Gå til innhold

Skryting på facebook


Gjest Mirakelet

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva de ønsker å oppnå jeg, men synes det er dritteit å skrive "har strøket klærne og lagt de på plass i skapet". Javel ja.. gratulerer liksom! Hehe.. Hverdagsting er jo spennende å få med seg.. selv om det er langt i fra hverdagslig at jeg styrker klær, hehe. Skriver aldri sånt, for det er neppe interressant for andre å vite at jeg har lagd middag og støvsugd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    8

  • astridny

    5

  • fyrlykt

    5

  • morsan

    4

Sånn har (spesielt) kvinnfolk holdt på til alle tider, i gamle dager foregikk det muntlig. En blanding av klagesang og skryt.

For ca. 15 år siden hadde jeg lyst til å drepe de som forkynte "ja, nå er jeg ferdig til jul!" ca. en uke før julaften. Dette kom typisk fra de som er hjemmeværende og / eller de som har barnefri minst annenhver helg, mens jeg jobbet fullt og hadde en liten unge hengende rundt meg hele tiden. Nå driter jeg stort sett i det, jeg har ikke behov for å utbasunere hva jeg har gjort og ikke, til resten av verden. Det er ikke de som bestemmer over vår jul.

Men jeg må innrømme at jeg leser de skrytebrevene jeg får i adventstiden, ganske overfladisk. Akkurat da orker jeg ikke detaljer om hvor fantastisk vellykkede alle andre er. Jeg tar heller brevene fram igjen i romjula når det verste er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vasker ikke til jul,men om våren.....

Om de er vennene dine hadde jeg bedt dem jekke seg ned haha...

Tror dette facebook bare er sånn jeg? at en skriver til enhver tid hva en gjør og ikke gjør....fint om sommeren da når en skriver hadet,nå reiser vi på ferie i 3 uker...så flott kan sleipe folk tenke,og robber huset ditt.....

Stryke er jo bare gørr kjedelig,så jeg hadde tenkt at de har fritidsproblemer,og streber for å være gode husmødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Jeg syns det er tåpelig med sånne som bare MÅ fortelle i statusen at de elsker mannen og ungene og slikt...Himmel, hva har de å skjule tnker jeg da.

Ja, enig. Greit nok å skrive det et par ganger i starten av forholdet, nyforelska og greier, lyst til å dele det med hele verden.

Men det går en grense fra søtt til kvalmt...

Har et par sånne på lista mi...

jeg og elsker mannen min og barna, men føler ikke for å proklamere det for hele verden likom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mirakelet

Jeg synes det merkelige her er at du merker deg ved disse statusene og spør om de prøver å få deg stresset. At det i det hele tatt faller deg inn å stresse mer fordi noen andre, i et helt annet hus, i et annet hjem, i en annen familie, har startet tidlig på julebaksten er noe forundelig.

Du skjønte ikke at det lå noe småironisk i den uttalelsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herre min.... De som blir stressa, misunnelige eller whatever av slike statusmeldinger må ha seriøst dårlig samvittighet eller dårlig selvfølelse?

Statuskommentarer er jo bare morsomme og kan føre til mange artige tilbakemeldinger :) Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen har problemer med å takle det? I så fall burde man ikke ha Facebook ;)

Enig med deg.

Jeg syns det er kosleig med slike meldinger.

Artig å lese hva folk gjør.

Værre med de som ALDRI skriver noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange rare eller interressante statuser ja...

Folk har forskjellige liv, jeg syns egentlig det er flott om noen er fornøyd med å ha klart å bake, vaske, trent osv. Man ser jo hva de er opptatt av. Nei reagerer ikke så veldig på slike statuser.

Noen er veldig flinke til å skrive vittige statuser, det er kjempemorsomt. Dette kan være personer man ikke ante hadde slike skriveferdigheter. Er ikke i nærheten av å være så vittig selv.

Noen er ganske fordømmende i statusen sin, kritiserer andre for å være så kjedelige fordi de selv jo har et så fantastisk spennende liv.... "Dere ville nok heller vært som meg..."

Noen har meldinger som "nå går det bedre" som ikke sier meg noen ting, spesielt når de skriver 4 meldinger pr dag - man aner jo ikke hva det dreier seg om hvis man ikke ser det i sammenheng - og det gidder jeg ikke.

Mange "skryter" av å være fyllesyke etc...

Og så er det noen par som er så nussete med hverandre at jeg lurer på om de hele tatt snakker sammen i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Greit nok å skrive det et par ganger i starten av forholdet, nyforelska og greier, lyst til å dele det med hele verden.

Men det går en grense fra søtt til kvalmt...

Har et par sånne på lista mi...

jeg og elsker mannen min og barna, men føler ikke for å proklamere det for hele verden likom...

Har en venn som heter, la oss si Hans Hansen, og han kaller seg nå: Hans elskerkonasi Hansen.

Hahaa, teit! (De har vært gift i maaaange år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er en fantastisk arena for de som ønsker å fremstå som perfekte... HEr kan de skrive, liksom helt tilfeldig, alt det positive de gjør. Det negative trenger de jo ikke å skrive.

Det er utrolig mye latterlig som blir servert på facebook.

Ja og alle som gjør husarbeid er jo perfekte.

Det er jo noe ALLE vet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''For jeg bruker tida på noe mye bedre - nemlig å kose med ungene :D''

Kanskje du heller skal si at du ikke bruker tida de på facebook, men på dol?

He, he - heldigvis er ungene flinke til også å aktivisere seg selv, og da får jeg tid til både litt FB og litt DOL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh...Julekaker får du kjøpt på Rema og nedvask trengs ikke i en mørke tida av året. Vask heller huset skikkelig til våren (om du har tid og lyst). Vi lever tross alt i 2009 og ingen forventer "perfekte" hus lengre (kanskje bare mødrene våre? ;)).

Det viktigste til jul er å få konsentrert seg om å få kjøpt inn julegavene og julematen. Resten ordner seg sjøl. Jula blir fin uansett :)

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tåpelig med sånne som bare MÅ fortelle i statusen at de elsker mannen og ungene og slikt...Himmel, hva har de å skjule tnker jeg da.

Liker heller ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt prøver jeg å glemme straks jeg har lest det.

Gidder ikke å reflektere over hvilke huslige sysler de har gjort og hvor flinke alle andre er i forhold til meg.

Jeg utbasunerer sjeldent på facebook hva jeg gjør, og synes faktisk at enkelte ting er for kjedelig å informere alle venner og bekjente om..

Men hva andre gjør er selvsagt deres sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mange former for skryt. Selv kjenner jeg ingen som skryter av hvor mye husarbeid de har gjort eller hvor langt de er kommet i juleforberedelsene.

Derimot ser jeg en del som stadig legger ut mer eller mindre reflekterte og høytravende tanker om det ene og det andre - jeg synes ofte dette kan virke minst like skrytete: "Jeg er en tenker og en intellektuell". Videre har du gruppen som stadig skal fortelle at de er på vei ut på den ene eksotiske reisen etter den andre. En annen gruppe er de som ønsker å gi inntrykk av at de har det så fryktelig travelt med ekstremt viktige møter på jobben sin... her kunne vi fortsette.

Ja, ja, godt det finnes noen som ikke føler behov for å vise seg slik... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe ment som skryting. Folk pleier å skrive om det de pusler med for øyeblikket, enten det er baking eller strikkhopping eller travelt på jobben. Jeg kan godt finne på å skrive noe lignende, men jeg sitter jo ikke og tenker "Hah, nå skjønner vel alle vennnene mine hvor flink jeg er og hvor treige de er selv!" Synes det er koselig å få et lite innblikk i livene til venner og familie, jeg, og høre hva de holder på med til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...