Gå til innhold

Man skal være STERK psykisk for å...


Gjest ut med lynsjing

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg har vært uenig med deg et par ganger, men tror vi tålte det rimelig greit begge to :) Du var jo også uenig med meg, hehe.

Jeg har lært noen skriveregler her inne før jeg har tråkket i salatan selv, og har det i bakhodet. Jeg bryr meg ikke så mye om andres skrivefeil, men kan bli mektig imponert over gode og velformulerte innlegg :o) Noen her inne skriver veldig bra!

Ja, det har vi kommet oss greit igjennom:-) Og jeg kan ikke engang huske det:-)

Du har helt rett. Det er mange kloke hoder her inne, som skriver meget bra innlegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    21

  • Dorthe

    19

  • AneM1365380603

    5

  • cecily

    1

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

De diskuterte vel politikk også, men det er usakligheten og alle de frekke kommentarene deres jeg ikke savner. Temaene husker jeg nesten ikke.

Det er jo ikke så gøy å bli kalt idiot pga uenighet. Slike diskusjoner er lite hyggelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er fordi f.eks. Sør er borte at folk trekker seg fra dol. Hadde han vært her, hadde i hvert fall ikke jeg kommet tilbake til dol. Ikke savner jeg Prozak, Gripp eller Flisegubben heller.

Det er blitt ganske tannløst her inne de siste årene. Kunne tenkt meg en real diskusjon mellom de savnede og massemordet på Fort Hood

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Men jeg synes personangrep er det absolutte lavmål....Jeg har tydd til det selv, noen ganger, men da har jeg vært kraftig provosert. Uten at det er noen unnskyldning. Jeg synes det er verst med de som som tyr til den slags debatteknikker som en fast del av diskusjonen.

Veldig enig med deg. Det blir så utrolig barnslig:

"Du er så teit"

*Jamen du er hundre ganger teitere"

I tillegg til det du sa, så er nok det jeg misliker mest nr en person jeg har fått godt inntrykk av og har respekt for, plutselig har et syn på en sak eller en diskusjonsteknikk som er helt utenom all folkeskikk eller normal oppfatning.

Det er også slitsomt i hverdagen når en person den ene dagen er sint som ei fele og hisser seg opp for bagateller - og neste dag er smørblid - og en vet aldri når det smeller igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du stikker i hvert fall innom her en gang i blant:-) Og bra er det :-)

Så jeg rekker å få litt kjeft fra et eller annet ukjent nick ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er blitt ganske tannløst her inne de siste årene. Kunne tenkt meg en real diskusjon mellom de savnede og massemordet på Fort Hood

Hvis du har noen hemmelige kanaler til noen av de gamle - kan du ikke be dem stikke innom en dag for en saftig diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen hemmelige kanaler til noen av de gamle - kan du ikke be dem stikke innom en dag for en saftig diskusjon?

Nei, jeg har ikke det, dessverre :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg. Det blir så utrolig barnslig:

"Du er så teit"

*Jamen du er hundre ganger teitere"

I tillegg til det du sa, så er nok det jeg misliker mest nr en person jeg har fått godt inntrykk av og har respekt for, plutselig har et syn på en sak eller en diskusjonsteknikk som er helt utenom all folkeskikk eller normal oppfatning.

Det er også slitsomt i hverdagen når en person den ene dagen er sint som ei fele og hisser seg opp for bagateller - og neste dag er smørblid - og en vet aldri når det smeller igjen.

Ustabilitet er alltid vanskelig å forholde seg til. Jeg har alltid sagt at den viktigste ingrediensen i mitt liv er "stabilitet"- enten det gjelder den ene eller den andre. At man vet hvor man har folk - og hva de står for - fra dag til dag. Og det burde jo ikke være for mye forlangt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvis du har noen hemmelige kanaler til noen av de gamle - kan du ikke be dem stikke innom en dag for en saftig diskusjon?

Jeg bad for noen måneder siden Sør om å komme innom dol en gang han var etterlyst. Men han er ikke interessert, han har nok med å være på et par andre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Du fikk det i forrige uke, gjorde du ikke?

Jeg får det hver gang jeg er innom nesten. I hvert fall hvis jeg blander meg opp i noen debatter og det gjør jeg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får det hver gang jeg er innom nesten. I hvert fall hvis jeg blander meg opp i noen debatter og det gjør jeg jo.

Kan ikke skjønne hvorfor du skal få gjennomgå. Du har jo ikke sååå kontroversielle meninger, stort sett. Du pleier å svare kort, konsist og saklig - verken mer eller mindre. Så det synes jeg er rart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ustabilitet er alltid vanskelig å forholde seg til. Jeg har alltid sagt at den viktigste ingrediensen i mitt liv er "stabilitet"- enten det gjelder den ene eller den andre. At man vet hvor man har folk - og hva de står for - fra dag til dag. Og det burde jo ikke være for mye forlangt:-)

Jeg har ikke tenkt den tanken bevisst, men jeg ser at det sliter meg veldig når jeg har med personer som er ustabile. Jeg har gjennom livet kjent 4 personer som jeg har hatt mye med å gjøre som har hatt en personlighet som er vanskelig å forholde seg til fordi en aldri vet hvordan de reagerer. De har i ulik styrke og over ulike perioder i mitt liv hatt ganske sterk innvirkning på meg (dvs den ene er en kamerat som jeg ikke har med å gjøre i hverdagen men kona merker jo dette tett - så er det min far, mannen i det hjemmet jeg var au-pair i for 20 år siden - samt en på jobben)

Men at stabilitet er noe jeg ønsker å ha og å hige etter - jeg, det stemmer for meg. Jeg vil at jeg skal være forutsigbar overfor barna mine, at de vet hvordan jeg skal reagere når noe er skjedd - i størst mulig grad da.

Og så ser jeg at når jeg er sliten eller påvirket av ustabile peroner, så tåler jeg mindre, og reagerer mindre logisk og forutisigbart enn jeg egentlig ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bad for noen måneder siden Sør om å komme innom dol en gang han var etterlyst. Men han er ikke interessert, han har nok med å være på et par andre forum.

SDD var vel innom her i høst en gang, var han ikke?

Du får hilse Sør da - men han husker nok ikke meg - jeg pleier ikke å stikke hodet mitt frem så veldig i diskusjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt den tanken bevisst, men jeg ser at det sliter meg veldig når jeg har med personer som er ustabile. Jeg har gjennom livet kjent 4 personer som jeg har hatt mye med å gjøre som har hatt en personlighet som er vanskelig å forholde seg til fordi en aldri vet hvordan de reagerer. De har i ulik styrke og over ulike perioder i mitt liv hatt ganske sterk innvirkning på meg (dvs den ene er en kamerat som jeg ikke har med å gjøre i hverdagen men kona merker jo dette tett - så er det min far, mannen i det hjemmet jeg var au-pair i for 20 år siden - samt en på jobben)

Men at stabilitet er noe jeg ønsker å ha og å hige etter - jeg, det stemmer for meg. Jeg vil at jeg skal være forutsigbar overfor barna mine, at de vet hvordan jeg skal reagere når noe er skjedd - i størst mulig grad da.

Og så ser jeg at når jeg er sliten eller påvirket av ustabile peroner, så tåler jeg mindre, og reagerer mindre logisk og forutisigbart enn jeg egentlig ønsker.

Dette med å bli påvirket av ustabilitet er nok ofte noe som følger en fra barnsben av. Du nevner din far - og jeg kunne nevne min mor. Noen kaller det å være humørsyk, men det stikker dypere enn som så. Ellers har jeg hatt partnere som har vært preget av ustabilitet - for å si det pent....Den eneste formen for stabilitet jeg har klart å skape i mitt liv- er den jeg skaper ved å bo alene.

Det er særdeles viktig at du klarer å vise stabilitet overfor barna dine. Og jeg er ikke så bekymret for at du ikke klarer det, siden du virker som en utrolig stabil person her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor du skal få gjennomgå. Du har jo ikke sååå kontroversielle meninger, stort sett. Du pleier å svare kort, konsist og saklig - verken mer eller mindre. Så det synes jeg er rart.....

Jeg hadde en som kastet seg over meg omtrent hver gang jeg skrev et innlegg, uten fast nick selvfølgelig, og det ble slitsomt i lengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SDD var vel innom her i høst en gang, var han ikke?

Du får hilse Sør da - men han husker nok ikke meg - jeg pleier ikke å stikke hodet mitt frem så veldig i diskusjoner...

SDD er innom her med jevne mellomrom.-) Med sine velskrevne og modige innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en som kastet seg over meg omtrent hver gang jeg skrev et innlegg, uten fast nick selvfølgelig, og det ble slitsomt i lengden

Slik har jeg det nå, her inne:-( Jeg vet ikke om det er en eller flere, siden nicket skiftes hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...