Gå til innhold

Hva synes du om denne dama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men det er mange som kjøper, det må jo være en indikasjon?

''Men det er mange som kjøper, det må jo være en indikasjon?''

Det at flere leser Se & Hør enn Ibsen - det er ikke ensbetydende med et kvalitetstegn:-)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

13

• tusseline

7

• Mary Poppins

4

• emmelina

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men det er mange som kjøper, det må jo være en indikasjon?

''Det vet jeg ikke. Men det er mange som kjøper, det må jo være en indikasjon?''

Tja - det er da utrolig mange som har (eller hadde i alle fall) Sigøynerpiken og Gråtende barn (eller gutt eller hva det nå heter) også, men det er vel ikke mange som ville finne på å hevde at det er stor kunst?

Skrevet

''Det vet jeg ikke. Men det er mange som kjøper, det må jo være en indikasjon?''

Tja - det er da utrolig mange som har (eller hadde i alle fall) Sigøynerpiken og Gråtende barn (eller gutt eller hva det nå heter) også, men det er vel ikke mange som ville finne på å hevde at det er stor kunst?

Synes ikke det er sammenlignbart.

Skrevet

''Men det er mange som kjøper, det må jo være en indikasjon?''

Det at flere leser Se & Hør enn Ibsen - det er ikke ensbetydende med et kvalitetstegn:-)

Nei, det er det ikke.

Men hvem er det som kan vurdere det? Kan du for eksempel vurdere det _mer_ enn meg?

Hvis du ikke liker bildene, og jeg liker de - betyr det da nødvendigvis at ditt argument er mer gyldig enn mitt, fordi du er den som er negativt innstilt? Eller at du har mer greie på kunst enn meg? Sånn for å ta et eksempel.

Skrevet

Jeg oppfatter likehet i begge tråden i det at de begge bunner i å uttale seg og synse negativt om noen som man egentlig ikke har noen grunnlag for å uttale seg om, og som har anledning til å forsvare seg.

Jeg sier ikke at jeg har noe imot tråden din, men siden du kritiserte min tråd så sterkt for litt siden, så vil jeg bare påpeke at denne tråden ikke akkurat er så veldig ulik, selv om tema ikke er likt.

Jeg er ikke enig med deg i at dette blir det samme, men forstår deg selvfølgelig godt når du ser ditt snitt til å "ta" meg for dette, har du nok ventet lenge på. :-)

Skrevet

Men synes du da det er riktig å kalle henne dum?

Jeg synes hun virker dum.

Gjest firepile
Skrevet

Nei, det er det ikke.

Men hvem er det som kan vurdere det? Kan du for eksempel vurdere det _mer_ enn meg?

Hvis du ikke liker bildene, og jeg liker de - betyr det da nødvendigvis at ditt argument er mer gyldig enn mitt, fordi du er den som er negativt innstilt? Eller at du har mer greie på kunst enn meg? Sånn for å ta et eksempel.

''Men hvem er det som kan vurdere det?''

En kunstkjenner med lang erfaring?

Skrevet

''Jeg synes hun er irriterende, billig, dum, teit og patetisk! ''

Har ikke så veldig sterke følelser for henne, akkurat, men en kan si hun er en person det er deilig å mislike! :)

Kunsten hennes er jo helt middels, knapt nok "kunst", og det virker som om alle PR-stuntene og den flittige bruken av kvinnelige attributter skal kompensere for manglende kunstneriske evner. Og det funker!, så noen evner har hun.

Skrevet

Jeg stiller meg egentlig helt likegyldig til henne - hun betyr ingenting for meg:-)

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg i at dette blir det samme, men forstår deg selvfølgelig godt når du ser ditt snitt til å "ta" meg for dette, har du nok ventet lenge på. :-)

Nei jeg har på ingen måte ventet på å "ta" deg, Men jeg synes det du skriver i denne tråden er like "ille" som det jeg skrev i tråden min, og som du gikk hardt ut å kritiserte meg for.

Men nå er det middag :-)

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Du skrev at det at det var mange kjøpere var en indikasjon på at det kunne være stor kunst, hvilket var det jeg argumenterte for.

Hvem som eventuelt er mest meningsberettighet mht om noe er stor kunst eller ikke, er et helt annet spørsmål. Men at noen må sies å ha bedre greie på dette enn andre, ref svaret fra firepile, må være uomtvistet.

Skrevet

Sigøynerpikene til Charles Roka blir sett på som klenodier nå, og går visstnok for relativt høye summer når de omsettes:-) Men det er neppe den j\kunstneriske kvaliteten som har bidratt til dette...

I en av bøkene til Kjetil Rollnes (tror det er den som heter "Vulgær og vidunderlig") gjengis bilde av et maleri som _virkelig_ tar kitsjen til nye høyder. På en liggende trestamme i skogen sitter både sigøynerpiken, sjøulken med pipe og edt gråtende barnet, mens i bakgrunnen ses en elg i solnedgang! :-D

Skrevet

Jeg synes hun virker dum.

Ja, det har du lov til selv om det er temmelig ufint å si sånt om andre. Hun tjener ganske sikkert mye bedre enn deg, da:) Jeg kunne gjort meg ganske dum hvis det bare var innbringende nok, hehe.

Skrevet

Nei jeg har på ingen måte ventet på å "ta" deg, Men jeg synes det du skriver i denne tråden er like "ille" som det jeg skrev i tråden min, og som du gikk hardt ut å kritiserte meg for.

Men nå er det middag :-)

Jeg synes det er en stor forskjell, men greit at du ikke synes det. Håper middagen smakte, nå er den sikkert over for lengst. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...