Jeg måtte ta resten med fastlegen.

Fastlegen var fast bestem på at det var stress, i alle fall før denne episoden. Har testet jern og vitaminer. Kun noe lavt på vit B, men ikke mye.

Men jeg kan ikke si at jeg ser sammenheng med stress i alt dette. Blir litt fortvilet.

Har også fått litt utslett på mage, bak knae, under armene, i albuene og i nakken/halsen de siste to dagene. Og det klør

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...