Gå til innhold

Blærekatarr / nyrebekkenbetennelse - hva gjør jeg?


Mimosa

Anbefalte innlegg

Hei!

Var hos legen i går med tisseprøve og fikk beskjed om at her var det "full pott med nogo attåt". Fikk medisiner for blærekatarr, men han ville også sende inn noe til dyrking, da det var et utslag han ikke skjønte. I dag ringte han meg og sa at jeg burde holde meg hjemme fra jobben, da han mistenkte nyrebekkenbetennelse.

Hvordan kan det ha blitt nyrebekkenbetennelse? Har jeg gått med blærekatarr i for lang tid?

Hvordan bør jeg "oppføre" meg når jeg har henholdsvis blærekatarr og nyrebekkenbetennelse? I ro? Eller vanlig aktivitet? Hva med sex, skal man unngå dette? Smitter det partneren? Hvor lang tid tror du det tar før han vet sikkert hva jeg har?

Uff, dette ble mange spørsmål, men håper legen her kan hjelpe meg litt. Sitter med tusen spørsmål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Symptom på blærekatarr er hyppig vannlatning og svie ved vannlatningen. Symptom ved nyrebekkenbetennelse er verkende smerter i lenden eller kolikk smerter, feber, frysninger, kvalme og brekninger. Symptomerne vil begrense aktiviteten ved begge tilstander. Ved nyrebekkenbetennelse er man vanligvis betydelig syk og det vil være naturlig å holde seg i ro. Sexliv tror jeg ikke er lystelig ved noen av tilstandene. Partner blir neppe smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...