Gå til innhold

Egg og melkeallergi


Gjest CarlW

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en liten gutt på 6mnd som når har vært til lege og fått utført en prikktest. Resultatet ble at han var allergisk mot egg og melk. Det kom til syne to små "vannblemmer" der han reagerte. Han har en periode hatt utslett på kroppen. Litt i hodet, ellers i leddene. Det har ikke virket som dette har plaget gutten. Gutten har stort sett vært i godt humør. Har hørt at barn med melkeallergi har vært plaget med vondt i magen. Dette er ikke tilfelle for min gutt. Stor sett vært en solstråle hele dagen. Jeg ammer forsatt og jeg fikk beskjed om å holde meg unna egg og melkeprodukter, fikk også beskjed om å gi grøt uten melk til junior. Fikk i tillegg morsmelkerstaning Neocate som vi skulle bruke i grøt osv. Men juinor liker verken erstatningen eller de grøtene som vi har pøvd til han. Alt ble spyttet ut igjen. Det jeg lurer på er om slike prikktester er 100% pålitelige. Kan de vise feil? Evt kan han reagere på egg og melk i testen uten at han er allergisk men at det bare medfører litt eksem som kan nøytaliseres med krem? Har prøvd en stund og holde meg unna produkter med melk og egg, og samtidig holdt junior unna dette også. Spiste tidligere flere egg hver helg uten at vi kunne se noen forverring av utslett. Har etter mye om og fått gutten i mat uten melk. Men nå er gutten sur og utilpass store deler av dagen. Utslettet han har en delvis borte( fikk mildison for dette).Jeg tror egentlig ikke min gutt har noen allergier og er nå usikker på hva jeg skal gjøre. Fikk beskjed av legen at det skulle taes ny prikktest om ca 6 mnd. Kan han bare ha hatt eksem som kremen tok seg av???? Hilsen litt frustrert mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...