Gjest spedalsk Skrevet 22. august 2001 Del Skrevet 22. august 2001 For ca. 2 år siden fikk jeg et utslett foran i hårfestet som begynte med en liten rød prikk, og som utviklet seg til en voksende rød ring som i starten hadde flass inni. Etter hvert forsvant flasset, og ringen vokste. Jeg forsto jeg hadde ringorm, og kjøpte Canestensalve som jeg smurte meg med i 6 uker( utslettet forsvant allerede første uken). Året etter fikk jeg to liknende utslett i hårfestet. Jeg behandlet dem på samme måte, og utslettet forsvant. Men denne sommeren har det vært verre fatt. De første utslettene behandlet jeg med Canesten igjen, men begynte å føle meg svært utilpass med en sopp som kan smitte andre. Da jeg spurte legen om det var noe annet som kunne hjelpe meg, fikk jeg til svar at Canesten jo hjalp meg! (hadde ikke noe synlig utslett da jeg var hos ham). I løpet av sommeren har jeg fortløpende behandlet 8-10 nye utslett i hårfestet, men nå har jeg nådd en slags grense. Begynte å klø i hodebunnen, og det ser ut som det begynner i selve håret også!! Har fra før av seboreisk eksem i hodebunn, øyebryn og rundt nesen. For dette bruker jeg Fungoral. Fungoral hjelper ikke på det jeg behandler med canesten. Slik det er nå føler jeg meg ekkel og smittsom. Skulle ha vært hos frisør, men skjemmes. har vært hos dyrlege med pelshunden min, men den har overhode ingen tegn på ringorm. Vet heller ikke om noen katter i nærmiljøet som har ringorm. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Kan jo ikke gå med Canesten i håret konstant. Forstår ikke at det ikke finnes medikamenter som kan fjerne ringormen en gang for alle! Tørr snart ikke ta verken i barn,mann eller hund! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33802-til-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 23. august 2001 Del Skrevet 23. august 2001 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over smittefaren ettersom jeg tror den er nok er liten hvis du har ringorm. Det viktigste nå er å få avklaret om du faktisk har ringorm og i så fall sørge for effektiv behandling av denne. Diagnosen kan legen stille ved å foreta et avskrap og enten mikroskopere dette (hvis han er hudlege) eller sende det inn til et laboratorium (hvis han er allmennpraktiserende lege). Det kan kanskje også være verdt å overveie om utslettet kan ha en annen årsak f.eks. psoriasis (da pleier man imidlertid å ha utslettet andre steder på kroppen f.eks. albuer, knær, negler). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33802-til-legen/#findComment-131099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.