Gå til innhold

Hvitt oppspytt, str. som en plomme


Gjest nikodemus

Anbefalte innlegg

Gjest nikodemus

Hei Eldste sønn minn, 22 år plages med halsbetennelse og hoste flere ganger i året. Er helt fortvilet. I år har han vel bare hatt 3 pensilinkurer, men det er ikke hver gang han går til lege. 3 uker siden hadde han hoste, men ga seg etter en uke. Nå på han igjen med halsbetennelse og hoste. Ingen feber. Det som var noe rart denne gang var at nå 2 morgner har han harket opp hvitt slim, str med en plomme og ligner fisk. Han har ikk luktet på den eller tatt på det, bare skylt ned. Hva i alleverden kan det være? Hvorfor plages han så mye med hals og hoste. I fjor hadde han bronkitt flere ganger. Vi er bekymret. ..ellers er han kvikk og rask, plages med migrene 2-3 ganger i året. Født med hull i skilleveggen mellom hjertekamrene, men ble friskemeldt som 10 åring. Alltid vært plaget med mye smerter i knærne i perioder uten funn. Håper du kan svare i dag. ,,tilfelle han trenger medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han plages så mye med halsen så ville jeg fått tatt mandlene på ham om han fremdeles har dem. Jeg ble som et nytt menneske etter at jeg tok dem i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg vet ikke om det n oen gang er blitt skikkelig undersøkt hva som ligger bak halsbetennelsen og hoste. De fleste av slike plager forårsakes av virus og da er det lite poeng å bruke penicillin. På den andre siden, hvis det er bakterier, så er det ganske store sjanse for at det er bakterier som ikke lar seg påvirke av penicillin, men trenger andre antibiotika. Det jeg ville anbefale at han, neste gang det er skikkelig ille, går til legen og ber om at det blir tatt prøve både fra halsen og fra slimet for unmdersøkelse på baktyerier. Det er en helt vanlig og enkel sak. Svaret, om det er noe som skal eller kan behandles og med hvilke antibiotika, vil foreligge i løpet av tre-fire dager. Jeg tror at hverken knnærne, hjertet eller migrenen har noe sammenheng med halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...