Gå til innhold

Forsvant det 10000 kr fra felleskontoen?


nick

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

Deilig at du er enig. Da er vi to! To som kan røske opp i den kristne sosialisme som herjer vårt land. :)

Er det Pepan som er ute og troller igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    19

  • ....AV

    9

  • hidi, the scorpion

    4

  • Dorthe

    3

Så lenge ressursene er begrenset må man prioritere. Er man rimelig mentalt oppegående burde det være enkelt å velge: Slå til mot noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker, eller mot kjeltringer som stjeler annen manns eiendom.

Hvor kom det mentale inn, har du ingen virkelige argumenter å debattere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hvor kom det mentale inn, har du ingen virkelige argumenter å debattere med?

Siden du har litt tungt for det:

1. Politiet må prioritere - Hva er viktigst: Innbrudd eller sexkjøp?

2. Har man rett til å forby noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker uten en skadelidende 3. part?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Troller? Jeg mener dette alvorlig! Jeg er lei av kristenfolket som regjerer vårt land.

Nufortiden er det vel sosialistene som styrer skuta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sexgalen

''Du får bare la være å betale. Så er det lovlig.''

Selvfølgelig. For da vil han nemlig ikke få sex. Poenget med loven er å begrense utbredelsen av salg av seksuelle tjenester. Om loven virker etter hensikten vet jeg ikke, men den er nå en gang vedtatt på demokratisk vis.

''Om loven virker etter hensikten vet jeg ikke, men den er nå en gang vedtatt på demokratisk vis.''

Har det noengang vært en avstemmelse for å tillate det eller ei? Nei det har det ikke. Folk stemmer ikke på om de vil tillate det eller ikke, men det er desverre en konsekvens av hva flest stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

At jeg som ikke har hatt sex på over 10 år skal bli straffet fordi jeg er desperat er helt sykt. Faen ta sosialistene, de fratar oss alle gleder.

Hvis du har klart deg uten sex i 10 år, hvorfor vil du da begynne å kjøpe det nå når det har blitt forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt opprydding...

Så lenge ressursene er begrenset må man prioritere. Er man rimelig mentalt oppegående burde det være enkelt å velge: Slå til mot noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker, eller mot kjeltringer som stjeler annen manns eiendom.

''Så lenge ressursene er begrenset må man prioritere. Er man rimelig mentalt oppegående burde det være enkelt å velge: Slå til mot noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker, eller mot kjeltringer som stjeler annen manns eiendom.'' I den virkelige verden er det heldigvis sånn at man jobber på flere områder samtidig. La oss overføre din logikk til andre områder; skal man også der prioritere ett problem framfor et annet? Skolesterke framfor svake i skolen, fordi de kan skape framtidige verdier? Eldre framfor yngre i sykehuskøene, fordi eldre lettere kan dø uten behandling? Ikkerøykere forran røykere, fordi de har selvpåførte plager?

Ser du selv hvor håpløs retorikk du bruker?;)

Og en ting til; det heter ikke ta politikerne har en gudegitt men en demokratisk gitt rett til å bestemme... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Så lenge ressursene er begrenset må man prioritere. Er man rimelig mentalt oppegående burde det være enkelt å velge: Slå til mot noe som foregår frivillig mellom to voksne mennesker, eller mot kjeltringer som stjeler annen manns eiendom.'' I den virkelige verden er det heldigvis sånn at man jobber på flere områder samtidig. La oss overføre din logikk til andre områder; skal man også der prioritere ett problem framfor et annet? Skolesterke framfor svake i skolen, fordi de kan skape framtidige verdier? Eldre framfor yngre i sykehuskøene, fordi eldre lettere kan dø uten behandling? Ikkerøykere forran røykere, fordi de har selvpåførte plager?

Ser du selv hvor håpløs retorikk du bruker?;)

Og en ting til; det heter ikke ta politikerne har en gudegitt men en demokratisk gitt rett til å bestemme... ;)

''skal man også der prioritere ett problem framfor et annet?''

Poenget er at så lenge noe skjer frivillig mellom to voksne personer er ikke dette noe problem.

Politiet har viktige ting å ta seg av enn å ligge i buskene for å ta horekunder.

''Skolesterke framfor svake i skolen, fordi de kan skape framtidige verdier?''

Skolesterke klarer seg generelt sett fint uansett.

''Eldre framfor yngre i sykehuskøene, fordi eldre lettere kan dø uten behandling?''

I praksis er det vel gjerne omvendt.

'' Ikkerøykere forran røykere, fordi de har selvpåførte plager?''

Gjerne det.

''Ser du selv hvor håpløs retorikk du bruker?''

Nei. Hvis valget står mellom å rykke ut for å ta en innbruddstyv eller en horekunde, burde valget være enkelt.

''Og en ting til; det heter ikke ta politikerne har en gudegitt men en demokratisk gitt rett til å bestemme... ;)''

Politikerne har ingen rett til å bestemme hvordan enkeltmennesker skal leve sitt liv så lenge det ikke går ut over andre. Selv om sosialister og religiøse fanatikere later til å mene noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''skal man også der prioritere ett problem framfor et annet?''

Poenget er at så lenge noe skjer frivillig mellom to voksne personer er ikke dette noe problem.

Politiet har viktige ting å ta seg av enn å ligge i buskene for å ta horekunder.

''Skolesterke framfor svake i skolen, fordi de kan skape framtidige verdier?''

Skolesterke klarer seg generelt sett fint uansett.

''Eldre framfor yngre i sykehuskøene, fordi eldre lettere kan dø uten behandling?''

I praksis er det vel gjerne omvendt.

'' Ikkerøykere forran røykere, fordi de har selvpåførte plager?''

Gjerne det.

''Ser du selv hvor håpløs retorikk du bruker?''

Nei. Hvis valget står mellom å rykke ut for å ta en innbruddstyv eller en horekunde, burde valget være enkelt.

''Og en ting til; det heter ikke ta politikerne har en gudegitt men en demokratisk gitt rett til å bestemme... ;)''

Politikerne har ingen rett til å bestemme hvordan enkeltmennesker skal leve sitt liv så lenge det ikke går ut over andre. Selv om sosialister og religiøse fanatikere later til å mene noe annet.

''Poenget er at så lenge noe skjer frivillig mellom to voksne personer er ikke dette noe problem. ''

Hvem vet, og kan bestemme at dette er frivillig for begge parter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Poenget er at så lenge noe skjer frivillig mellom to voksne personer er ikke dette noe problem. ''

Hvem vet, og kan bestemme at dette er frivillig for begge parter?

''Hvem vet, og kan bestemme at dette er frivillig for begge parter?''

Det vet de involverte. Hvis politiet har grunn til å tro noe annet får de ta bakmennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Jeg mener egentlig ingenting om akkurat denne loven. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i fakta til å mene noe.

Dessuten tror jeg ikke på Gud.

Du kan jo for eksempel sette deg inn i hvA PION (prostituertes Interesseorganisasjon i Norge) mener:

"Etter at forbudet mot sexkjøp trådte i kraft, har situasjonen for sexarbeiderne i Norge forverret seg ytterligere. "

http://www.pion-norge.no/pion/artikler_ind.php?id=1086_0_47_0_C

http://www.pion-norge.no/pion/artikler_ind.php?id=1088_0_47_0_C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt opprydding...

''skal man også der prioritere ett problem framfor et annet?''

Poenget er at så lenge noe skjer frivillig mellom to voksne personer er ikke dette noe problem.

Politiet har viktige ting å ta seg av enn å ligge i buskene for å ta horekunder.

''Skolesterke framfor svake i skolen, fordi de kan skape framtidige verdier?''

Skolesterke klarer seg generelt sett fint uansett.

''Eldre framfor yngre i sykehuskøene, fordi eldre lettere kan dø uten behandling?''

I praksis er det vel gjerne omvendt.

'' Ikkerøykere forran røykere, fordi de har selvpåførte plager?''

Gjerne det.

''Ser du selv hvor håpløs retorikk du bruker?''

Nei. Hvis valget står mellom å rykke ut for å ta en innbruddstyv eller en horekunde, burde valget være enkelt.

''Og en ting til; det heter ikke ta politikerne har en gudegitt men en demokratisk gitt rett til å bestemme... ;)''

Politikerne har ingen rett til å bestemme hvordan enkeltmennesker skal leve sitt liv så lenge det ikke går ut over andre. Selv om sosialister og religiøse fanatikere later til å mene noe annet.

Du tok ikke poenget du?

Alle mine eksempler var snudd på hodet i forhold til dagens praksisk, og dine kommentarer illustrer ganske godt t dette ikke er entydige problemstillinger. Jeg kan foreksempel si at svake elever ikke trenger ekstra støtte, for de vil ramle ut uansett, mens du mener at de sterke greier seg selv. Min _faktiske mening er nettopp det jeg prøver å få fram, nemlig at man må ha flere tanker i hodet samtidig, og greie å etablere en struktur der både svake og sterke elever utfordret i hht sine ferdigheter og muligheter.

Derfor blir det, etter min mening, lettvindt å sette to ting opp mot hverandre; enten vinningsforbrytelser eller horekunder. Og en ting til - hvilket politikontor er det som har valgt å utelukkende prioritere å "ligge i buskene og spane på horekunder?" Dersom dét medfører riktighet tror jeg faktisk du skal varsle departementet, for det er neppe deres mandat... ;)

Og en ting til; du kan _mene_ at det ikke _burde_ være sånn at politikere har lov til å bestemme over folks atferd, men fakum er at den praksis vi har her til lands gir politikere rett til å styre som representanter av folket, basert på valg. Sånn bare _er_ det, enten du liker det eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal en enstøing som meg få sex uten å måtte betale for det? Forbudet mot kjøp av sex rammer de svakeste i samfunnet. Det burde være organiserte bordeller i Norge som det f.eks. er i Nederland. Vi er desverre styrt av kristne sosialister. Jeg håper det blir en revolusjon snart! Dette kan vi ikke finne oss i!

Nå må du jammen gi deg. Undersøkelser viser at flesteparten av alle sexkunder er gifte menn mellom 25 og 40 år. De bruker gjerne lunsjen på jobben og tida etter jobben hvor kona tror han jobber overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en tanke

Nå må du jammen gi deg. Undersøkelser viser at flesteparten av alle sexkunder er gifte menn mellom 25 og 40 år. De bruker gjerne lunsjen på jobben og tida etter jobben hvor kona tror han jobber overtid.

Kanskje en ide å endre overskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nå må du jammen gi deg. Undersøkelser viser at flesteparten av alle sexkunder er gifte menn mellom 25 og 40 år. De bruker gjerne lunsjen på jobben og tida etter jobben hvor kona tror han jobber overtid.

''Nå må du jammen gi deg. Undersøkelser viser at flesteparten av alle sexkunder er gifte menn mellom 25 og 40 år. De bruker gjerne lunsjen på jobben og tida etter jobben hvor kona tror han jobber overtid.''

Det er i såfall noe man får ta et oppgjør om på kammerset (og nei, jeg mente ikke poltikammerset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du tok ikke poenget du?

Alle mine eksempler var snudd på hodet i forhold til dagens praksisk, og dine kommentarer illustrer ganske godt t dette ikke er entydige problemstillinger. Jeg kan foreksempel si at svake elever ikke trenger ekstra støtte, for de vil ramle ut uansett, mens du mener at de sterke greier seg selv. Min _faktiske mening er nettopp det jeg prøver å få fram, nemlig at man må ha flere tanker i hodet samtidig, og greie å etablere en struktur der både svake og sterke elever utfordret i hht sine ferdigheter og muligheter.

Derfor blir det, etter min mening, lettvindt å sette to ting opp mot hverandre; enten vinningsforbrytelser eller horekunder. Og en ting til - hvilket politikontor er det som har valgt å utelukkende prioritere å "ligge i buskene og spane på horekunder?" Dersom dét medfører riktighet tror jeg faktisk du skal varsle departementet, for det er neppe deres mandat... ;)

Og en ting til; du kan _mene_ at det ikke _burde_ være sånn at politikere har lov til å bestemme over folks atferd, men fakum er at den praksis vi har her til lands gir politikere rett til å styre som representanter av folket, basert på valg. Sånn bare _er_ det, enten du liker det eller ikke. ;)

''Du tok ikke poenget du?''

Det er du som ikke tok poenget. Dette er et skapt "problem", som myndighetene slettes ikke trenger å blande seg opp i.

Ellers kan du lese litt om hva PION mener om saken:

"Etter at forbudet mot sexkjøp trådte i kraft, har situasjonen for sexarbeiderne i Norge forverret seg ytterligere."

http://www.pion-norge.no/pion/artikler_ind.php?id=1086_0_47_0_C

http://www.pion-norge.no/pion/artikler_ind.php?id=1088_0_47_0_C

''Og en ting til; du kan _mene_ at det ikke _burde_ være sånn at politikere har lov til å bestemme over folks atferd, men fakum er at den praksis vi har her til lands gir politikere rett til å styre som representanter av folket, basert på valg. Sånn bare _er_ det, enten du liker det eller ikke. ;)''

Det er slik fordi folk flest er hjernevasket til å tro det må være slik. Det er ikke uten grunn Norges kalles "den siste sovjetstat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det er jo du som svarer som om du ikke vet en døyt ;)

Nå må du slappe av tussemor. Jeg vet at det er forbudt, det er nettopp poenget. Har dette forbudet hjulpet? Har det nye forbudet hjulpet?

Som PION skriver: "Etter at forbudet mot sexkjøp trådte i kraft, har situasjonen for sexarbeiderne i Norge forverret seg ytterligere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...