Gå til innhold

Skryting på facebook


Gjest Mirakelet

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Det er sant :)

Hvis man ikke selv er aktiv med å skrive der inne, så blir FB kjedelig. Straks man begynner å skrive statusoppdateringer og kommentere andres statuser, så skjer det mye artig :)

Jeg har prøvd og fått mange tilbakemeldinger også, men det ga meg absolutt ingenting;-)

Det varte en veldig kort periode, så var det slutt for mi del:-)

Jeg liker å diskutere har jeg funnet ut.Sånn sett passer dol meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    8

  • astridny

    5

  • fyrlykt

    5

  • morsan

    4

Jeg gidder ikke stresse med at de andre skriver om at de baker og vasker på Facebook. Jeg har det passe rotete, kjøper brød på butikken og trives i grunnen med meg selv og mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt en av kontaktene mine på lista, du;) Nå skriver hun at det smaker veldig godt med hjemmebakte rundstykker med hjemmelaget syltetøy på. Jeg ser også at hun tidligere i dag har gjort mye spennende, som å børste hunden, kjøre til returposten med glass samt å lese 25 sider om Svalbard....

Føler meg som DEN ville og gærne dama når jeg leser hennes statuser. Det kan vi vel ikke si at jeg er, sånn egentlig;)

''Nå skriver hun at det smaker veldig godt med hjemmebakte rundstykker med hjemmelaget syltetøy på.''

Men det er jo sant! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har (spesielt) kvinnfolk holdt på til alle tider, i gamle dager foregikk det muntlig. En blanding av klagesang og skryt.

For ca. 15 år siden hadde jeg lyst til å drepe de som forkynte "ja, nå er jeg ferdig til jul!" ca. en uke før julaften. Dette kom typisk fra de som er hjemmeværende og / eller de som har barnefri minst annenhver helg, mens jeg jobbet fullt og hadde en liten unge hengende rundt meg hele tiden. Nå driter jeg stort sett i det, jeg har ikke behov for å utbasunere hva jeg har gjort og ikke, til resten av verden. Det er ikke de som bestemmer over vår jul.

Men jeg må innrømme at jeg leser de skrytebrevene jeg får i adventstiden, ganske overfladisk. Akkurat da orker jeg ikke detaljer om hvor fantastisk vellykkede alle andre er. Jeg tar heller brevene fram igjen i romjula når det verste er over.

''Sånn har (spesielt) kvinnfolk holdt på til alle tider, i gamle dager foregikk det muntlig. ''

*he he* Har du sett den gamle norske filmen "Støv på hjernen"? Der konkurrerer en del av damene om å være flittigst mulig på storrengjøringen, koking av tøy osv. Husker spesielt en scene med Kari Diesens blide åsyn der hun bærer med seg tøy til kokekjelleren: "Er ikke dette morro?", sier hun til den nyinnflyttede unge fruen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrekonkurranse ;)

Min sønn trodde foreldrekonferanse het dette. Og på en måte så er det en konkurranse å ane fra noen foreldre. Barnet mitt kan ditt og barnet mitt sa datt. :D

he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå skriver hun at det smaker veldig godt med hjemmebakte rundstykker med hjemmelaget syltetøy på.''

Men det er jo sant! :-)

Jo...Det er godt å gå på do også, men det er det ingen som skriver om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver som regel ingenting, med mindre jeg har gjort noe veldig spennende som andre kan ha interesse av? Eller f.eks. hvis favorittlaget vårt har vunnet, så bare må jeg skrive det da :D Men vanlige hverdagslige ting skjønner jeg ikke at folk har interesse av å vite. Jeg har bakt kake. wow, har du liksom... som om jeg bryr meg :D as if...

Det er nok mange som ikke bryr det drit og at fotball laget ditt har vunnet eller tapt.

Og tenk hvis ingen hadde skrevet noe innlegg.

Det hadde vært skikkelig kjedelig.

Nei takke meg til å lese hverdagslige ting på facebook.

Det syns nå jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånn har (spesielt) kvinnfolk holdt på til alle tider, i gamle dager foregikk det muntlig. ''

*he he* Har du sett den gamle norske filmen "Støv på hjernen"? Der konkurrerer en del av damene om å være flittigst mulig på storrengjøringen, koking av tøy osv. Husker spesielt en scene med Kari Diesens blide åsyn der hun bærer med seg tøy til kokekjelleren: "Er ikke dette morro?", sier hun til den nyinnflyttede unge fruen...;-)

Jeg har lest boka, men det var før jeg selv ble voksen. Tror jeg har sett en god del av filmen også. Jeg er glad jeg er født sent nok til å gå klar av de idealene der.

Moren min jobbet, selv om hun ikke var nødt av økonomiske grunner og selv om alles mødre var hjemme på 1960-tallet. "Jeg er ikke skapt til å gå hjemme og sette blomster i vann", var hennes faste begrunnelse.

Vi hadde en dagmamma som kom hjem til oss, det var hvitt med arbeidsgiveransvar og greier. Det tok nok mesteparten av inntekten til moren min, men var fint for dagmammaen da hun ble arbeidsufør senere og hadde tjent opp trygderettigheter. Hun vasket også, slik at vi ikke led under støv i krokene.

Moren min hadde også fått svært få år i arbeidslivet hvis hun skulle ventet til vi ble store, slik mange gjorde. Hun måtte også slutte lenge før tiden pga. sykdom. Sånt vet man jo ikke, men alt i alt var nok denne løsningen ganske vellykket for både de to kvinnene og for samfunnet.

Faren min kunne både skifte bleier og lage middag, allerede på 60-tallet. Det var nok også litt fjernt for familiefedrene i "Støv på hjernen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boka, men det var før jeg selv ble voksen. Tror jeg har sett en god del av filmen også. Jeg er glad jeg er født sent nok til å gå klar av de idealene der.

Moren min jobbet, selv om hun ikke var nødt av økonomiske grunner og selv om alles mødre var hjemme på 1960-tallet. "Jeg er ikke skapt til å gå hjemme og sette blomster i vann", var hennes faste begrunnelse.

Vi hadde en dagmamma som kom hjem til oss, det var hvitt med arbeidsgiveransvar og greier. Det tok nok mesteparten av inntekten til moren min, men var fint for dagmammaen da hun ble arbeidsufør senere og hadde tjent opp trygderettigheter. Hun vasket også, slik at vi ikke led under støv i krokene.

Moren min hadde også fått svært få år i arbeidslivet hvis hun skulle ventet til vi ble store, slik mange gjorde. Hun måtte også slutte lenge før tiden pga. sykdom. Sånt vet man jo ikke, men alt i alt var nok denne løsningen ganske vellykket for både de to kvinnene og for samfunnet.

Faren min kunne både skifte bleier og lage middag, allerede på 60-tallet. Det var nok også litt fjernt for familiefedrene i "Støv på hjernen".

Takk for fine små glimt fra hverdagen i 60-årene:-)

''"Jeg er ikke skapt til å gå hjemme og sette blomster i vann", var hennes faste begrunnelse. ''

*S* Dette får meg til å tenke på moren til Tommy i Tommy & Tigern. Hun representerer iallfall tegneserieskaperens syn på hva hjemmeværende mødre driver med, for hun holder stadig vekk på med ompotting av potteplanter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine små glimt fra hverdagen i 60-årene:-)

''"Jeg er ikke skapt til å gå hjemme og sette blomster i vann", var hennes faste begrunnelse. ''

*S* Dette får meg til å tenke på moren til Tommy i Tommy & Tigern. Hun representerer iallfall tegneserieskaperens syn på hva hjemmeværende mødre driver med, for hun holder stadig vekk på med ompotting av potteplanter! :-)

Grøss - å styre med potteplanter er virkelig ikke blant mine favorittsysler.

Vi har nesten ikke vinduskarmer, og det gjør ingenting!

Nå er det ca. et år siden vi var på kino - skal vi ta en julekaffe i byen i løpet av adventstiden, eller synes du det blir bare stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er neppe ment som skryting. Folk pleier å skrive om det de pusler med for øyeblikket, enten det er baking eller strikkhopping eller travelt på jobben. Jeg kan godt finne på å skrive noe lignende, men jeg sitter jo ikke og tenker "Hah, nå skjønner vel alle vennnene mine hvor flink jeg er og hvor treige de er selv!" Synes det er koselig å få et lite innblikk i livene til venner og familie, jeg, og høre hva de holder på med til dagen.

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrøt av at jeg hadde bakt knekkebrød her om dagen. Hadde moro av å informere om det gitt, da jeg er en elendig husmor vanligvis!

Her greide jeg visst å skryte av det igjen ;-)

:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er litt småkvalmt :D Skjønner ikke helt vitsen.

De er vel ute etter en kommentar eller at folk skal klikke på "liker"....

føler meg liksom forpliktet til å skrive noe....

Selv prøver jeg å ikke legge ut for mye om mitt privatliv, kanskje en sjelden gang. Deilig at det er helg....

og sånne ting da.

fikk lyst til å skrive i statusen: Kvalmt med folk som skryter av seg selv på facebook,

men da hadde nok flere av mine venner blitt fornærmet :D Lol

Hva gjør du egentlig på facebook da, hvis du ikke tåler en av hovedfunksjonene der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier du bare fordi du også liker å skryte :D

Men siden du tydeligvis er en av de, fortell meg hvorfor du gjør det?

Er det behov for oppmerksomhet? At folk du kjenner skal se hvor flink du er?

Jeg bare lurer. Folk må få holde på sånn de vil, jeg har ikke noe imot å bli oppdatert...

men det kan bli litt mye av og til, folk som skriver flere ganger om dagen.

nesten så de skriver: Nå har jeg vært på do og steik hvor jeg dreit.... litt på kanten hehe :D lol

neida, du må ikke ta meg så seriøst da. Mener ikke at folk ikke skal få lov å skryte litt, men skjønner ikke helt vitsen å legge ut alt på facebook.

Hørte på radioen i stad ang ei som mista trygda si da forsikringsselskapet hadde fått snusen i facebookprofilen, der hadde ho lagt ut skrytebilder der ho smilte og hadde det så kjekt... hun var for frisk til å få mer trygd! :D

Folk bør bli litt mer bevisst på hva de legger ut på facebook.

Man trenger ikke dele livet sitt med alle.

Det å "dele" livet sitt med venner på facebook er da vitterlig hovedhensikten, er det ikke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss - å styre med potteplanter er virkelig ikke blant mine favorittsysler.

Vi har nesten ikke vinduskarmer, og det gjør ingenting!

Nå er det ca. et år siden vi var på kino - skal vi ta en julekaffe i byen i løpet av adventstiden, eller synes du det blir bare stress?

Det synes jeg hadde vært veldig hyggelig:-)

Jeg var litt for ivrig i mailboksen min her i vinter og slettet alle mailene uten å sjekke at jeg hadde spart på adressene, så nå har jeg ikke mailadressen din lenger... Hvis du ikke har spart på min fra før, kan du jo prøve på [email protected] :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Det å "dele" livet sitt med venner på facebook er da vitterlig hovedhensikten, er det ikke?!

Ja, men det mange glemmer er at ingen har 400 nære venner...

som mange har på facebook, ja noen har jo over 1000.

De har lagt til gudogenhvermann, folk man kun har møtt en gang, folk man gikk i parallellklasse med for hundre år siden, venner av venner, kolleger osv...

Det er ikke alt man kan eller bør dele med alle.

Nå snakker jeg ikke om de kjedelige hverdagstingene bare,

men vet om flere som har så mange venner og legger ut intime detaljer fra sitt privatliv.

Ikke særlig lurt.

Og de som skriver: Nå reiser vi tre uker på Hawaii...

smart. Kanskje har de en lukket profil kun for venner, men likevel - blant disse 400 som de en gang har kjent - kan det tenkes at en av dem ikke lenger er så "snill" som de en gang var? Og tenker - aha.... robbe? :D

Syns bare folk skal tenke seg litt om.

Og Anita som bare så vidt vet hvem du er driter nok i at lille gullet ditt på seks år har mistet sin første tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...