Gå til innhold

Viruset har mutert


Gjest skummelt dette

Anbefalte innlegg

Jeg føler vel egentlig at media spiller på begge sider i denne saken - alt ettersom.... De blåser opp alt uansett. Jeg forholder meg helst til anbefalinger og velger å ta sjansen på at det blir riktig. Sikkert pga at jeg kjenner leger som er helt klare på at vaksinen er like "ufarlig" som alle andre vaksiner... Noe annet orker jeg ikke å forholde meg til :-/

Nå er det jo mange leger som nekter å ta vaksinen også da...Lett skal det ikke være, nei :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    25

  • morsan

    17

  • ....AV

    8

  • pekkaline

    8

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Det står i artikkelen at vaksinen fortsatt virker. Og de har hele tiden sagt at viruset vil mutere, det er ikke noe nytt ved det.

I dag har helsemyndigheten gått ut og sagt at man ikke lenger trenger å være hjemme en hel uke ved sykdom, det er nok å være frisk 24 timer. De sier også at sykdommen kan vare bare en dag, og mange steder er smittebølgen raskt minkende.

Mange gode nyheter, med andre ord.

Så bare prøv å slappe av, ingen grunn til å bli bekymret.

Har de sagt at man ikke trenger å være hjemme en uke? Så bra da!

De får tydeligvis stadig mer info om sykdommen, og endrer heldigvis retningslinjer i takt med det de finner ut.

Jeg synes egentlig FHI har gjort en kjempejobb disse månedene, jeg. Det er mediene som hausser opp. Ikke noe nytt, det, akkurat.... Men de har slått på stortromma denne gangen - for ikke å snakke om hvor utholdende de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo mange leger som nekter å ta vaksinen også da...Lett skal det ikke være, nei :-(

Er det det? Jeg oppfatta det slik at ingen "vanlige" leger hadde motforestillinger mot å ta vaksinen? De legene som i tillegg er naturmedisinere er muligens mer restriktive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også....det er tydelig at vi på et eller annet vis skal skremmes til å ta vaksinen, og/eller Tamiflu.

Hvorfor mener du vi skal "skremmes" til å ta vaksinen? Hvilken grunn skulle norske myndigheter ha til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det, men vet ikke helt når.

Det var ganske lite og kort, altså. Men det var i starten når Jon Almaas refererer til nyhetssaker. Han nevnte saken med aksjonsgruppa mot vaksinen, og la så til "Mer om dette lille stikket som gjør at du kan blø littegrann senere i sendingen" (el lign)

Han henviste jo til vaksineaksjonen i hele programmet. Kveldens gjennomgangstema :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest greenfox

Ja, jeg tror den fortsatt har likheter med det opprinnelige viruset og dermed gir oss en god beskyttelse. Om noen er i tvil om vaksinering eller ei. Les da kanskje denne linken?

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dspanskesyken%26lr%3Dlang_no/http://www.nrk.no/programmer/radio/p2-akademiet/1.6804641

Den sier noe om at en pandemi oppstår, roer seg ned, for så å dukke opp igjen i flere omganger.

Dette synes ihvertfall jeg er en meget god grunn for å vaksinere så mange som mulig av den norske befolkning. For hva om den kommer tilbake i en enda farligere variant neste høst? Da vil vi ihvertfall ha en viss beskyttelse imot sykdommen, og kanskje ikke så mange vil dø?

Slik er det jeg tenker, og jeg mener dette er ganske logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest De som har hatt den

Ja, jeg tror den fortsatt har likheter med det opprinnelige viruset og dermed gir oss en god beskyttelse. Om noen er i tvil om vaksinering eller ei. Les da kanskje denne linken?

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dspanskesyken%26lr%3Dlang_no/http://www.nrk.no/programmer/radio/p2-akademiet/1.6804641

Den sier noe om at en pandemi oppstår, roer seg ned, for så å dukke opp igjen i flere omganger.

Dette synes ihvertfall jeg er en meget god grunn for å vaksinere så mange som mulig av den norske befolkning. For hva om den kommer tilbake i en enda farligere variant neste høst? Da vil vi ihvertfall ha en viss beskyttelse imot sykdommen, og kanskje ikke så mange vil dø?

Slik er det jeg tenker, og jeg mener dette er ganske logisk?

Jeg vil tro at de av oss som ikke har vaksinert oss, enten dør- eller utvikler vel så gode antistoffer som de som har tatt vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest greenfox

Jeg vil tro at de av oss som ikke har vaksinert oss, enten dør- eller utvikler vel så gode antistoffer som de som har tatt vaksinen?

Det med å redusere antallet døde er noe av det sentrale målet ved å vaksinere hele befolkningen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest De som har hatt den

Det med å redusere antallet døde er noe av det sentrale målet ved å vaksinere hele befolkningen ja.

Synes hele greia er litt hysterisk jeg da. Har ikke tenkt å vaksinere meg. Men de som trenger det kan seff gjøre det. Jeg vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du vi skal "skremmes" til å ta vaksinen? Hvilken grunn skulle norske myndigheter ha til det?

Jeg vet ikke...Det bare føles veldig intenst at det er viktig å skremme befolkningen til å la seg vaksinere. Penger, prestisje, utprøving av vaksine....

Jeg aner egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...