Gå til innhold

Viruset har mutert


Gjest skummelt dette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    25

  • morsan

    17

  • ....AV

    8

  • pekkaline

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Det står i artikkelen at vaksinen fortsatt virker. Og de har hele tiden sagt at viruset vil mutere, det er ikke noe nytt ved det.

I dag har helsemyndigheten gått ut og sagt at man ikke lenger trenger å være hjemme en hel uke ved sykdom, det er nok å være frisk 24 timer. De sier også at sykdommen kan vare bare en dag, og mange steder er smittebølgen raskt minkende.

Mange gode nyheter, med andre ord.

Så bare prøv å slappe av, ingen grunn til å bli bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opplyst på nyhetene i kveld at både vaksinen og Tamilfu virker på dette muterte viruset også.

Jeg må nesten le litt også. Det slås opp at viruset har mutert som hovednyhet i TV2-nyhetene. For riktig å skremme vettet av oss, for det har jo hele tiden vært den store skrekken vår. Så kommer folkehelseinstituttets mann og opplyser om at de ikke er noen grunn til å bli skremt, eller til å dramatisere saken, for dette viruset sprer seg ikke i befolkningen:-)

Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merkelige greier

Det ble opplyst på nyhetene i kveld at både vaksinen og Tamilfu virker på dette muterte viruset også.

Jeg må nesten le litt også. Det slås opp at viruset har mutert som hovednyhet i TV2-nyhetene. For riktig å skremme vettet av oss, for det har jo hele tiden vært den store skrekken vår. Så kommer folkehelseinstituttets mann og opplyser om at de ikke er noen grunn til å bli skremt, eller til å dramatisere saken, for dette viruset sprer seg ikke i befolkningen:-)

Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(

Sånn tenkte jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det ble opplyst på nyhetene i kveld at både vaksinen og Tamilfu virker på dette muterte viruset også.

Jeg må nesten le litt også. Det slås opp at viruset har mutert som hovednyhet i TV2-nyhetene. For riktig å skremme vettet av oss, for det har jo hele tiden vært den store skrekken vår. Så kommer folkehelseinstituttets mann og opplyser om at de ikke er noen grunn til å bli skremt, eller til å dramatisere saken, for dette viruset sprer seg ikke i befolkningen:-)

Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(

''Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(''

Og vi som ikke har latt oss lure, lurer ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har vel visst hele tiden at viruset ville mutere. Overskrifter skremmer, men leser man videre så ser man at dette ikke er noe å bekymre seg over. Vi overlever garantert dette også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(''

Og vi som ikke har latt oss lure, lurer ikke:(

Jeg tenker akkurat som deg etter hvert. Det må jeg bare innrømme:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel visst hele tiden at viruset ville mutere. Overskrifter skremmer, men leser man videre så ser man at dette ikke er noe å bekymre seg over. Vi overlever garantert dette også;)

Det er jo lenge siden viruset muterte, siden det rammet de 2 første som døde i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada visst virker den. Vet du noe rart, jeg har lest at de to som de har funnet det muterte viruset i, de døde i juøli og august!

Forstår mindre og mindre nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada visst virker den. Vet du noe rart, jeg har lest at de to som de har funnet det muterte viruset i, de døde i juøli og august!

Forstår mindre og mindre nå jeg.

tar vel ganske lang tid å foreta dna-analyse skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel visst hele tiden at viruset ville mutere. Overskrifter skremmer, men leser man videre så ser man at dette ikke er noe å bekymre seg over. Vi overlever garantert dette også;)

Ja, pressen hausser opp saken ganske mye, og så skylder folk på helsemyndighetene...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opplyst på nyhetene i kveld at både vaksinen og Tamilfu virker på dette muterte viruset også.

Jeg må nesten le litt også. Det slås opp at viruset har mutert som hovednyhet i TV2-nyhetene. For riktig å skremme vettet av oss, for det har jo hele tiden vært den store skrekken vår. Så kommer folkehelseinstituttets mann og opplyser om at de ikke er noen grunn til å bli skremt, eller til å dramatisere saken, for dette viruset sprer seg ikke i befolkningen:-)

Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(

''Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(''

Det er jo standard krisgtypejournalistikk det der:-) Ha krigstyper (eller hovedoppslag på tv-nyheter) om ting som ikke er så ille likevel når man leser det med liten skrift...

Helsemyndighetene har jo hele tiden sagt at de forventer mutasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble opplyst på nyhetene i kveld at både vaksinen og Tamilfu virker på dette muterte viruset også.

Jeg må nesten le litt også. Det slås opp at viruset har mutert som hovednyhet i TV2-nyhetene. For riktig å skremme vettet av oss, for det har jo hele tiden vært den store skrekken vår. Så kommer folkehelseinstituttets mann og opplyser om at de ikke er noen grunn til å bli skremt, eller til å dramatisere saken, for dette viruset sprer seg ikke i befolkningen:-)

Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(

Hva som foregår?

Det vanlige. Pressen er sensasjonsjagende, og de ansvarlige må gå etter og rydde opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(''

Det er jo standard krisgtypejournalistikk det der:-) Ha krigstyper (eller hovedoppslag på tv-nyheter) om ting som ikke er så ille likevel når man leser det med liten skrift...

Helsemyndighetene har jo hele tiden sagt at de forventer mutasjon.

Mutasjonen er jo ikke av ny dato. Det er ikke NÅ mutasjonen har foregått. Det var dette muterte viruset som de to første i Norge døde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opplyst på nyhetene i kveld at både vaksinen og Tamilfu virker på dette muterte viruset også.

Jeg må nesten le litt også. Det slås opp at viruset har mutert som hovednyhet i TV2-nyhetene. For riktig å skremme vettet av oss, for det har jo hele tiden vært den store skrekken vår. Så kommer folkehelseinstituttets mann og opplyser om at de ikke er noen grunn til å bli skremt, eller til å dramatisere saken, for dette viruset sprer seg ikke i befolkningen:-)

Hva er det egentlig som foregår? Jeg bare lurer:-(

Det er jo bare pressen som endelig har funnet en ny vinkling på føljetongen og kaster seg uhemmet over den nye godbiten.

Hver gang jeg leser noe som jeg har god greie på i avisa er jeg oppgitt over alle feilene og misforståelsene de presterer å skrive. Så jeg regner med at det er minst like mye tullball når jeg leser om ting jeg ikke kan så veldig mye om også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som foregår?

Det vanlige. Pressen er sensasjonsjagende, og de ansvarlige må gå etter og rydde opp.

Ja, jo...men det stikker nok dypere enn som så. Dette har med økonomi og politikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar vel ganske lang tid å foreta dna-analyse skulle jeg tro.

Ja det gjør det. Det jeg vil frem til er at vi har hatt det lenge...ikke så nytt mutert virus som de egentlig vil frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...