Gå til innhold

reaksjon etter antibiotikakur


Mie85

Anbefalte innlegg

Jeg skriver på vegne av min kjæreste, da jeg er litt bekymret for helsen hans..

For to uker siden ble han syk med influensalignende symptomer. Han hadde vondt i halsen og 38,5 i feber i tre dager før han dro til legen. Der ble han testet for svineinfl. noen han ikke hadde. De fant derimot ut at han hadde en halsbetennelse og gav han antibiotika for denne. Halsbetennelsen gikk over i løpet av noen dager og når det tilsammen hadde gått en uke med feber følte han seg frisk igjen.

da han akkurat var ferdig med antibiotikakuren fikk han plutselig feber igjen og ble dårlig. Han fikk masse store kløende utslett over hele kroppen. Neste dag kontaktet han legen igjen. Han mente det måtte være en allergisk reaksjon på antibiotikaen. Han fikk noe (husker ikke akkurat nå hva det var) på resept og allergimedisin. Nå har det gått 4 dager.. han har fortsatt feber på rundt 38,7 og har i tillegg fått halsbetennelsen tilbake igjen.

Er dette normalt etter en reaksjon på antibiotika?

Når bør han kontakte lege igjen?

Kan han evt få en annen type antibiotika for halsbetennelsen?

Eller er det en mulighet for at det kan være noe annet som feiler han, feks mononukleose?

Mvh Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...