Gå til innhold

å jobbe et sted og være sykemeldt i et annet


Gjest efexora

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

Er det mulig?

En bekjent av meg har to deltidsjobber. Hun jobber turnus hver tredje helg i en av dem og er ringevikar i den andre. Hun orker ikke lengre jobbe i turnus-jobben pga sjefen trakasserer henne.

Er det mulig å melde seg syk i turnus jobben, og samtidig jobbe i den andre jobben? Er det greit så lenge hun ikke får penger for dagene hun er borte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan ikke være sykemeldt fordi hun ikke liker sjefen.

Sykemelding krever at en er syk!

Man kan bli psykisk syk og dermed sykemeldes dersom man blir terrorisert på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Er hun i en deltidsstilling f.eks 40% og blir 100% sykmeldt fra denne jobben, har hun fremdeles anledning til å jobbe de resterende 60% enten det er hos samme eller en annen arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

Hun kan ikke være sykemeldt fordi hun ikke liker sjefen.

Sykemelding krever at en er syk!

''Hun kan ikke være sykemeldt fordi hun ikke liker sjefen.

Sykemelding krever at en er syk!''

Mener du at man ikke kan bli syk av å bli trakassert av sjefen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trygdenarkomane

''Hun kan ikke være sykemeldt fordi hun ikke liker sjefen.

Sykemelding krever at en er syk!''

Mener du at man ikke kan bli syk av å bli trakassert av sjefen?

Før hun kan bli sykemeldt, må det i hvert fall dokumenteres at det dårlige forholdet til sjefen er tatt opp i de riktige kanaler uten ønsket resultat.

Det er forøvrig svært sjelden at de som jobber turnus tredjehver helg i det hele tatt møter sjefen som vanligvis arbeider dagtid på hverdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli psykisk syk og dermed sykemeldes dersom man blir terrorisert på jobb.

Jeg bare lurer, dersom man blir trakassert på jobben, hva hjelper det med en sykemelding? Problemer er jo der fremdeles når man ikke er sykemeldt lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg bare lurer, dersom man blir trakassert på jobben, hva hjelper det med en sykemelding? Problemer er jo der fremdeles når man ikke er sykemeldt lenger?

Kanskje sjefen bare er midlertidig i stillingen?

Og kanskje den terroriserende sjefen etterhvert skjønner tegning dersom flere forsvinner?

Mest sannsynlig er det for å slippe å jobb i oppsigelsestiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, dersom man blir trakassert på jobben, hva hjelper det med en sykemelding? Problemer er jo der fremdeles når man ikke er sykemeldt lenger?

Det er sant, men man bruker kanskje sykemeldingen på en litt annen måte?

Jeg kjenner en som bre trakassert av sjefen sin på en så grov måte at hun ikke lenger maktet å gå på jobb. Hun ble da sykemeldt. Jeg er usikker på om hun sa opp jobben når hun hadde fått sykemeldingen eller om hun sa opp når hun hadde fått en ny jobb, men iallefall fikk hun ny jobb og det ble slutt på sykemeldingsdagene fra den dagen hun starta i den nye jobben.

Jeg tenker også at en sykemelding fører til at legen etterhvert må henvende seg til bedriften (samarbeid med NAV etc.) for å finne ut om bedriften kan gjøre noe for å lette hverdagen til arbeidstakeren. Jeg vil tro dette kan bli noe pinlig for ledere som ikke fungerer som gode ledere og at de vil skjerpe seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Før hun kan bli sykemeldt, må det i hvert fall dokumenteres at det dårlige forholdet til sjefen er tatt opp i de riktige kanaler uten ønsket resultat.

Det er forøvrig svært sjelden at de som jobber turnus tredjehver helg i det hele tatt møter sjefen som vanligvis arbeider dagtid på hverdager.

Det er vel strengt tatt opp til legen å vurdere om h#n ønsker å skrive sykemeldingen. Velger h#n det er det nok en grunn for det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

Før hun kan bli sykemeldt, må det i hvert fall dokumenteres at det dårlige forholdet til sjefen er tatt opp i de riktige kanaler uten ønsket resultat.

Det er forøvrig svært sjelden at de som jobber turnus tredjehver helg i det hele tatt møter sjefen som vanligvis arbeider dagtid på hverdager.

la oss si at dette er en arbeidsleder, som er under sjefen men som likevel fungerer som overordnet. Denne personen har samme turnus som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

Jeg bare lurer, dersom man blir trakassert på jobben, hva hjelper det med en sykemelding? Problemer er jo der fremdeles når man ikke er sykemeldt lenger?

Når man er sykemeldt får man iallefall tid til å oppsøke instansene som kan hjelpe deg og som kan forklare deg hva du bør gjøre i situasjonen.

Hva om du overhodet ikke klarer å fungere i jobb pga dette? Hva om det går på liv og helse løs? Jeg har forståelse for de som må ha sykemelding i en slik situasjon, for å bli trakassert er rett og slett for jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...