Gå til innhold

Allergi mot sovemedisin


Gjest jespera

Anbefalte innlegg

Jeg har mye allergi og bruker Arius 5mg og seretide daglig+Ventolin etter behov. Når jeg enkelte ganger har sed meg nødt til å bruke sovemedisn får jeg uro i kroppen så den har motsatt virkning også hallusinasjoner (Imovan).Tåler heller ikke xylacain når jeg bedøves hos tannlege. Er det noen sovetabeletter som de som har mye allergi kan bruke som ikke har bivirkninger.( jeg er kvinne 60+)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi

Allergi mot medikamenter av forskjellig slag er velkjent og ofte vanskelig å finne helt ut av. På Avdeling for spesialallergologi på Haukeland sykehus i Bergen og på Universitetsykehuset i Tromsø gjøres slik uttesting for voksne. Når det gjelder din reaksjon på sovemiddel høres det ut til å være av en slik art at du kan prøve ut et annet sovemiddel som ikke tilhører samme familie som det du har reagert på. Snakk med fastlegen din om resept på et slikt middel. Når det gjelder lokalbedøvelse og allergi så er det noe det kan være verd å finne nærmere ut av hvis du skulle trenge bedøvelse senere i livet. Du kan be fastlegen din om henvisning til en spesialist med allergi som spesialområde for å få råd og veiledning. Flere av de større sykehusene har spesialister på området og det finnes også privatpraktiserende spesialister flere steder i landet, og i alle fall i de større byene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...