Gwendolyn1365381272 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg er en kvinne på 37 år som er hjulbent. Dette har jeg vært siden tenårene. Jeg har ikke plagdes så veldig med det tidligere men det har alltid vært en liten belastning. De siste årene er denne hjulbentheten blitt litt verre. Jeg har også begynt å plages en del med knærne. Smerter og verk i beina etter jeg har vært på fjellet eller når jeg er i mye bevegelse. Ofte kjennes beina slitne..som etter en lang marsj.. selv om jeg har vært i ro.. Jeg har vært til lege med dette og fått betennelsesdempende medisin de gangene det har vært ille. Jeg har vært i røntgen for et kne en gang jeg plagdes veldig.. de fant ikke noe annet enn noe brusk?? Jeg har også veldig ofte verk i beina og en smert nede på leggen, foran på utsiden. Denne kommer og går. Jeg kjenner stikking i knær og verk i beina stort sett hver dag.. om jeg er aktiv eller ikke. Nå de siste to årene er dette blitt verre å takle for meg. Jeg tenker på det hver dag og har store problemer med å godta at jeg ser slik ut. Det er ikke pent å være hjulbent. Den ene foten min er også verre enn den andre. Jeg kler ikke korte kjoler, støvletter eller trange bukser. Nå kjenner jeg at jeg har fått nok av dette. Jeg ønsker ikke å se slik ut lenger…og jeg er redd for at denne hjulbentheten bare blir verre med årene.. det virker slik. Er det mulig å korrigere feilstillinga i bena mine med operasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338129-hjulbent-og-vonde-ben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er mulig å korrigere "hjulbeinthet", men det dreier seg om betydelige inngrep (valgiserende osteotomi). Slike inngrep gjøres ved enkelte ortopediske spesialavdelinger. Hvis tilstanden er uttalt nok, kan den være årsak til smerter, og en slik operasjon kan da være indisert for å forebygge utvikling av kroniske plager. Du bør begynne med å få fastlegen til å henvise deg til en ortopedisk universitetsavdeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338129-hjulbent-og-vonde-ben/#findComment-2845950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.