Gå til innhold

NHDs arrogante og fordømmende holdninger


Gjest gul dame

Anbefalte innlegg

Gjest gul dame

Jeg synes Nils Håvard Dahl psykiater går for langt i sitt svar på Åpent forum. Jeg trodde ikke at trakassering var lov på dol. Jeg opplever hans holdninger til muslimer som fordømmende og lite profesjonet å svare slik.

Jeg håper inderlig at muslimer er velkomne på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glassmaneten

Det er fremdeles noe som heter ytringsfrihet her inne, til tross for at muslimer praktiserer dødstraff for det i f.eks. Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glassmaneten

Du trenger ikke være redd for at muslimer her inne kan bli støtt. Muslimske kvinner får ikke lov til å ytre seg fritt, og derfor er bl. annet. Doktoronline forbudt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, nå får du skjerpe deg. Islam er en farlig religion, spesielt når det kommer til ekstremisme.

Du må ikke være så redd for at andre kaller en spade for en spade. En trenger ikke å være rasist selv om en konstaterer fakta om en religion eller religiøse ekstremister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full støtte til deg, gul dame!

Skjønner at NHD liker å svare kort og konsist, men svarene hans her er svært unyanserte og kategoriske. Som fagperson og som en mange her inne ser opp til (og noen en "avhengig" av), bør han trå varsomt. Svarene fra dol'erne som har svart så langt sier vel sitt...

Skal begrunne svaret mitt, og understreker at jeg svarer på grunnlag av leste nyhetsoverskrifter i denne saken og NHD'svar i forumet.

Har dessverre ikke lært "kopier-teknikken", så har "klipt og limt".

NHD: "Det sentrale her er ikke at han er psykiater.

Det sentrale er at han er muslim.

– Nils Håvard Dahl, psykiater"

Dette gir et inntrykk av at muslimer er potensielle drapsmaskiner, til og med høyt utdannede muslimer kan drepe sine kolleger.

NHD: "Re: Massedrapsmann

"For de som ikke er muslimer, ville aaaaaaaaldri finne på å plaffe ned uskyldige?"

Jo.

Men i denne saken er det det sentrale.

– Nils Håvard Dahl, psykiater"

Igjen unyansert. Mannen må da i tillegg enten ha en alvorlig psykisk ubalanse eller være terrorist,

NHD:" Re: Massedrapsmann

Han sier/sa selv at han ikke kunne tenke seg å dra til en krig hvor han måtte skyte på muslimer. Når han velger å verve seg, kan han ikke selv på personlig grunnlag definere fiender og ikkefiender.

Jeg er selv offiser. Når en er i det militære, kan en ikke skille fiender etter deres personlige trosretning. Det finne bare et skille i denne sammenheng: De som regjeringen har definert som fiender og de som regjeringen ikke har definert som fiender.

– Nils Håvard Dahl, psykiater"

Forstår argumentet, men dette kunne drapsmannen løst på andre måter enn å drepe 13 av sine kolleger!

Var det planlagt, er det jo nærmest et terrorangrep. Ikke alle ekstremister (uansett religion, livssyn, livsstil, holdning osv) utfører massedrap.

Var det ikke planlagt, må det vel bunne i en alvorlig ubalanse / (p)sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være redd for at muslimer her inne kan bli støtt. Muslimske kvinner får ikke lov til å ytre seg fritt, og derfor er bl. annet. Doktoronline forbudt for dem.

Muslimer i Norge og i resten av verden er da ikke en ensartet gruppe?

Hvorfor har f.eks i Norge muslimske kvinner på Stortinget, i departementer, i jobb som lærere, konsulenter, psykologer osv? De ville gjort en svært dårlig jobb om de ikke fikk ytre seg...

Det er ikke så lenge siden den norske kirke hadde debatt om kvinnelige prester, noen er fortsatt mot det. Et misjonsforbund hadde for få år siden en debatt om å tillate kvinner i styret (eller noe i den dur).

Det finnes mange måter å tolke og utøve religion på, og etter mitt syn er fanatisme og ekstremisme farlig uansett grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles noe som heter ytringsfrihet her inne, til tross for at muslimer praktiserer dødstraff for det i f.eks. Iran.

Er det nedfelt i Irans lover?

Dette blir dessverre praktisert i en rekke ikke-muslimske land også - har vel mer med regimet enn religionen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en gedigen kortslutning. NHD har ikke vært verken fordømmende eller arrogant i denne saken. Han har forholdt seg til de opplysningene som har kommet fram i saken, verken mer eller mindre. Og at opplysningene da går i disfavør av en muslim, er vel ikke hans skyld....

Synes nesten det virker som om det er en kampanje mot NHD her inne akkurat nå. Og hva begrunnes den i? Han har hjulpet utallige mennesker her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Jeg synes dette er en gedigen kortslutning. NHD har ikke vært verken fordømmende eller arrogant i denne saken. Han har forholdt seg til de opplysningene som har kommet fram i saken, verken mer eller mindre. Og at opplysningene da går i disfavør av en muslim, er vel ikke hans skyld....

Synes nesten det virker som om det er en kampanje mot NHD her inne akkurat nå. Og hva begrunnes den i? Han har hjulpet utallige mennesker her inne.

''Synes nesten det virker som om det er en kampanje mot NHD her inne akkurat nå''

Akkurat nå? Jeg synes det hele tida er folk som er ute etter å ta ham.

Virker som han har like mange "uvenner" som "fans" her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Synes nesten det virker som om det er en kampanje mot NHD her inne akkurat nå''

Akkurat nå? Jeg synes det hele tida er folk som er ute etter å ta ham.

Virker som han har like mange "uvenner" som "fans" her inne.

''Akkurat nå? Jeg synes det hele tida er folk som er ute etter å ta ham.

Virker som han har like mange "uvenner" som "fans" her inne.''

Mulig det, men jeg har ikke sett det slik før som i går og i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en gedigen kortslutning. NHD har ikke vært verken fordømmende eller arrogant i denne saken. Han har forholdt seg til de opplysningene som har kommet fram i saken, verken mer eller mindre. Og at opplysningene da går i disfavør av en muslim, er vel ikke hans skyld....

Synes nesten det virker som om det er en kampanje mot NHD her inne akkurat nå. Og hva begrunnes den i? Han har hjulpet utallige mennesker her inne.

Kampanje? Det er en liten håndfull som har reagert, de andre støtter han.

Ingen tvil om at massemorderen er muslim og psykiater, Personlig resgerte jeg kun på NHD's svar som kan oppfattes som generaliserende.

Er innom DOL med ujevne mellomrom og har absolutt respekt for NHD - ergo innleggene mine denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampanje? Det er en liten håndfull som har reagert, de andre støtter han.

Ingen tvil om at massemorderen er muslim og psykiater, Personlig resgerte jeg kun på NHD's svar som kan oppfattes som generaliserende.

Er innom DOL med ujevne mellomrom og har absolutt respekt for NHD - ergo innleggene mine denne gangen.

''Ingen tvil om at massemorderen er muslim og psykiater, Personlig resgerte jeg kun på NHD's svar som kan oppfattes som generaliserende.''

Det er jo ikke generalisering når han uttaler seg om akkurat denne saken ut i fra det opplysningene som foreligger i media? Han sier jo ikke at det "alltid " er slik og at "alle" muslimer er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ingen tvil om at massemorderen er muslim og psykiater, Personlig resgerte jeg kun på NHD's svar som kan oppfattes som generaliserende.''

Det er jo ikke generalisering når han uttaler seg om akkurat denne saken ut i fra det opplysningene som foreligger i media? Han sier jo ikke at det "alltid " er slik og at "alle" muslimer er slik.

Ser poenget ditt, Colette, og NHD sitt :-) Mitt hovedanliggende i denne saken var hans måte å svare på og de reaksjoner det evt vil medføre.

Men bra at det er rom for meningsutvekslinger og ytringsfrihet i Norge!

Ønsker dere alle en god helg (uten ekstremistiske massemordere) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Muslimer er selvfølgelig velkomne på doktoronline.no

Har lest gjennom tråden, og kan ikke se grunnlag for sletting.

Jeg reagerer fremdeles på mangel på profesjonalitet hos dols psykiater. Tråden var på åpent forum, men psykiateren deltar som fagmenneske der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rød dame

Jeg reagerer fremdeles på mangel på profesjonalitet hos dols psykiater. Tråden var på åpent forum, men psykiateren deltar som fagmenneske der.

Gå og legg deg nå, gule dame. Du tenker for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...