Gjest ut med lynsjing 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 delta i diskusjoner på dol. Har man vært så uheldig å ha fått formulert seg litt feil, ikke fått med _alle_ fakta i første innlegg, eller har litt andre meninger enn flertallet her inne, så blir man rett og slett lynsjet. Er det virkelig nødvendig??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm 10 914 36 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nå vet jeg ikke helt hvilken diskusjon du sikter til, men det at man ikke er enig med en trådstarter, og kommer med sine egne meninger er ikke det samme som å lynsje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Men jeg syns ikke man skal ta det så veldig innpå seg. Det er nok en del av både faste og nye her som sier mer enn de hadde turt ansikt til ansikt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 330 4 051 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nei, jeg synes ikke det er nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis34 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Virker som det har vært i alle år her inne,en får til og med nesten ikke svar på det man spør om til tider heller. og har det noe med forhold å gjøre...ja da er alltid svarene dropp ham/henne.....dol er dol 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak 11 239 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg synes dol er kjempekjekt. Her er det enkelt å luke ut dem man synes er tåpelige svar, og ta til etterretning det som kan være fornuftig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Utfordringen med DOL er at for at den som leser det skal forstå, så må man formulere seg riktig og ha med alle fakta. Gjør man ikke det, så blir jo fremstillingen feil - og leseren kan lett trekke gale konklusjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 090 4 380 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Det er selvsagt ikke nødvendig. Lynsjet er et meget sterkt ord, som svært sjelden passer på noe som foregår på DOL synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan man ta barn med på det 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg føler det ikke sånn. Selv om jeg gjerne vil ta med poden på Fanny og Alexander. Og tror mange foreldre har hatt med barn på kino f.eks før fylte aldersgrense. Jfr tråd på foreldre småbarn. Selv om alle var uenig med meg føler jeg det ikke som lynsjing. Jeg har også hatt andre tråder hvor folk er uening, dog sjelden at alle er uenig. Uansett er det jo bare meningsutveksling, så til sist er det jo en selv som bestemmer. Jeg liker DOL fordi man kan spørre om absolutt alt, og vanligvis får man til og med noen svar. Noe jeg ikke tror alle andre fora kan skryte av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ut med lynsjing 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ok, ordet "lynsjing" var å ta for hardt i, selvfølgelig. Jeg ville bare få fram et poeng. Jeg har selvsagt ingenting imot at vi er uenige med hverandre i ulike temaer, men det går an å være mer nøktern og saklig mot hverandre når en skal uttrykke sin uenighet. Når man f.eks.begynner å kalle hverandre "møkkakjerring", "dust", osv., altså går til personangrep fordi man er uenig, det er da jeg begynner å reagere. Mange kommer også med direkte ufyselige kommentarer slik som: "Og det vet liksom DU, du som...." "Ha ha, så patetisk svar. Det vitner om hvor lite du har under topplokket", osv., osv, osv. Har jeg uttrykt meg klarere nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily 9 485 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Dol er litt spesielt forum, fordi det er lov å fleipe, tulle, skrive i litt sterke ordelag og direkte krangle uten at ting blir slettet, redigert eller man får tilsnakk. Så lenge en forholder seg til svært enkle og lett forståelige regler webbisene har satt, så går det greit. Det jeg liker med dol er nettopp at det ikke bare er kosemosesvar, men at en faktisk får så hatten passer om det legges slik opp. Du kan jo ta en tur innom Webmasterforumet, der fjernes ikke sterk kritikk, noe moderatorer på andre nettsteder jeg også kjenne aldri hadde akseptert. Kjempeflott! Men legg dog merke til at såkalte doltroll ikke får aksept her, hverken av webbiser eller faste nick. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ok, ordet "lynsjing" var å ta for hardt i, selvfølgelig. Jeg ville bare få fram et poeng. Jeg har selvsagt ingenting imot at vi er uenige med hverandre i ulike temaer, men det går an å være mer nøktern og saklig mot hverandre når en skal uttrykke sin uenighet. Når man f.eks.begynner å kalle hverandre "møkkakjerring", "dust", osv., altså går til personangrep fordi man er uenig, det er da jeg begynner å reagere. Mange kommer også med direkte ufyselige kommentarer slik som: "Og det vet liksom DU, du som...." "Ha ha, så patetisk svar. Det vitner om hvor lite du har under topplokket", osv., osv, osv. Har jeg uttrykt meg klarere nå? Jeg tåler å bli kalt møkkakjerring, og når noen angriper meg uten grunn, så kaller jeg dem dust. Det er så mange her, at takhøyden er nødt til å være høy, og vi må godta litt mer enn i RL. Synes DOl, er ett fint sted å være;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt for nærtagende??? 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Sterk psyke for å delta på et internettforum? Jeg fatter ikke man kan ta seg nær av noe som helst som blir sagt på et forum som dette. Det er tross alt en gjeng med anonyme folk som ytrer seg her, ikke mennesker man omgås i det virkelige liv. Om en virkelig tar seg nær av utsagn her inne, slik at det går utover ens psyke..ja da bør en kanskje spørre seg om internettbruken har tatt litt overhånde og påvirker privatlivet i altfor stor grad. Når det er sagt, så er det jo greit om folk kan utvise et minimum av folkeskikk, slik at forumet ikke blir totalt useriøst. Heldigvis kan man bare overse og unngå det man ikke liker, det er det som er så fint med internett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan man ta barn med på det 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ok, ordet "lynsjing" var å ta for hardt i, selvfølgelig. Jeg ville bare få fram et poeng. Jeg har selvsagt ingenting imot at vi er uenige med hverandre i ulike temaer, men det går an å være mer nøktern og saklig mot hverandre når en skal uttrykke sin uenighet. Når man f.eks.begynner å kalle hverandre "møkkakjerring", "dust", osv., altså går til personangrep fordi man er uenig, det er da jeg begynner å reagere. Mange kommer også med direkte ufyselige kommentarer slik som: "Og det vet liksom DU, du som...." "Ha ha, så patetisk svar. Det vitner om hvor lite du har under topplokket", osv., osv, osv. Har jeg uttrykt meg klarere nå? Er enig med deg i at slike begreper kan vi la være. Tror aldri jeg har opplevd det selv. Bortsett fra en idiot her som drev på en stund, men det fortalte mer om han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 987 401 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Er enig med deg i at slike begreper kan vi la være. Tror aldri jeg har opplevd det selv. Bortsett fra en idiot her som drev på en stund, men det fortalte mer om han. Da har du ikke vært her lenge. Sør, Mr.Kahn, Gripp og Prozak var vel ikke akkurat av de mest stillferdige. Og jeg savner dem og diskusjonene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline 2 171 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ikke fått med meg noen lynsjing, selv om jeg ikke har vært blant de mest aktive her. Dog er jeg en "gammel traver". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette 8 524 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Da har du ikke vært her lenge. Sør, Mr.Kahn, Gripp og Prozak var vel ikke akkurat av de mest stillferdige. Og jeg savner dem og diskusjonene. Men de var vel menn, og da er det straks lov til å ha en litt tøffere tone:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 987 401 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Men de var vel menn, og da er det straks lov til å ha en litt tøffere tone:-) Men da hadde damene større ordforråd også. Og mer var lov her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette 8 524 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Men da hadde damene større ordforråd også. Og mer var lov her inne. Så ting har forandret seg her inne, mener du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 8 300 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Her inne treffer du folk som svarer saklig, usaklig og sånn midt i mellom. Du velger selv hvilke svar som påvirker humøret ditt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.