Gå til innhold

Den vanlige sesonginfluensaen...


Henrikke67

Anbefalte innlegg

I disse svineinfluensatider... Hvis man får influensasymptomer, hvordan kan man vite om det er svineinfluensa eller vanlig sesonginfluensa?? Er den vanlige sesonginfluensaen i det hele tatt kommet?? Noen som vet om det går vanlig influensa på østlandet for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sesonginfluensaen pleier vel ikke å komme før ved juletider eller noe sånt.

Nei det er det jeg også tenker... Men det er vel ikke umulig at den kan komme tidligere ett år...?

Er det bortimot helt sikkert da, at hvis man blir syk med influensasymptomer nå, så er det svineinfluensa? Jeg har nå to barn som har influensa... Selv har jeg vaksinert meg mot sesonginfluensaen, så jeg har hatt et håp om at det er denne jeg har fått i hus. Er det det, trenger jo ikke jeg å bekymre meg for min egen del ihvertfall...

Jeg syns forøvrig den influensaen vi har fått i hus virker hard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det jeg også tenker... Men det er vel ikke umulig at den kan komme tidligere ett år...?

Er det bortimot helt sikkert da, at hvis man blir syk med influensasymptomer nå, så er det svineinfluensa? Jeg har nå to barn som har influensa... Selv har jeg vaksinert meg mot sesonginfluensaen, så jeg har hatt et håp om at det er denne jeg har fått i hus. Er det det, trenger jo ikke jeg å bekymre meg for min egen del ihvertfall...

Jeg syns forøvrig den influensaen vi har fått i hus virker hard!

De mener vel at man skal anta at det er svineinfluensa om man får influensa i disse dager. God bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei det er det jeg også tenker... Men det er vel ikke umulig at den kan komme tidligere ett år...?

Er det bortimot helt sikkert da, at hvis man blir syk med influensasymptomer nå, så er det svineinfluensa? Jeg har nå to barn som har influensa... Selv har jeg vaksinert meg mot sesonginfluensaen, så jeg har hatt et håp om at det er denne jeg har fått i hus. Er det det, trenger jo ikke jeg å bekymre meg for min egen del ihvertfall...

Jeg syns forøvrig den influensaen vi har fått i hus virker hard!

Det er nok kun svineinfluensaen nå ja. Får håpe du slipper unna :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Der jeg jobber (legevakt) har vi hurtigtest for å påvise influensa. Den siste tiden har ca halvparten av tilfellene vist seg å være sesonginfluensa og halvparten pandemisk influensa. Så den er absolutt kommet til østlandet ja. (Dette er i Oslo)

Tror ikke det er så kjent i media ennå, fordi de fleste legekontorer og laboratorier tester ikke, men stiller kun diagnose basert på symptombildet. Da blir det antatt at det er svinevarianten.

Du kan ikke selv vite om det er det ene eller det andre, forløpet er helt individuelt for begge typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...