Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år. Da jeg var hos legen for en uke siden, fant hun en lymfeknute på venstre side av halsen min, som var 2 cm stor. I tillegg hadde jeg puls på 120. Hun ville da ta noen blodprøver for å undersøke om det kunne være noe galt. I første omgang ble stoffskiftet testet og det var normalt. Jeg har nå tatt en rekke nye blodprøver som jeg ikke har fått vite resultatet på. I dag fant jeg en klump i venstre overarm. Jeg kjente den første gang for et par uker siden, men trodde den var borte igjen, hvilket den altså ikke var. Jeg ble da redd for at det kunne være en kreftsvulst. Er jeg hypokonder eller bør jeg ringe legen min igjen? Jeg har time for å gå gjennom blodprøveresultatene om to uker. Klumpen er hard og ikke bevegelig mot underlaget slik som lymfeknuten. Den er ikke øm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33752-har-jeg-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er vanskelig å vurdere kulen på armen uten å kjenne på den. Den kan f.eks. være en helt uskyldig overfladisk bindvevsknute i huden, en talgkjertel, fettsvulst eller annen ufarlig kul. Ettersom du er bekymret synes jeg du skal kontakte legen og spørre om han mener det er nødvendig med undersøkelse av den nå eller om det kan vente til den avtalte timen om to uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33752-har-jeg-kreft/#findComment-130982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...