Gå til innhold

Skryting på facebook


Gjest Mirakelet

Anbefalte innlegg

Jeg er en av dem som føler for å si til noen når jeg har klart å gjøre noe jeg gleder meg stort over. Så ja, noen ganger havner det på statusen min. Kroppen min er i ustand for å si det sånn.

Jeg kjenner også på at jeg "skulle ønske" jeg hadde bakt, eller vasket eller fått utført store gleder som andre skriver om, men jeg tar det aldri som noe hovering fra de sin side. Gleder meg med dem jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    8

  • astridny

    5

  • fyrlykt

    5

  • morsan

    4

Jeg skrøt av meg selv da jeg for første gang hadde lagd potetball fra bunnen av. Da fikk jeg masse velfortjent oppmerksomhet :)

*skryte-skryte. Du er flink!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er en fantastisk arena for de som ønsker å fremstå som perfekte... HEr kan de skrive, liksom helt tilfeldig, alt det positive de gjør. Det negative trenger de jo ikke å skrive.

Det er utrolig mye latterlig som blir servert på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok blant dem som skryter, som du kaller det, selv om jeg ikke har mage til å gjøre det så ofte. Men jeg syns faktisk det er koselig å lese om postive ting som andre gjør og får til. Gode resultater, flittig innsats, lykke, flaks og seire i livet. Syns det er langt mer trivelig å følge med på enn de som bruker tid på å fortelle at de "jobber" eller "gleder seg til helga" og at det "snart er helg". Eller til å sutre og beklage seg over alskens.

Kunne ikke falt meg inn å bli verken stresset eller irritert over slike statuser. Og de som irriterer meg, av ymse årsaker, skjuler jeg bare enkelt og greit. Så går jeg heller inn og på profilen deres og oppdaterer meg i blant hvis jeg skulle ha lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tåpelig med sånne som bare MÅ fortelle i statusen at de elsker mannen og ungene og slikt...Himmel, hva har de å skjule tnker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke nå nei

Jeg er forundet over enkelte på facebook, hvor ivrige de er på å legge ut status flere ganger om dagen.

En ting er kjerringer som skryter av det du beskriver. Det er ikke så overraskende.

Mer forundret er jeg over at folk fra jobben min som jeg har ansett som seriøse mennesker også driver på samme måte.

Men det er kanskje ikke bedre det jeg gjør her. Skravler på dol:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.....har aldri tenkt at statusoppdateringer kan stresse andre!!!! Og tror nok heller ikke det er det som er meningen,tror heller ikke at de fleste som skriver dette gjør det for å hevde seg.Jeg synes det er artig å lese statusoppdateringer fra andre,til en viss grad. Blir det for personlig eller for sytete a la vont i hodet, eller stakkars meg hopper jeg bare glatt over det.

Jeg oppdaterer statusen min med ting innimellom på hva jeg har foretatt meg,men det er da ikke for å skryte,det er nå bare for å dele litt av meg selv.

Nå må jeg legge til at jeg har ikke gud og hvermansen på lista mi heller,kun folk jeg liker og som jeg føler jeg har har et forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Jepp, det er akkurat det de gjør.

De prøver å vise omverdenen at de er myyyyye bedre enn oss andre dødelige.

Og jeg bryr meg ikke om dem. For jeg bruker tida på noe mye bedre - nemlig å kose med ungene :D

''For jeg bruker tida på noe mye bedre - nemlig å kose med ungene :D''

Kanskje du heller skal si at du ikke bruker tida de på facebook, men på dol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Det sier du bare fordi du også liker å skryte :D

Men siden du tydeligvis er en av de, fortell meg hvorfor du gjør det?

Er det behov for oppmerksomhet? At folk du kjenner skal se hvor flink du er?

Jeg bare lurer. Folk må få holde på sånn de vil, jeg har ikke noe imot å bli oppdatert...

men det kan bli litt mye av og til, folk som skriver flere ganger om dagen.

nesten så de skriver: Nå har jeg vært på do og steik hvor jeg dreit.... litt på kanten hehe :D lol

neida, du må ikke ta meg så seriøst da. Mener ikke at folk ikke skal få lov å skryte litt, men skjønner ikke helt vitsen å legge ut alt på facebook.

Hørte på radioen i stad ang ei som mista trygda si da forsikringsselskapet hadde fått snusen i facebookprofilen, der hadde ho lagt ut skrytebilder der ho smilte og hadde det så kjekt... hun var for frisk til å få mer trygd! :D

Folk bør bli litt mer bevisst på hva de legger ut på facebook.

Man trenger ikke dele livet sitt med alle.

På veggen min har jeg ei nå som har lagt ansiktsmaske, lakka negler og er klar for en ny arbeidsuke.

Jadda, så interesant å vite;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herre min.... De som blir stressa, misunnelige eller whatever av slike statusmeldinger må ha seriøst dårlig samvittighet eller dårlig selvfølelse?

Statuskommentarer er jo bare morsomme og kan føre til mange artige tilbakemeldinger :) Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen har problemer med å takle det? I så fall burde man ikke ha Facebook ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men blir litt stressa, vi har ikke kommet til desember ennå og folk er i full gang med julebakst og husvask! Jeg jobber fulltid og har små barn, hvordan i all verden skal jeg få tid!

Døh...Julekaker får du kjøpt på Rema og nedvask trengs ikke i en mørke tida av året. Vask heller huset skikkelig til våren (om du har tid og lyst). Vi lever tross alt i 2009 og ingen forventer "perfekte" hus lengre (kanskje bare mødrene våre? ;)).

Det viktigste til jul er å få konsentrert seg om å få kjøpt inn julegavene og julematen. Resten ordner seg sjøl. Jula blir fin uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrøt av meg selv da jeg for første gang hadde lagd potetball fra bunnen av. Da fikk jeg masse velfortjent oppmerksomhet :)

Og jeg ble driiitmisunnelig og fikk alvorlige mindreverdighetskomplekser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Og jeg ble driiitmisunnelig og fikk alvorlige mindreverdighetskomplekser ;-)

He he, var du en av de som bad om oppskriften?

Jeg har ikke prøvd å gjenta suksessen, så jeg vet ikke om jeg bare hadde begynnerflaks, eller om jeg virkelig kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, var du en av de som bad om oppskriften?

Jeg har ikke prøvd å gjenta suksessen, så jeg vet ikke om jeg bare hadde begynnerflaks, eller om jeg virkelig kan det.

Nei, jeg ba ikke om oppskriften (har laga det selv en gang før), men ble gresselig sulten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julenøffen

Tingen med facebook er at man må sile ut det man gidder å få oppdateringer om, og blokkere det andre. Litt sånn som på DOL, egentlig. De som baker, vasker og stryker, ammer, gulper og triller barnevogn 3 ganger om dagen er for lengst borte fra de oppdateringene jeg ønsker å få med meg. På samme måte som "1 1/2-åring i stor seng", "kjøttpudding" og "stygg"-trådene under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen med facebook er at man må sile ut det man gidder å få oppdateringer om, og blokkere det andre. Litt sånn som på DOL, egentlig. De som baker, vasker og stryker, ammer, gulper og triller barnevogn 3 ganger om dagen er for lengst borte fra de oppdateringene jeg ønsker å få med meg. På samme måte som "1 1/2-åring i stor seng", "kjøttpudding" og "stygg"-trådene under.

;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni sigundi

Greit nok med baking, trening og at de er glad i mann og barn osv. Hender de samme gjentar seg og gjentar seg... *gjesp*

Men hva med de som hinter om folk som de er irritert på og som prøver å sende stikkere over facebook? Folk som prøver å få sympati for diverse over facebook er også tragisk. Og de som skriver at de er deppa og syns livet er for jævlig.. (Sånt kan en snakke fortrolig om eller skrive i en dagbok syns nå jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kvalmt.

Jeg kjenner ei nybakt mor - dvs ungen er 5 mnd nå, men hun er litt dum da.

Og elsker å skryte av ungen sin, og det er jo helt ok, for alle liker jo å skryte av barna sine, men d virker som hun skryter av barnet sitt fremfor andres barn, at hennes barn er bedre enn alle andre sine.

f.eks. kommenterte hun en venninne som også har en liten unge, som hadde snudd seg, og da kom hun med den kvalme: Ungen min har nå snudd seg for lenge siden.

greit nok å skryte av ungen sin, men sånn hun sa det hørtes det ut som det var en konkurranse.

Det er akkurat det jeg mener.

Klart man skal være stolt over ungen sin, men noen konkurranse skal det vel ikke være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen lettstressa hvis du lar deg stresse opp av andres statusmeldinger:)

Det hender at jeg sukker litt for meg selv når jeg ser slike kake-og bollemeldinger, men det er fordi jeg er en elendig baker og har litt dårlig samvittighet fordi barnet mitt aldri får hjemmebakt.

Dog må jeg si at jeg aldri har tenkt på slikt som skryting. Folk skriver om det de er opptatt av, og visse er mest opptatt av baking og huslige sysler. Hva skriver du om? Det er sikkert noe du ytrer som kan oppgfattes som skryt også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...