Gå til innhold

perioral dermatitt?


kvestoel

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 32 år. Jeg har aldri hatt særlig hudproblemer i tenårene og har i de siste, kanskje toår nå, blitt plaget med noe jeg har trodd var en form for kviser. Det som jeg stusset over var at de klødde mye , kommer symmetrisk i ansiktet, ofte rundt munnviken, med ørene og haken og har ikke puss( før det evt. blir rirritert av kløe etterhvert). Enten symmetrisk på ansiktet eller så kommer de på rekke på ett sted. Av og til får jeg en liten prikk ved øyepartiene. Dette kommer i perioder. Jeg har ikke dvelt så mye ved det, men nå sjekket jeg litt på internett og det ser ut til at det muligens kan være perioral dermatitt. Jeg er veldig plaget med kløe når de først kommer og utslettet blir selvfølgelig verre . Det flasser av et hudlag når de er "tørket ut" og irritasjon i underhuden forsvinner. Jeg har etterhvert en del rødhet i huden som ikke forsvinner. Har fått større porer i Tsonen og ofte sorte prikker. Jeg ser at det ligger mange bilder på internett med svært skjemmende utslett. Det jeg har er ikke så hissig , men jeg ser også noen bilder med mindre plager, så jeg regner med at det kan variere veldig. Har tenkt litt på at jeg burde ta en hudanalyse. .at jeg kanskje bruker feile kremer til min hud, men dersom det er perioral dermatitt burde jeg kanskje gå til fastlegen og få diagnose med evt. behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei, jeg tror jeg har det samme. Har fått henvisning til hudlege, men ikke fått time der ennå. Perioral dermatitt blir verre med hydrokortison, og det var slik jeg fikk mistanke. Har du forsøkt?

P. dermatitt behandles med antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...