Gå til innhold

Menneskebitt


berrell

Anbefalte innlegg

hei!

Det har seg sånn at jeg har fått et bitt på høyre over arm etter en kveld på byen. menneske bitt. La ikke merke til merkene før noen dager etterpå, selvom de har nok vært der mesteparten av tiden. det var da tøy imellom, og har ikke merket det kom noe blod eller noe, bare en vanlig gul blå blåveis og noen små skorper etter der bitte endte opp. dette er for 5 dager siden. men spørsmålet mitt er som så.

På den omkretsen av bittet, ca 2 cm diameter, har jeg ikke noe følelse i huden fremdeles og merket da det var kjølig og fikk gåsehud på armen, så kom det ikke på dette punktet heller. Det er ingen spesiell hevelse, det bare føles litt hardere akkurat på det området. armen føles kanskje litt slapp for tiden, men ikke i så stor grad. er det vanlig? har blitt bitt før, og det har kanskje ikke vært akkuratt sånn som dette. det er en stund siden jeg har tatt stiv krampe sprøyten.

Utenom dette har jeg ikke merket noen andre tegn. er det noe jeg burde gå til legen me, at det kanskje er infeksjon selvom det ikke ser ut så det eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Medisinstudenten

Å bli bitt av et menneske er i noen tilfeller værre enn å bli bitt av et dyr. Dersom du har tatt stivkrampesprøyte innen 8 år, er du helt trygg. Den har egentlig en varighet på rundt 10, men jeg vil si 8 slik at du er helt sikker. Ring fastlegen din for å få opplyst nøyaktig når du fikk vaksinen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...