Gå til innhold

Viruset har mutert


Gjest skummelt dette

Anbefalte innlegg

Ja, jo...men det stikker nok dypere enn som så. Dette har med økonomi og politikk å gjøre.

Nå tror jeg du har forlest deg på konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    25

  • morsan

    17

  • ....AV

    8

  • pekkaline

    8

Mest aktive i denne tråden

Ja det gjør det. Det jeg vil frem til er at vi har hatt det lenge...ikke så nytt mutert virus som de egentlig vil frem til da.

Det er da ingen som har sagt det er nytt. Det som er nytt er at de har funnet det ut.

Hadde det vært bedre om de ikke hadde sagt fra at de har funnet en mutasjon? Da skulle du nok sett de hadde fått høre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en syk verden vi lever i. :(

Ja, det begynner å bli helt åpenbart. Når man leser at WHO har forandret definisjonen på en pandemi i løpet av sommeren, så kan en virkelig begynne å lure på hva som foregår. I og med at mange land hadde forpliktet seg til å kjøpe vaksinen hvis det oppsto en pandemi. Og dette i fobindelse med den pågeående finanskrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutasjonen er jo ikke av ny dato. Det er ikke NÅ mutasjonen har foregått. Det var dette muterte viruset som de to første i Norge døde av.

Men det tar tid å foreta dna-prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minmeninger

Jeg aner ikke om vaksinen virker eller ikke, men jeg ser dette som et ledd i å få flere til å vaksinere seg. De er ferdig med risikogruppene som villig lar seg vaksinere av forståelige grunner. Litt "krigstyping" i media om mutasjon hjelper nok som et ledd i å få flere av oss til å løpe av gårde for sprøyta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svinaktig trøtt

Ja det gjør det. Det jeg vil frem til er at vi har hatt det lenge...ikke så nytt mutert virus som de egentlig vil frem til da.

Det er nøye planlagt når man frigir ny informasjon. Når er antall smittede er på vei nedover, derfor kommer man med denne informasjonen nå for å øke det generelle fryktnivået og skremme flere til å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det begynner å bli helt åpenbart. Når man leser at WHO har forandret definisjonen på en pandemi i løpet av sommeren, så kan en virkelig begynne å lure på hva som foregår. I og med at mange land hadde forpliktet seg til å kjøpe vaksinen hvis det oppsto en pandemi. Og dette i fobindelse med den pågeående finanskrisen.

grunnen til at man har forpliktet seg til å kjøpe vaksiner, er fordi firmaene som prodsuerer ikke kan garantere å ha nok vaksine til alle uten slike garantier. Det er jo ganske naturlig, da. Man kan ikke la legemiddelfirmaer forplikte seg til å lage ekstreme mengder vaksiner uten å være sikret eb viss avseetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svinaktig trøtt

Jeg aner ikke om vaksinen virker eller ikke, men jeg ser dette som et ledd i å få flere til å vaksinere seg. De er ferdig med risikogruppene som villig lar seg vaksinere av forståelige grunner. Litt "krigstyping" i media om mutasjon hjelper nok som et ledd i å få flere av oss til å løpe av gårde for sprøyta

Du har så rett så rett. Og folk sluker agnet. Rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøye planlagt når man frigir ny informasjon. Når er antall smittede er på vei nedover, derfor kommer man med denne informasjonen nå for å øke det generelle fryktnivået og skremme flere til å ta vaksinen.

Sik ser jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svinaktig trøtt

Det er jo bare pressen som endelig har funnet en ny vinkling på føljetongen og kaster seg uhemmet over den nye godbiten.

Hver gang jeg leser noe som jeg har god greie på i avisa er jeg oppgitt over alle feilene og misforståelsene de presterer å skrive. Så jeg regner med at det er minst like mye tullball når jeg leser om ting jeg ikke kan så veldig mye om også.

Akkurat slik tenker jeg og. Derfor gidder jeg nesten ikke lese aviser lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som har sagt det er nytt. Det som er nytt er at de har funnet det ut.

Hadde det vært bedre om de ikke hadde sagt fra at de har funnet en mutasjon? Da skulle du nok sett de hadde fått høre det!

Mulig vi ikke forstår hverandre nå, men altså i sommer fikk vi vite at svineinfluensaen var på full fart mot oss. Den kom, men noe senere enn først antatt. _Siden da_ har det vært snakk om at dette viruset kan komme til å mutere.

Nå viser det seg at det var slik allerede i sommer. (de to som døde i sommer hadde det muterte viruset de snakker om at har mutert nå, i dagens aviser) Hva er det andre viruset da, og hvem har hatt det?

Denne siste muterte utgaven skal begynne nederst i lungene, ikke i halsen..... Alle advarslene om tegn på influensa har hele tiden vært begynnende halsvondt. Ja det er noe jeg ikke forstår her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grunnen til at man har forpliktet seg til å kjøpe vaksiner, er fordi firmaene som prodsuerer ikke kan garantere å ha nok vaksine til alle uten slike garantier. Det er jo ganske naturlig, da. Man kan ikke la legemiddelfirmaer forplikte seg til å lage ekstreme mengder vaksiner uten å være sikret eb viss avseetning.

Landene forplikter seg til å kjøpe vaksiner, hvis det oppstår en pandemi. WHO forandrer definisjonen av hva en pandemi er, og vips så MÅ alle landene iht avtalen kjøpe vaksinene. Og et firma som produserer vaksinen tjener plutselig milliarder:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøye planlagt når man frigir ny informasjon. Når er antall smittede er på vei nedover, derfor kommer man med denne informasjonen nå for å øke det generelle fryktnivået og skremme flere til å ta vaksinen.

Ja en kan begynne å lure. MEN jeg tror neppe vi lures til å ta vaksinen. Det er ikke mange kronene de tjener på akkurat det. Ja altså hvis ikke mange blir syke av den da... De tjener på medisinering osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg..Men de fikk det til å høres ut på nyhetene i dag, som at viruset hadde mutert NÅ.

ja nemlig, det er der jeg klør meg i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kan begynne å lure. MEN jeg tror neppe vi lures til å ta vaksinen. Det er ikke mange kronene de tjener på akkurat det. Ja altså hvis ikke mange blir syke av den da... De tjener på medisinering osv...

Det er vel greit om de får brukt opp alle vaksinene de har kjøpt inn. Selv om utgiften snart er dekket inn av kursstigningen på aksjene oljefondet har i det firmaet som produserer vaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder du? Skal vi alle ta dødsprøyten som alle 70 motstanderne i Norge gikk i demonstrasjonstog mot?

Det meste tragiske er hvordan en del av befolkningen synes seg viktigere enn alle andre (ref rikinger, berømte og sykehusdirektører som har hostet siste døgn), og som setter seg først i vaksinekøen.

Gud bedre den dagen vi får en virkelig krise i dette landet!

Hilsen uvaksinert (rakk det ikke) som er på skrekkreise i hele utlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit om de får brukt opp alle vaksinene de har kjøpt inn. Selv om utgiften snart er dekket inn av kursstigningen på aksjene oljefondet har i det firmaet som produserer vaskinen.

mystifystisk.

Det ligger pengespørsmål i alt, og også her. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...