Gå til innhold

Viruset har mutert


Gjest skummelt dette

Anbefalte innlegg

Landene forplikter seg til å kjøpe vaksiner, hvis det oppstår en pandemi. WHO forandrer definisjonen av hva en pandemi er, og vips så MÅ alle landene iht avtalen kjøpe vaksinene. Og et firma som produserer vaksinen tjener plutselig milliarder:-(

WHO har ikke forandret definisjonen av pandemi. WHO har forandret det som står om pandemi på hjemmesidene sine. Det er en forskjell på det.

Jeg slo opp definisjonen på pandemi i mitt Store norske leksikon som er haugevis med år gammelt. Det står ikke et ord der om at pandemi må være en dødelig eller farlig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    25

  • morsan

    17

  • ....AV

    8

  • pekkaline

    8

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor er det ingen som er opptatt i innholdet av denne nyheten:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/haaver-inn-milliarder-paa-h1n1vaksinering-3010411.html

som inneholder informasjon som er viktig mht denne vaksinen og denne pandemien.

Det er så typisk at når helsemyndighetene tar en sykdom veldig alvorlig og setter i gang tiltak for å begrense den og dette faktisk _virker_, så er det alltids noen som sier: "Det var det vi _sa_ - dette var ikke så ille!"

Jeg skulle gjerne likt å se overskriftene i pressen dersom norske helsemyndigheter IKKE hadde skaffet valsiner til alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO har ikke forandret definisjonen av pandemi. WHO har forandret det som står om pandemi på hjemmesidene sine. Det er en forskjell på det.

Jeg slo opp definisjonen på pandemi i mitt Store norske leksikon som er haugevis med år gammelt. Det står ikke et ord der om at pandemi må være en dødelig eller farlig sykdom.

Da får du ta en titt på denne siden igjen:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/haaver-inn-milliarder-paa-h1n1vaksinering-3010411.html

De forandret dette i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk at når helsemyndighetene tar en sykdom veldig alvorlig og setter i gang tiltak for å begrense den og dette faktisk _virker_, så er det alltids noen som sier: "Det var det vi _sa_ - dette var ikke så ille!"

Jeg skulle gjerne likt å se overskriftene i pressen dersom norske helsemyndigheter IKKE hadde skaffet valsiner til alle...

Jeg må bare si at jeg både misunner deg og beundrer din lojalitet og tillit til FHI :-) Jeg skulle ønske jeg klarte å dele ditt syn på at verden er så akkurat så enkel og akkurat så snill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta en titt på denne siden igjen:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/haaver-inn-milliarder-paa-h1n1vaksinering-3010411.html

De forandret dette i sommer.

Da får du ta en titt på siden selv også:-)

''Frasen «et enormt antall døde og syke» har aldri vært i The Pandemic Preparedness Guidance, hevder WHO-talsmannen Gregory Härtl overfor Information. ''

Stemmer ikke dette ganske bra overens med det som AV skrev? :-)

''Jeg slo opp definisjonen på pandemi i mitt Store norske leksikon som er haugevis med år gammelt. Det står ikke et ord der om at pandemi må være en dødelig eller farlig sykdom.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si at jeg både misunner deg og beundrer din lojalitet og tillit til FHI :-) Jeg skulle ønske jeg klarte å dele ditt syn på at verden er så akkurat så enkel og akkurat så snill :-)

Lurer på om du også tror at strekkodene på matvarene er et ledd i et komplott for å overta verdensherredømme også? ;-)

Jeg har ikke klokketro på myndigheter, men jeg mener jeg klarer å la være å se spøkelsser på høylys dag. Det blir som det CNN-klippet som viste Michael Jacksons spøkelse, og så viste det seg at det var skyggen til noen som gikk på utsiden av vinduet...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta en titt på denne siden igjen:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/haaver-inn-milliarder-paa-h1n1vaksinering-3010411.html

De forandret dette i sommer.

Jeg trenger ikke ta en titt til. Jeg har lest den. Jeg har også lest andre artikler om temaet og jeg har som sagt slått opp i mitt leksikon som er av papir og som ikke kan forandres med et tastetrykk.

Det som står i artikkelen er at WHO forandret det som sto på nettsidene sine om pandemi. Det står også:

''– Man kan tro at hjemmesiden er offisiell, men det er den ikke. Frasen «et enormt antall døde og syke» har aldri vært i The Pandemic Preparedness Guidance, hevder WHO-talsmannen Gregory Härtl overfor Information. ''

Så kan du selvfølgelig velge å ikke tro WHO-talsmannen, men heller journalistene i Information og Tv2. Jeg vet ikke hvorfor du mener at de skal være spesielt kvalifiserte, men deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta en titt på siden selv også:-)

''Frasen «et enormt antall døde og syke» har aldri vært i The Pandemic Preparedness Guidance, hevder WHO-talsmannen Gregory Härtl overfor Information. ''

Stemmer ikke dette ganske bra overens med det som AV skrev? :-)

''Jeg slo opp definisjonen på pandemi i mitt Store norske leksikon som er haugevis med år gammelt. Det står ikke et ord der om at pandemi må være en dødelig eller farlig sykdom.''

Så da farer danske aviser med løgn? Jeg gir rett og slett opp å klare å få nøktern og realitisk informasjon om denne saken. Enten så virker man som en paranoid konspiarasjonstenker, hvis man prøver å tenke noe annet enn det som norske helsemyndigheter oppgir som sannhet- eller man er et mehe som som hopper når myndighetene sier hopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta en titt på siden selv også:-)

''Frasen «et enormt antall døde og syke» har aldri vært i The Pandemic Preparedness Guidance, hevder WHO-talsmannen Gregory Härtl overfor Information. ''

Stemmer ikke dette ganske bra overens med det som AV skrev? :-)

''Jeg slo opp definisjonen på pandemi i mitt Store norske leksikon som er haugevis med år gammelt. Det står ikke et ord der om at pandemi må være en dødelig eller farlig sykdom.''

Nå var det jeg som var treg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du også tror at strekkodene på matvarene er et ledd i et komplott for å overta verdensherredømme også? ;-)

Jeg har ikke klokketro på myndigheter, men jeg mener jeg klarer å la være å se spøkelsser på høylys dag. Det blir som det CNN-klippet som viste Michael Jacksons spøkelse, og så viste det seg at det var skyggen til noen som gikk på utsiden av vinduet...;-)

''Lurer på om du også tror at strekkodene på matvarene er et ledd i et komplott for å overta verdensherredømme også? ;-)''

Der kom den, ja.....Jeg er av natur ikke mistenksom, men tvert i mot ganske godtroende. Men akkurat i denne saken så er det så mye som skurrer at man må få lov til å tenke sine egne tanker. Og medisinindustrien er ikke av de jeg jeg har 100% tillit til. Og det sier jeg etter å ha vært gift med en person som har sett dette fra innsiden, på høyeste nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du også tror at strekkodene på matvarene er et ledd i et komplott for å overta verdensherredømme også? ;-)

Jeg har ikke klokketro på myndigheter, men jeg mener jeg klarer å la være å se spøkelsser på høylys dag. Det blir som det CNN-klippet som viste Michael Jacksons spøkelse, og så viste det seg at det var skyggen til noen som gikk på utsiden av vinduet...;-)

Ordet tullskjur har satt seg i hodet mitt. Det er anvendelig rett som det er;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ikke ta en titt til. Jeg har lest den. Jeg har også lest andre artikler om temaet og jeg har som sagt slått opp i mitt leksikon som er av papir og som ikke kan forandres med et tastetrykk.

Det som står i artikkelen er at WHO forandret det som sto på nettsidene sine om pandemi. Det står også:

''– Man kan tro at hjemmesiden er offisiell, men det er den ikke. Frasen «et enormt antall døde og syke» har aldri vært i The Pandemic Preparedness Guidance, hevder WHO-talsmannen Gregory Härtl overfor Information. ''

Så kan du selvfølgelig velge å ikke tro WHO-talsmannen, men heller journalistene i Information og Tv2. Jeg vet ikke hvorfor du mener at de skal være spesielt kvalifiserte, men deg om det.

Det er ikke så lett å vite hvem man skal stole på i denne samenhengen. Og jeg skulle virkelig ønske at det ikke var åpnet for alle mulige teorier. De dumme har det godt, er det noe som heter. Jeg skulle mange ganger ønske at jeg var litt dummere, skjønte litt mindre og var litt mindre opplyst :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da farer danske aviser med løgn? Jeg gir rett og slett opp å klare å få nøktern og realitisk informasjon om denne saken. Enten så virker man som en paranoid konspiarasjonstenker, hvis man prøver å tenke noe annet enn det som norske helsemyndigheter oppgir som sannhet- eller man er et mehe som som hopper når myndighetene sier hopp.

Ja, det er vel en grei oversikt over hvordan motpolene ser på hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel en grei oversikt over hvordan motpolene ser på hverandre:-)

Tror nok det :-) Egentlig ikke så greit å tilhøre noen av leirene, vil jeg tro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minmeninger

Funker ikke på meg. Jeg skal fortsatt ikke ha den sprøyta!!

Inntil videre er det takk og lov frivillig, det er mulig vi vil se en endring der hvis ikke mange nok tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å vite hvem man skal stole på i denne samenhengen. Og jeg skulle virkelig ønske at det ikke var åpnet for alle mulige teorier. De dumme har det godt, er det noe som heter. Jeg skulle mange ganger ønske at jeg var litt dummere, skjønte litt mindre og var litt mindre opplyst :-(

Oj, det var da voldsomt ;)

Så vi som velger å tro på det motsatte av deg er dumme i forhold til deg og dine meningsfeller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var da voldsomt ;)

Så vi som velger å tro på det motsatte av deg er dumme i forhold til deg og dine meningsfeller? ;)

Det er ikke min definisjon. Men snarere medias...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min definisjon. Men snarere medias...

Jeg føler vel egentlig at media spiller på begge sider i denne saken - alt ettersom.... De blåser opp alt uansett. Jeg forholder meg helst til anbefalinger og velger å ta sjansen på at det blir riktig. Sikkert pga at jeg kjenner leger som er helt klare på at vaksinen er like "ufarlig" som alle andre vaksiner... Noe annet orker jeg ikke å forholde meg til :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...