Gå til innhold

Operere mandlene?


lille my31

Anbefalte innlegg

Ser ut til at det går mot en slik operasjon for min del og lurer derfor på alt rundt en sånn operasjon!

Må jeg legges i narkose eller får man lokalbedøvelse? Har angst for narkose og er redd fro ikke å våkne igjen! :(

Hvor lang tid tar operasjonen?

Gjør det forferdelig vondt etterpå?

Hvor lang tid før man kan spise normalt igjen?

Hvor lenge må man være borte fra jobb?

Håper noen vil svare meg på dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Må jeg legges i narkose eller får man lokalbedøvelse? Har angst for narkose og er redd fro ikke å våkne igjen! :(''

Jeg ble lagt i narkose, men jeg har sett på tv at det også kan gjøres med lokalbedøvelse, men jeg vet ikke helt om det er noe bedre å se, høre og lukte det som skjer...

''Hvor lang tid tar operasjonen?''

Det tok vel 2,5-3 timer fra jeg ble lagt i narkose til jeg våknet igjen. Du sendes hjem igjen samme dag, men må ha noen hos deg det første døgnet på grunn av blødningsfaren.

''Gjør det forferdelig vondt etterpå?''

Altså - du spiser ikke knekkebrød samme dagen for å si det sånn, men det er ikke sinnsykt vondt. Du får masse smertestillende (stikkpiller, å svelge masse piller de første dagene kan du bare glemme) og det er ingen vits å spare på dem. Jeg tok ganske ofte de første dagene, men etter 3-4 dager tok jeg vel en om morgenen og en om kvelden og evt. en midt på dagen om jeg følte det var nødvendig.

''Hvor lang tid før man kan spise normalt igjen?''

Regn med en liten uke på yoghurt, is og fruktkompott. :o) Loff uten skorpe og sånt går fint etter noen få dager også. Men varm drikke bør du ikke prøve deg på før det har gått bortimot 3 uker! Det er i alle fall min erfaring...

''Hvor lenge må man være borte fra jobb?''

Jeg var sykemeldt i 15 dager, de siste dagene var jeg helt i toppform og hadde vel egentlig ikke trengt så lang sykemelding. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Må jeg legges i narkose eller får man lokalbedøvelse? Har angst for narkose og er redd fro ikke å våkne igjen! :(''

Jeg ble lagt i narkose, men jeg har sett på tv at det også kan gjøres med lokalbedøvelse, men jeg vet ikke helt om det er noe bedre å se, høre og lukte det som skjer...

''Hvor lang tid tar operasjonen?''

Det tok vel 2,5-3 timer fra jeg ble lagt i narkose til jeg våknet igjen. Du sendes hjem igjen samme dag, men må ha noen hos deg det første døgnet på grunn av blødningsfaren.

''Gjør det forferdelig vondt etterpå?''

Altså - du spiser ikke knekkebrød samme dagen for å si det sånn, men det er ikke sinnsykt vondt. Du får masse smertestillende (stikkpiller, å svelge masse piller de første dagene kan du bare glemme) og det er ingen vits å spare på dem. Jeg tok ganske ofte de første dagene, men etter 3-4 dager tok jeg vel en om morgenen og en om kvelden og evt. en midt på dagen om jeg følte det var nødvendig.

''Hvor lang tid før man kan spise normalt igjen?''

Regn med en liten uke på yoghurt, is og fruktkompott. :o) Loff uten skorpe og sånt går fint etter noen få dager også. Men varm drikke bør du ikke prøve deg på før det har gått bortimot 3 uker! Det er i alle fall min erfaring...

''Hvor lenge må man være borte fra jobb?''

Jeg var sykemeldt i 15 dager, de siste dagene var jeg helt i toppform og hadde vel egentlig ikke trengt så lang sykemelding. :o)

Hei.

Er fortsatt skeptisk til dette, men tusen takk for utfyllende svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er fortsatt skeptisk til dette, men tusen takk for utfyllende svar. :)

Det eneste jeg angrer på ang. fjerningen av mandlene var at jeg ikke fikk gjort det myyyye tidligere! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...