Gå til innhold

Slapp overleppe pga. operasjon?


Gjest K.O.N

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 29 år som i 12-års alderen hadde en ake ulykke der overleppen min ble kløyvd/ delt i to (på midten). Helt siden den ulykken har jeg ikke kunnet smile med åpen munn (vise tenner), det er helt umulig og blir det verste grimase. Har latt det være (pga økonomi), men ønsker nå å gjøre noe med det hvis jeg kan. Jeg ser ofte veldig trist og sørgmodig ut, når jeg egentlig er glad. Ser i sosiale situasjoner at jeg blir litt utafor. Kan denne operasjonen ha hatt noen sammenheng med smilet mitt og ikke minst KAN det fikses? Evnt. heve overleppen.. Hvis ja, hvor kan jeg henvende meg? Jeg er så lei. Jeg vil smile som alle andre og se happy ut. Alle andre i familien min smiler forøvrig helt normalt (mtp genetisk anlagt). Hjelp! På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Hvis tilstanden kom etter ulykken, tyder det på at plagene skyldes skaden. Hvis leppen ble kløvet tvers igjennom opp til nesen, kan det høres ut som om huden ble sydd uten at man har reparert leppemuskelen. Derfor bør du oppsøke en erfaren plastisk kirurg, eventuelt en avdeling som driver med medfødte leppe-ganespalter. Da kan man finne ut om du bør opereres og i så fall hva som bør gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...