Gå til innhold

Skryting på facebook


Gjest Mirakelet

Anbefalte innlegg

Tingen med facebook er at man må sile ut det man gidder å få oppdateringer om, og blokkere det andre. Litt sånn som på DOL, egentlig. De som baker, vasker og stryker, ammer, gulper og triller barnevogn 3 ganger om dagen er for lengst borte fra de oppdateringene jeg ønsker å få med meg. På samme måte som "1 1/2-åring i stor seng", "kjøttpudding" og "stygg"-trådene under.

''Tingen med facebook er at man må sile ut det man gidder å få oppdateringer om''

Hmm, kanskje du vet hvordan man *siler* de tilbake? Jeg har visst vært litt for raus med denne skjule-knappen og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal oppheve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    8

  • astridny

    5

  • fyrlykt

    5

  • morsan

    4

Gjest julenøffen

''Tingen med facebook er at man må sile ut det man gidder å få oppdateringer om''

Hmm, kanskje du vet hvordan man *siler* de tilbake? Jeg har visst vært litt for raus med denne skjule-knappen og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal oppheve det.

Gå nederst på home-siden, der det står edit. Da kommer det opp en liste over de du har trykket hide på tidligere. Klikk på x-ene bak de navnene du vil skal komme opp igjen. På samme pop-up'en kan du skrive navnene til de personene du vil følge ekstra mye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjensidig støtte

Kanskje de rett og slett trenger litt ros? De har jo fått unnagjort noe bra. Familien roser dem sikkert ikke.

Kan du ikke gi dem litt ros, istedenfor å bli misunnelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For jeg bruker tida på noe mye bedre - nemlig å kose med ungene :D''

Kanskje du heller skal si at du ikke bruker tida de på facebook, men på dol?

Heheheheheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Kanskje de rett og slett trenger litt ros? De har jo fått unnagjort noe bra. Familien roser dem sikkert ikke.

Kan du ikke gi dem litt ros, istedenfor å bli misunnelig?

Jeg er ikke misunnelig, bare litt småkvalm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk skal bry seg med hva andre bruker Facebook til! Det er opp til hver enkelt, og hvis du tar det som skryt for at du skal føle deg mindreverdig, så er det utelukkende ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mirakelet

Hva bruker du å skrive da?

Skriver du noe mer spennende ?

Bare lurer jeg.

Skriver som regel ingenting, med mindre jeg har gjort noe veldig spennende som andre kan ha interesse av? Eller f.eks. hvis favorittlaget vårt har vunnet, så bare må jeg skrive det da :D Men vanlige hverdagslige ting skjønner jeg ikke at folk har interesse av å vite. Jeg har bakt kake. wow, har du liksom... som om jeg bryr meg :D as if...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som regel ingenting, med mindre jeg har gjort noe veldig spennende som andre kan ha interesse av? Eller f.eks. hvis favorittlaget vårt har vunnet, så bare må jeg skrive det da :D Men vanlige hverdagslige ting skjønner jeg ikke at folk har interesse av å vite. Jeg har bakt kake. wow, har du liksom... som om jeg bryr meg :D as if...

Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan noen kan ha interesse for hvilke lag som vinner i hvilken sport - så slik sett er vel interessene såpass ulike folk imellom at en ikke kan si hva som er riktig og hva som er feil å bruke statusfeltet på FB til...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som regel ingenting, med mindre jeg har gjort noe veldig spennende som andre kan ha interesse av? Eller f.eks. hvis favorittlaget vårt har vunnet, så bare må jeg skrive det da :D Men vanlige hverdagslige ting skjønner jeg ikke at folk har interesse av å vite. Jeg har bakt kake. wow, har du liksom... som om jeg bryr meg :D as if...

Og som om jeg kunne finne på å bry meg om hvilke favorittlag som vinner...

Interessene til folk er forskjellige, og slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå nederst på home-siden, der det står edit. Da kommer det opp en liste over de du har trykket hide på tidligere. Klikk på x-ene bak de navnene du vil skal komme opp igjen. På samme pop-up'en kan du skrive navnene til de personene du vil følge ekstra mye med.

Åååå, tusen takk, endelig fikk jeg det til. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som regel ingenting, med mindre jeg har gjort noe veldig spennende som andre kan ha interesse av? Eller f.eks. hvis favorittlaget vårt har vunnet, så bare må jeg skrive det da :D Men vanlige hverdagslige ting skjønner jeg ikke at folk har interesse av å vite. Jeg har bakt kake. wow, har du liksom... som om jeg bryr meg :D as if...

Hehe, veldig enig med deg altsà.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke misunnelig eller stresset, men lettet over at det finnes andre med like uspennende og innholdsløst liv som meg

;-)

Du skulle hatt en av kontaktene mine på lista, du;) Nå skriver hun at det smaker veldig godt med hjemmebakte rundstykker med hjemmelaget syltetøy på. Jeg ser også at hun tidligere i dag har gjort mye spennende, som å børste hunden, kjøre til returposten med glass samt å lese 25 sider om Svalbard....

Føler meg som DEN ville og gærne dama når jeg leser hennes statuser. Det kan vi vel ikke si at jeg er, sånn egentlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg.

Jeg syns det er kosleig med slike meldinger.

Artig å lese hva folk gjør.

Værre med de som ALDRI skriver noe.

Enig! Facebook hadde vært et dødt sted uten alle innleggene uten mål og mening ;-) Man skal ikke ta livet så alvorlig og la seg irritere av bagateller. Viser bare hvor godt vi egentlig har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller---- har gått en laang tur,

vært på spinning

aerobic

trening

Og da kan man svare: "Jaså, du begynner å føle deg litt småfeit?" og diskusjonen er igang ;) Jeg får mang en god latter av slike meningsløse diskusjoner. Herlig i en travel hverdag :))

Her forleden skrev en venninne: ................... har tatt på seg herregudgenseren idag! Det ble en milelang tråd som endte opp i hengepupper man rulla over skuldra osv. Jeg lo så jeg skreik hele kvelden. Man får ikke mer moro enn man lager selv :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan man svare: "Jaså, du begynner å føle deg litt småfeit?" og diskusjonen er igang ;) Jeg får mang en god latter av slike meningsløse diskusjoner. Herlig i en travel hverdag :))

Her forleden skrev en venninne: ................... har tatt på seg herregudgenseren idag! Det ble en milelang tråd som endte opp i hengepupper man rulla over skuldra osv. Jeg lo så jeg skreik hele kvelden. Man får ikke mer moro enn man lager selv :))

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Og da kan man svare: "Jaså, du begynner å føle deg litt småfeit?" og diskusjonen er igang ;) Jeg får mang en god latter av slike meningsløse diskusjoner. Herlig i en travel hverdag :))

Her forleden skrev en venninne: ................... har tatt på seg herregudgenseren idag! Det ble en milelang tråd som endte opp i hengepupper man rulla over skuldra osv. Jeg lo så jeg skreik hele kvelden. Man får ikke mer moro enn man lager selv :))

Jeg synes dol er mer interesant enn facebook. På facebook synes jeg det er mye overfladisk pjatt. Her kan det ihverfall være noen interesante diskusjoner innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt en av kontaktene mine på lista, du;) Nå skriver hun at det smaker veldig godt med hjemmebakte rundstykker med hjemmelaget syltetøy på. Jeg ser også at hun tidligere i dag har gjort mye spennende, som å børste hunden, kjøre til returposten med glass samt å lese 25 sider om Svalbard....

Føler meg som DEN ville og gærne dama når jeg leser hennes statuser. Det kan vi vel ikke si at jeg er, sånn egentlig;)

Det var en på tv her om dagen som hadde forsket på facebook. Det han synes var mest morsom er de som skriver og forteller omverden at de ikke har noe å melde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dol er mer interesant enn facebook. På facebook synes jeg det er mye overfladisk pjatt. Her kan det ihverfall være noen interesante diskusjoner innimellom.

Hver til sitt bruk sier nå jeg ;)

DOL er et privat forum der man kan diskutere alt mellom himmel og jord.

Facebook egner ikke seg ikke fullt så godt til de store diskusjonene. Her holder man mer kontakt med venner og bekjente :) For oss som er døve er Facebook genialt! Vi er noen tusen døve spredt rundt om i landet. Svært mange av oss kjenner hverandre mer eller mindre og alle døve har nære venner som bor mange timer unna. Vi holder kontakten via FB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hver til sitt bruk sier nå jeg ;)

DOL er et privat forum der man kan diskutere alt mellom himmel og jord.

Facebook egner ikke seg ikke fullt så godt til de store diskusjonene. Her holder man mer kontakt med venner og bekjente :) For oss som er døve er Facebook genialt! Vi er noen tusen døve spredt rundt om i landet. Svært mange av oss kjenner hverandre mer eller mindre og alle døve har nære venner som bor mange timer unna. Vi holder kontakten via FB :)

Det har jeg stor forståelse for:-)

Jeg ble overtalt på jobben da omtrent halvparten av koleganene mine er der.

Jeg synes det var morsomt og finne frem til gamle skolekamerater, arbeidskamerater osv i starten.

Nå er jeg bare innom og går raskt ut igjen. Jeg synes det er kjedelig.

Men jeg kommer ikke til å melde meg ut med det første. Det er greit på den måten at jeg vet hvor jeg kan finne folk, når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg stor forståelse for:-)

Jeg ble overtalt på jobben da omtrent halvparten av koleganene mine er der.

Jeg synes det var morsomt og finne frem til gamle skolekamerater, arbeidskamerater osv i starten.

Nå er jeg bare innom og går raskt ut igjen. Jeg synes det er kjedelig.

Men jeg kommer ikke til å melde meg ut med det første. Det er greit på den måten at jeg vet hvor jeg kan finne folk, når jeg trenger det.

Det er sant :)

Hvis man ikke selv er aktiv med å skrive der inne, så blir FB kjedelig. Straks man begynner å skrive statusoppdateringer og kommentere andres statuser, så skjer det mye artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...