Gå til innhold

Utslett? Vil ikke blir bedre

Anbefalte innlegg

Har fått noe som gnagsår \ varmeutslett under magen da den er stor og henger.

Prøvde å sette på kompress for at det ikke skulle gnage hud mot hud men det gjorde det bare verre. Det begynte å væske av såret (på kompresset) og det ble mere "sårvarmeutslett?"

Det er vondt og jeg begynner begynner å bli sprø.

Har noe fucedin salve og kortison salve, kan jeg smøre på det? Eller noe annet som kan hjelpe.

Har prøvd aloevera krem men sårutslettet er kommet for langt.

Hadde det ikke vert så varmt og klamt så hadde det gått Vekk av seg selv, som det har gjort før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33851-utslett-vil-ikke-blir-bedre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg foreslår at du lar legen din kikke på utslettet. Hvis det på ingen måte er mulig å komme i kontakt med lege der du bor, kan du eventuelt overveie å smøre på Fucidin salve to - tre ganger daglig etter å ha vasket huden med f.eks. Klorhexidin (0,5 mg/ml vandig løsning som selges på apotek).

Duoderm tynn - bandasje kan også være til hjelp når du har behandlet såret med Fucidin/Klorhexidin i et par dager.

Kortison bør du unngå inntil du har fått stillet en sikker diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...