Gå til innhold

Forsvant det 10000 kr fra felleskontoen?


nick

Anbefalte innlegg

''Sånn, ja - da er vi over i kategorien å karakterisere andre negativt fordi de har et annet syn enn deg selv.''

Jeg har ikke det minste problem med å takle at andre har et annet syn enn meg. Jeg har derimot et problem med folk som skal pådytte sine egne moralbegreper på andre med loven i hånd.

''Gikk du tom for reelle argumenter?!''

Det er du som ikke klarer å argumentere _hvorfor_ dette skal være forbudt. Det finnes _ingen_ grunn til at noe skal være forbudt hvis 1) Det foregår frivillig mellom myndige personer og 2) En uskyldig tredjepart ikke kommer til skade.

Du har ikke skjønt det!

Poenget er at jeg trenger ikke å argumentere for hvorfor det _skal_ være forbudt.......fordi det allerede ER det. Det er det jeg forholder meg til, verken mer eller mindre ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    19

  • ....AV

    9

  • hidi, the scorpion

    4

  • Dorthe

    3

''Om loven virker etter hensikten vet jeg ikke, men den er nå en gang vedtatt på demokratisk vis.''

Har det noengang vært en avstemmelse for å tillate det eller ei? Nei det har det ikke. Folk stemmer ikke på om de vil tillate det eller ikke, men det er desverre en konsekvens av hva flest stemmer.

Det er ikke det vi kaller direkte demokrati i Norge, nei. Hadde det vært det, hadde vi hatt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, jeg ser at det stemmer. Du bruker sterke ord om folk som ikke mener det samme som deg.''

Nei, jeg bruker sterke ord om folk som mener de har en gudgitt rett til å bestemme hvordan andre skal leve.

De har faktisk det, i og med at vi har stemt de inn i de posisjonene de har. Det kalles demokrati ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slappe av tussemor. Jeg vet at det er forbudt, det er nettopp poenget. Har dette forbudet hjulpet? Har det nye forbudet hjulpet?

Som PION skriver: "Etter at forbudet mot sexkjøp trådte i kraft, har situasjonen for sexarbeiderne i Norge forverret seg ytterligere."

Jeg tror forbudet vil hjelpe hvis man bruker nok ressurser på å håndheve loven, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ressursene er begrenset må man prioritere. Er man rimelig mentalt oppegående burde det være enkelt å velge: Slå til mot noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker, eller mot kjeltringer som stjeler annen manns eiendom.

Hvis du føler så sterkt for ressursfordelingen i politiet, så burde du heller kanskje satt deg selv i en posisjon hvor du kan gjøre noe med det da ;).

Så lenge horekundene er kriminalisert (lik det eller ikke), så skal selvfølgelig de som bryter loven tas - på lik linje med andre som bryter andre lover. Det er revnende likegyldig om man liker loven eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Posepåhodet

Forbudet mot kjøp av sex er et resultat av at markedet flommer over av utlendinger som henger på "hjørnet. Forbudet går utover de svake og de i ulykkelige ekteskap. Fri "arbeidsinnvandring" er en forbannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Forbudet mot kjøp av sex er et resultat av at markedet flommer over av utlendinger som henger på "hjørnet. Forbudet går utover de svake og de i ulykkelige ekteskap. Fri "arbeidsinnvandring" er en forbannelse.

''Fri "arbeidsinnvandring" er en forbannelse.''

Kanskje for deg, men ikke for alle dem som får et levebrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roseblomsten

''Fri "arbeidsinnvandring" er en forbannelse.''

Kanskje for deg, men ikke for alle dem som får et levebrød...

Norge kan ikke gi alle i prostituerte i Øst-Europa og Afrika et levebrød må du vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du har ikke skjønt det!

Poenget er at jeg trenger ikke å argumentere for hvorfor det _skal_ være forbudt.......fordi det allerede ER det. Det er det jeg forholder meg til, verken mer eller mindre ;).

Er faktisk ikke forbudt å tenke selv. Og du har forsatt ikke klart å komme opp med ett eneste holdbart argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke forbudt å tenke selv. Og du har forsatt ikke klart å komme opp med ett eneste holdbart argument.

Jeg har ikke tenkt å komme med noe heller - det er hele poenget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javisst. Som for eksempel masseslagsmål og knivstikking på Tøyen - som våre nye landsmenn selvfølgelig er innvolvert i.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=598962

Igjen (som i noen av dine andre svar her i tråden) kommer du med dine personlige synsinger om ressursfordelingen og prioriteringene i politiet. Det er greit det, men du må bare tåle at ikke alle er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Igjen (som i noen av dine andre svar her i tråden) kommer du med dine personlige synsinger om ressursfordelingen og prioriteringene i politiet. Det er greit det, men du må bare tåle at ikke alle er enig.

'' personlige synsinger om ressursfordelingen og prioriteringene i politiet''

Dette har ingenting med personlige synsinger å gjøre. Det er så enkelt som at bruker du mer ressurser på én ting blir det mindre ressurser til andre ting. Det burde de fleste skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...