Gjest sliten og lei om dagen Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 jeg ringte min lege i dag for og få en time hos legen min. sliter litt med psyken og noen ganger blir ting vanskelig. ja da kan du få time 20 januar........... er det virkelig mulig att man må vente så lenge? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det er nok ikke veldig uvanlig. Siden du sliter med noe du bør ha hjelp for før, hadde jeg prøvd å ringe tidlig på morgenen og forklart at du virkelig sliter og virkelig håper du kan få time før. Alle fastleger har akuttimer som fylles opp på morgenen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Hos min lege er ventetiden til vanlig på et par uker kanskje? 2 mnd har jeg aldri vært nødt til å vente på time hos fastlegen nei. 0 Siter
Gjest sliten og lei om dagen Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det er nok ikke veldig uvanlig. Siden du sliter med noe du bør ha hjelp for før, hadde jeg prøvd å ringe tidlig på morgenen og forklart at du virkelig sliter og virkelig håper du kan få time før. Alle fastleger har akuttimer som fylles opp på morgenen. jeg kunne få akutt time.. og jeg benytter meg nok av det som en kriseløsning. men problemet er jo att når jeg først går til lege pga dette så vil jeg prate litt med henne og få litt råd om diverse ting. en akutt time får du jo ikke ttid til slike ting.eller har jeg feil der? synes jo det er vannvittig att jeg nesten må bestille time 3 mnd før jeg blir syk.. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Jeg får time samme uke som jeg bestiller. Eller kanskje påfølgende uke om jeg ringer en torsdag eller fredag da. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det er ikke så uvanlig nei. Og hvis det ikke er en akuttime du må ha. Forresten, hvis du vil ha tid å snakke med legen, så hadde jeg spurt om en dobbelttime, noen leger setter av 10 minutter, andre 15, jeg får i hvert fall ikke sagt alt jeg har på hjertet på den tida 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Jeg får time samme uke som jeg bestiller. Eller kanskje påfølgende uke om jeg ringer en torsdag eller fredag da. Det er det samme hos oss. Jeg var litt uheldig her i høst og måtte vente "hele" 2,5 uke, men det var fordi legen var bortreist på kurs ei uke. Han sa da jeg var der sist, at det pleide ikek å være legner en en ukes ventetid. 0 Siter
Helmi Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det høres jo alldeles ille ut. Hos min lege er det vanlig med 1 ukes ventetid, maks 2.... 0 Siter
Gjest svineinfluensaen Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det høres jo alldeles ille ut. Hos min lege er det vanlig med 1 ukes ventetid, maks 2.... Nå i disse svineinfluensatider tror jeg det er mye vanskeligere å få time hos leger enn ellers. Var jeg deg, ville jeg be om en akutt time. 0 Siter
Gjest svineinfluensaen Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Nå i disse svineinfluensatider tror jeg det er mye vanskeligere å få time hos leger enn ellers. Var jeg deg, ville jeg be om en akutt time. Den skulle selvsagt være til trådstarter... 0 Siter
fyrlykt Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Du kan spørre om legen har telefontimer - så kan du legge fram problemstillingen og legen vurderer hastegrad. 0 Siter
tusseline Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Jeg tror (og håper!) da ikke at det er vanlig med så lang ventetid til fastlegen sin! Selv får jeg time hos legen min innen en uke - alltid - uten unntak. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Her er det ikke lang ventetid for å komme til legen. Ofte får vi time samme dag - også om det ikke er hastetime vi trenger. Har alltid fått time i løpet av en uke - uansett. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 jeg kunne få akutt time.. og jeg benytter meg nok av det som en kriseløsning. men problemet er jo att når jeg først går til lege pga dette så vil jeg prate litt med henne og få litt råd om diverse ting. en akutt time får du jo ikke ttid til slike ting.eller har jeg feil der? synes jo det er vannvittig att jeg nesten må bestille time 3 mnd før jeg blir syk.. Det jeg vil tro skjer, er at legen bruker den tiden han/hun har til deg der og da, og så kan legen sette deg opp på en time til - eller du blir henvist videre. Den timen legen setter opp selv, kan være ganske kort frem i tid. Legen min har i hvertfall noen timer hver uke som han disponerer over selv, og kan sette opp pasienter til raskere oppfølging. Lykke til:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.