Gå til innhold

Man skal være STERK psykisk for å...


Gjest ut med lynsjing

Anbefalte innlegg

SDD var vel innom her i høst en gang, var han ikke?

Du får hilse Sør da - men han husker nok ikke meg - jeg pleier ikke å stikke hodet mitt frem så veldig i diskusjoner...

Han har faktisk jeg og snakket med, det hadde jeg glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    21

  • Dorthe

    19

  • AneM1365380603

    5

  • Bookworm

    1

Mest aktive i denne tråden

Dette med å bli påvirket av ustabilitet er nok ofte noe som følger en fra barnsben av. Du nevner din far - og jeg kunne nevne min mor. Noen kaller det å være humørsyk, men det stikker dypere enn som så. Ellers har jeg hatt partnere som har vært preget av ustabilitet - for å si det pent....Den eneste formen for stabilitet jeg har klart å skape i mitt liv- er den jeg skaper ved å bo alene.

Det er særdeles viktig at du klarer å vise stabilitet overfor barna dine. Og jeg er ikke så bekymret for at du ikke klarer det, siden du virker som en utrolig stabil person her inne :-)

Humhum... dette skulle mannen min ha lest! Jeg har nemlig skikkelig temperament - men det går (dessverre) utover mine nærmeste - dvs mannen min og av og til barna mine hvis de tøyer og tøyer på grenser - og denne personen på jobben (jeg er jo mer sammen med de på jobben i våken tilstand enn de hjemme....)

Og både jeg og mannen min har snakket mye om det at vi må passe oss for hvordan vi er mot barna, at ikke de er redde for oss pga sterk stemme. Både han og jeg er vokst opp men en dominerende far. Og både han og jeg har dessverre en veldig sterk stemme som vi kan bruke for å kommandere. Vi har jobbet mye med dette etter vi fikk barn, og bruker mye tid på kos, lesing og snakking med barna, samt å være sammen som familie i helgene.

Så jeg håper inderlig at barna våre ikke blir merkbart preget av våre kraftige stemmer, men kommer til å huske kveldskos og lesing i senga, turer i skogen, slalåm med hele familien, turer på fjellet, bading, sammen i kirka, sammen med vennefamilier osv.

Men vi har ikke noe enkel ballast (selv om mange har det verre) - så vi møter utfordringer hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg det nå, her inne:-( Jeg vet ikke om det er en eller flere, siden nicket skiftes hele tiden.

Det er kjipt særlig når folk skifter nick. Du kjenner ikke vedkommende igjen da? Se etter skrivefeil og dialektord og setningoppbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt særlig når folk skifter nick. Du kjenner ikke vedkommende igjen da? Se etter skrivefeil og dialektord og setningoppbygging.

Jeg er helt elendig til å kjenne igjen folk som bytter nick. Hadde fungert dårlig som krim-etterforsker ;-)

Men jeg er sikkert enkel å kjenne igen - har noen faste slurvefeil, når fingrene danser tang på tastaturet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt særlig når folk skifter nick. Du kjenner ikke vedkommende igjen da? Se etter skrivefeil og dialektord og setningoppbygging.

Jeg prøver å finne en fellesnevner, ja:-) Men det kan være litt av et detektivarbeid. Det eneste jeg har følt så langt er kulden som kommer fra diverse innlegg. Selv om de faktisk egentlig inneholder sympati innimellom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humhum... dette skulle mannen min ha lest! Jeg har nemlig skikkelig temperament - men det går (dessverre) utover mine nærmeste - dvs mannen min og av og til barna mine hvis de tøyer og tøyer på grenser - og denne personen på jobben (jeg er jo mer sammen med de på jobben i våken tilstand enn de hjemme....)

Og både jeg og mannen min har snakket mye om det at vi må passe oss for hvordan vi er mot barna, at ikke de er redde for oss pga sterk stemme. Både han og jeg er vokst opp men en dominerende far. Og både han og jeg har dessverre en veldig sterk stemme som vi kan bruke for å kommandere. Vi har jobbet mye med dette etter vi fikk barn, og bruker mye tid på kos, lesing og snakking med barna, samt å være sammen som familie i helgene.

Så jeg håper inderlig at barna våre ikke blir merkbart preget av våre kraftige stemmer, men kommer til å huske kveldskos og lesing i senga, turer i skogen, slalåm med hele familien, turer på fjellet, bading, sammen i kirka, sammen med vennefamilier osv.

Men vi har ikke noe enkel ballast (selv om mange har det verre) - så vi møter utfordringer hver dag!

Det er ikke noe feil med å ha temperament:-) Bare det ikke brukes til å skjelle ut folk etter noter. Kjefting, smelling og skriking kan jo være ganske skremmende for et barn.

Jeg er helt sikker på at du og mannen din er flotte foreldre. Perfekt blir man jo aldri. Men det perfekte er jo jo heller ikke det perfekte, etter min mening. Vi er mennesker på godt og vondt, og det tror jeg barn har godt av å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe feil med å ha temperament:-) Bare det ikke brukes til å skjelle ut folk etter noter. Kjefting, smelling og skriking kan jo være ganske skremmende for et barn.

Jeg er helt sikker på at du og mannen din er flotte foreldre. Perfekt blir man jo aldri. Men det perfekte er jo jo heller ikke det perfekte, etter min mening. Vi er mennesker på godt og vondt, og det tror jeg barn har godt av å lære seg.

Det er jeg veldig enig i. Jeg vil ikke pakke våre barn inn i bomull som tas av når de er 19 år og skal oppdage verden...

Nei - nå må jeg få lagt meg. Min kjøre har sovet et par timer på sofaen - vi får ordne med litt febervakt på femåringen, og sette klokka på 4 tenker jeg i natt..

Takk for praten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt elendig til å kjenne igjen folk som bytter nick. Hadde fungert dårlig som krim-etterforsker ;-)

Men jeg er sikkert enkel å kjenne igen - har noen faste slurvefeil, når fingrene danser tang på tastaturet!

Noen skriver veldig spesielt og er lette å kjenne igjen. Andre er helt umulig. Jeg glemmer bl.a å skrive punktum etter siste setning ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig enig i. Jeg vil ikke pakke våre barn inn i bomull som tas av når de er 19 år og skal oppdage verden...

Nei - nå må jeg få lagt meg. Min kjøre har sovet et par timer på sofaen - vi får ordne med litt febervakt på femåringen, og sette klokka på 4 tenker jeg i natt..

Takk for praten!

Håper det går bedre med jenta di i morgen. Du får holde oss oppdatert:-)

Takk for praten du også, og god natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver veldig spesielt og er lette å kjenne igjen. Andre er helt umulig. Jeg glemmer bl.a å skrive punktum etter siste setning ;o)

Jeg skriver som regel kanksje i stedet for kanskje (tror det er sånn jeg gjør det - det var vanskelig å skrive det når jeg skulle skrive det med vilje!)

Og så skriver jeg ofte vanskleig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver veldig spesielt og er lette å kjenne igjen. Andre er helt umulig. Jeg glemmer bl.a å skrive punktum etter siste setning ;o)

Det har du rett i:-) Jeg har sett det manglende punktumet ditt:-) Eller går det på antall prikker etter et utsagn, hvordan og når man skriver smilies osv. En kan bli paranoid av mindre:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å finne en fellesnevner, ja:-) Men det kan være litt av et detektivarbeid. Det eneste jeg har følt så langt er kulden som kommer fra diverse innlegg. Selv om de faktisk egentlig inneholder sympati innimellom:-)

Hehe, jeg fikk masse kjeft fordi jeg svarte på med spørsmål jeg fordi jeg ikke var lege. Men man prøver jo å hjelpe hvis man vet svaret og særlig hvis folk ikke har betalt for å få svar fra en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fikk masse kjeft fordi jeg svarte på med spørsmål jeg fordi jeg ikke var lege. Men man prøver jo å hjelpe hvis man vet svaret og særlig hvis folk ikke har betalt for å få svar fra en lege.

Det blir vel omtrent det samme som når NHD svarer på ikke-psykiatriske spørsmål..Det har vært mye bråk her inne de siste dagene av den grunn. Jeg har lagt merke til at du har hatt mange svar å komme med overfor UVI- bl.a., som du tydeligvis har mye erfaring med. Og hva skulle være feil med det?

Utakk er verdens lønn. Man er da ikke her inne for å få kjeft og ubehageligheter. Da finnes det jo artigere ting å finne på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver som regel kanksje i stedet for kanskje (tror det er sånn jeg gjør det - det var vanskelig å skrive det når jeg skulle skrive det med vilje!)

Og så skriver jeg ofte vanskleig.

Jeg ser ikke skrivefeil, men både dattera mi og minstemann og ei venninne av meg har dysleksi så det er kanskje grunnen. Men når folk forfølger meg da ser jeg dem. Så jeg tror ikke du har forfulgt meg, prust :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i:-) Jeg har sett det manglende punktumet ditt:-) Eller går det på antall prikker etter et utsagn, hvordan og når man skriver smilies osv. En kan bli paranoid av mindre:-(

Man blir jo det. Uff, det er fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel omtrent det samme som når NHD svarer på ikke-psykiatriske spørsmål..Det har vært mye bråk her inne de siste dagene av den grunn. Jeg har lagt merke til at du har hatt mange svar å komme med overfor UVI- bl.a., som du tydeligvis har mye erfaring med. Og hva skulle være feil med det?

Utakk er verdens lønn. Man er da ikke her inne for å få kjeft og ubehageligheter. Da finnes det jo artigere ting å finne på :-)

Da hopper jeg over på et annet forum, jeg har to å velge i. Kjeft gidder jeg ikke å få når jeg vet hva jeg prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over på et annet forum, jeg har to å velge i. Kjeft gidder jeg ikke å få når jeg vet hva jeg prater om.

Enig med deg :-) Takk for praten, og god natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signerer :o)

''Det jeg tåler aller dårligst er personangrep som kommer fra "anonyme" nick- eller fra fok som skifter nick hele tiden. Da har man ingenting å kople opp mot de tilbakemeldingene som kommer. Og det synes jeg kan være vanskelig.''

Det er det som iallfall er poenget mitt med å skifte nick hele tida.

Jeg takler dårlig at andre skal vite for mye om meg og ta meg for meninger og ytringer jeg har hatt i andre sammenhenger. takler dårlig at folk skal knytte negative ting til nisket mitt.

Har nemlig prøvd å ha faste nick, og da ble jeg fort upopulær, gitt. ;-)

Det morsomme er at faste nick jeg har diskutert heftig med og fått mye motbør fra, kan være de som støtter meg i andre diskusjoner. Det hadde aldri skjedd om jeg hadde beholdt fast nick hele tida.

Litt artig med sånne innlegg, for ingen "skjønner hva i all verden man mener?" ;o) Det gjør imidlertid jeg.

Og - min erfaring er som din, så jeg svarer aldri med det som var mitt nick lenger. Og resultatet? Jeg får svar på innleggene mine, uten at meningene eller framføing er endret... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ut med lynsjing

[quote name=Signerer :o)' timestamp='1257649426' post='4247090]

Litt artig med sånne innlegg, for ingen "skjønner hva i all verden man mener?" ;o) Det gjør imidlertid jeg.

Og - min erfaring er som din, så jeg svarer aldri med det som var mitt nick lenger. Og resultatet? Jeg får svar på innleggene mine, uten at meningene eller framføing er endret... ;o)

Ja, ikke sant... Pussig det der... he he ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...