Gå til innhold

sår på penis


Gjest 1958 mod

Anbefalte innlegg

Gjest 1958 mod

jeg er en mann på 50 som over lengre tid har hatt sår på penishodet og bakover fra kanten av hodet. Huden ser ut til å gå av bak kanten, jeg blir sår og rødflekkete det svir og jeg kan ikke ha sex, da blir det bare verre. Jeg har fått flere soppkurer fra lege uten att dette hjelper.(både salve og tabbletter) Jeg har fått flutivate krem, dette holder det noe i sjakk men det kommer tilbake etter noen dager. Jeg fikk beskjed fra legen att han ikke har noe annet alternativ å hjelpe meg med.Jeg vasker meg ikke med såpe,men har prøvd jordnøttolje og spenol fuktighetskrem. Hva kan dette hvere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Etter beskrivelsen din virker som det er en infeksjon. Min første tanke var, som din leges, at det må være en infeksjon med soppen Candida. Den er jo den desidert vanligste som forårsaker slike symptomer og det overføres i hovedsak uten sexuell kontakt (du sier ingenting om eventuell kilde av infeksjon som de mistenker). Men Candida infeksjon vanligvis responderer greit på soppmidler. Jeg bare spør: kan det være bakterier? Jeg ville anbefale å få tatt en prøve fra såret til mikrobiologisk undersøkelse. Eventuell funn kan gi grunnlag for behandling med antibiotika. Har du forresten prøvd flutivate krem f. eks en uke, flere ganger daglig? De er ikke umulig at du får en mer varig respons. Ut over dette har jeg ingen mujlighet til å komme nærmere diagnose. Dertil trenger man både mer data om utviklingen og ikke minst undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1958 mod

Etter beskrivelsen din virker som det er en infeksjon. Min første tanke var, som din leges, at det må være en infeksjon med soppen Candida. Den er jo den desidert vanligste som forårsaker slike symptomer og det overføres i hovedsak uten sexuell kontakt (du sier ingenting om eventuell kilde av infeksjon som de mistenker). Men Candida infeksjon vanligvis responderer greit på soppmidler. Jeg bare spør: kan det være bakterier? Jeg ville anbefale å få tatt en prøve fra såret til mikrobiologisk undersøkelse. Eventuell funn kan gi grunnlag for behandling med antibiotika. Har du forresten prøvd flutivate krem f. eks en uke, flere ganger daglig? De er ikke umulig at du får en mer varig respons. Ut over dette har jeg ingen mujlighet til å komme nærmere diagnose. Dertil trenger man både mer data om utviklingen og ikke minst undersøkelse.

hei

ja jeg har prøvd flutivate over lengre tid og tatt på flere ganger daglig etter annbefaling fra legen,men jeg opplever at huden blir veldig tynn når jeg bruker flutivate over lengre tid.

Hvis jeg må ha antibiotika kur er det da snakk om salve eller tabletter? hva heter den medisinen du da vil annbefale?

Noen ide om hva dette kommer av har jeg ikke,men jeg har vært avholdende over lengre perioder(2mnd.) for å se om det hjelper men uten att det hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...