Gå til innhold

Forsvant det 10000 kr fra felleskontoen?


nick

Anbefalte innlegg

Så lenge ressursene er begrenset må man prioritere. Er man rimelig mentalt oppegående burde det være enkelt å velge: Slå til mot noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker, eller mot kjeltringer som stjeler annen manns eiendom.

1. Prostitusjon er ofte ikke frivillig

2. Er du helt sikker på at politiet bruker mer ressurser på å ta horekunder enn på å oppklare innbrudd? Det tror ikke jeg.

3. Når man først skal snakke om prioriteringer, synes jeg kanskje ikke innbrudd er den groveste forbrytelsen i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    19

  • ....AV

    9

  • hidi, the scorpion

    4

  • Dorthe

    3

Gjest firepile

1. Prostitusjon er ofte ikke frivillig

2. Er du helt sikker på at politiet bruker mer ressurser på å ta horekunder enn på å oppklare innbrudd? Det tror ikke jeg.

3. Når man først skal snakke om prioriteringer, synes jeg kanskje ikke innbrudd er den groveste forbrytelsen i samfunnet.

''1. Prostitusjon er ofte ikke frivillig''

Så forby den ufrivillige prostitusjonen.

''2. Er du helt sikker på at politiet bruker mer ressurser på å ta horekunder enn på å oppklare innbrudd?''

Har jeg sagt at de bruker _mer_ ressurser på dette?

''3. Når man først skal snakke om prioriteringer, synes jeg kanskje ikke innbrudd er den groveste forbrytelsen i samfunnet.''

Har jeg sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Hvorfor ikke ta hallikene da?

Tror du ikke at det blir gjort?

Det at politiet har en aksjon mot horekundene (hvis du leser artikkelen er dette den største aksjonen mot horekunder i Bergen noensinne, kansje den eneste også for det jeg vet), betyr ikke at de ikke også prøver å ta hallikene. Det betyr heller ikke at de legger ned innsatsen for å ta andre forbrytere.

Når det er vedtatt en lov mot kjøp av seksuelle tjenester, må politiet følge det opp. Det er faktisk jobben deres.

Du kan selvfølgelig være motstander av den loven, da må du f.eks. kontakte din representant på stortinget eller melde deg inn i en interessegruppe for legalisering av sex-kjøp. Ikke gå løs på politiet som bare gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Tror du ikke at det blir gjort?

Det at politiet har en aksjon mot horekundene (hvis du leser artikkelen er dette den største aksjonen mot horekunder i Bergen noensinne, kansje den eneste også for det jeg vet), betyr ikke at de ikke også prøver å ta hallikene. Det betyr heller ikke at de legger ned innsatsen for å ta andre forbrytere.

Når det er vedtatt en lov mot kjøp av seksuelle tjenester, må politiet følge det opp. Det er faktisk jobben deres.

Du kan selvfølgelig være motstander av den loven, da må du f.eks. kontakte din representant på stortinget eller melde deg inn i en interessegruppe for legalisering av sex-kjøp. Ikke gå løs på politiet som bare gjør jobben sin.

''Ikke gå løs på politiet som bare gjør jobben sin.''

Det har jeg heller ikke gjort. Jeg går derimot løs på reguleringskåte sosialister/kristenfundamentalister som mener de har rett til å forby alt de ikke liker på bekostning av langt viktigere saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexgalen

At jeg som ikke har hatt sex på over 10 år skal bli straffet fordi jeg er desperat er helt sykt. Faen ta sosialistene, de fratar oss alle gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

At jeg som ikke har hatt sex på over 10 år skal bli straffet fordi jeg er desperat er helt sykt. Faen ta sosialistene, de fratar oss alle gleder.

Du får bare la være å betale. Så er det lovlig. Foreløpig. Inntil myndighetene krever offentlig godkjennelse før du får lov til å sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ikke gå løs på politiet som bare gjør jobben sin.''

Det har jeg heller ikke gjort. Jeg går derimot løs på reguleringskåte sosialister/kristenfundamentalister som mener de har rett til å forby alt de ikke liker på bekostning av langt viktigere saker.

''Jeg går derimot løs på reguleringskåte sosialister/kristenfundamentalister som mener de har rett til å forby alt de ikke liker på bekostning av langt viktigere saker.''

Ja, jeg ser at det stemmer. Du bruker sterke ord om folk som ikke mener det samme som deg.

Men lenger ned i tråden, er argumentasjonen din veldig nærliggende å forstå som at du stiller spørsmål ved politiets prioriteringer, ikke kun ved lovgivers prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Jeg går derimot løs på reguleringskåte sosialister/kristenfundamentalister som mener de har rett til å forby alt de ikke liker på bekostning av langt viktigere saker.''

Ja, jeg ser at det stemmer. Du bruker sterke ord om folk som ikke mener det samme som deg.

Men lenger ned i tråden, er argumentasjonen din veldig nærliggende å forstå som at du stiller spørsmål ved politiets prioriteringer, ikke kun ved lovgivers prioriteringer.

''Ja, jeg ser at det stemmer. Du bruker sterke ord om folk som ikke mener det samme som deg.''

Nei, jeg bruker sterke ord om folk som mener de har en gudgitt rett til å bestemme hvordan andre skal leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare la være å betale. Så er det lovlig. Foreløpig. Inntil myndighetene krever offentlig godkjennelse før du får lov til å sette i gang.

''Du får bare la være å betale. Så er det lovlig.''

Selvfølgelig. For da vil han nemlig ikke få sex. Poenget med loven er å begrense utbredelsen av salg av seksuelle tjenester. Om loven virker etter hensikten vet jeg ikke, men den er nå en gang vedtatt på demokratisk vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, jeg ser at det stemmer. Du bruker sterke ord om folk som ikke mener det samme som deg.''

Nei, jeg bruker sterke ord om folk som mener de har en gudgitt rett til å bestemme hvordan andre skal leve.

Så du mener vi ikke trenger lover?

De eneste som eventuelt mener at de har en gudegitt rett til å bestemme hvordan andre skal leve, er vel Krf. Det er ikke Krf som alene har vedtatt denne loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Du får bare la være å betale. Så er det lovlig.''

Selvfølgelig. For da vil han nemlig ikke få sex. Poenget med loven er å begrense utbredelsen av salg av seksuelle tjenester. Om loven virker etter hensikten vet jeg ikke, men den er nå en gang vedtatt på demokratisk vis.

''Selvfølgelig. For da vil han nemlig ikke få sex.''

Og det skal han nektes? Hvis noen ønsker å tilby dette for det han er villig til å betale, hva er egentlig problemet?

''Poenget med loven er å begrense utbredelsen av salg av seksuelle tjenester. Om loven virker etter hensikten vet jeg ikke''

Det gjør den neppe. Sexhandelen går bare under jorden. Med de problemene det fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Så du mener vi ikke trenger lover?

De eneste som eventuelt mener at de har en gudegitt rett til å bestemme hvordan andre skal leve, er vel Krf. Det er ikke Krf som alene har vedtatt denne loven.

''Så du mener vi ikke trenger lover?''

Vi trenger ikke lover for å forby noe som foregår frivillig mellom voksne myndige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så du mener vi ikke trenger lover?''

Vi trenger ikke lover for å forby noe som foregår frivillig mellom voksne myndige personer.

Det må du selvfølgelig gjerne mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av det kan man tolke at du mener du har rett til nettopp det. Hvem gir deg denne retten? Gud?

Jeg mener egentlig ingenting om akkurat denne loven. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i fakta til å mene noe.

Dessuten tror jeg ikke på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexgalen

Du får bare la være å betale. Så er det lovlig. Foreløpig. Inntil myndighetene krever offentlig godkjennelse før du får lov til å sette i gang.

Hvordan skal en enstøing som meg få sex uten å måtte betale for det? Forbudet mot kjøp av sex rammer de svakeste i samfunnet. Det burde være organiserte bordeller i Norge som det f.eks. er i Nederland. Vi er desverre styrt av kristne sosialister. Jeg håper det blir en revolusjon snart! Dette kan vi ikke finne oss i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jeg mener egentlig ingenting om akkurat denne loven. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i fakta til å mene noe.

Dessuten tror jeg ikke på Gud.

''Jeg mener egentlig ingenting om akkurat denne loven.''

Dette dreier seg om prinsippet: Har man rett til å forby noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker uten en skadelidende 3. part?

''Jeg har ikke satt meg godt nok inn i fakta til å mene noe.''

Nei, akkurat det kommer ikke som noen overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hvordan skal en enstøing som meg få sex uten å måtte betale for det? Forbudet mot kjøp av sex rammer de svakeste i samfunnet. Det burde være organiserte bordeller i Norge som det f.eks. er i Nederland. Vi er desverre styrt av kristne sosialister. Jeg håper det blir en revolusjon snart! Dette kan vi ikke finne oss i!

''Det burde være organiserte bordeller i Norge som det f.eks. er i Nederland.''

Det er nok sannsynligvis den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexgalen

''Det burde være organiserte bordeller i Norge som det f.eks. er i Nederland.''

Det er nok sannsynligvis den beste løsningen.

Deilig at du er enig. Da er vi to! To som kan røske opp i den kristne sosialisme som herjer vårt land. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...