Gjest allekantafeil Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Vakke d jeg mente da, men om man sykler teller man som kjørende, og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger. Hvis man vil at bilene skal vike for deg må du gå av sykkelen. Livsfarlig å komme syklende i full fart mot et gangfelt og over.... ups... den kom feil, sorry, skulle til heidi 0 Siter
Gjest allekantafeil Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2589 Her omtales syklister også som myke trafikanter.... ''Vakke d jeg mente da, men om man sykler teller man som kjørende, og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger.'' (klippet fra Duh sitt innlegg) Dette var det du sa var feil! Du tar feil i at det er feil! Over og ut!! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 ups... den kom feil, sorry, skulle til heidi Heter forøvrig ikke Heidi, men hidi;) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Er det så vanskelig å innrømme at du tok feil? Du kan ta ikke for alvor tro at en som skriver: ''og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger. Hvis man vil at bilene skal vike for deg må du gå av sykkelen. Livsfarlig å komme syklende i full fart mot et gangfelt og over....'' snakker om fortauer og gangveier? Det er ingen kjørende/biler der. Det du skrev og siterte, skjønte jeg ingenting av.... 0 Siter
Atene Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Det du skrev og siterte, skjønte jeg ingenting av.... Hvorfor er jeg ikke forbauset? Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier. Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil? 0 Siter
Gjest allekantafeil Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Hvorfor er jeg ikke forbauset? Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier. Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil? *fniiis* 0 Siter
Gjest allekantafeil Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Heter forøvrig ikke Heidi, men hidi;) som sagt: 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Hvorfor er jeg ikke forbauset? Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier. Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil? Syklister er myke trafikanter på lik linje med gående, men sykler de sammen med bilene, så gjelder høyrereglen og diverse andre regler for dem også. Håper inderlig at barn på sykkel i veitrafikken, blir sett på som veldig myke trafikanter, uansett! 0 Siter
Atene Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Syklister er myke trafikanter på lik linje med gående, men sykler de sammen med bilene, så gjelder høyrereglen og diverse andre regler for dem også. Håper inderlig at barn på sykkel i veitrafikken, blir sett på som veldig myke trafikanter, uansett! Ja, og bilister har ikke vikeplikt for dem i gangfelt. Slik "Duh" sa, og slik du påsto var feil. Innrømmer du fortsatt ikke at du tok feil? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Ja, og bilister har ikke vikeplikt for dem i gangfelt. Slik "Duh" sa, og slik du påsto var feil. Innrømmer du fortsatt ikke at du tok feil? Da tok jeg feil. 0 Siter
morsan Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Hvorfor er jeg ikke forbauset? Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier. Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil? ''Men for å ta det med teskje:'' *Sender Atene en av mine bittesmå saltkar-skjeer til neste forklaringsforsøk* 0 Siter
Atene Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 ''Men for å ta det med teskje:'' *Sender Atene en av mine bittesmå saltkar-skjeer til neste forklaringsforsøk* Jeg har gitt opp for lengst, og hvis du ser på barneoppdragelses-tråden, så kan det vel virke som det er andre som har større problemer enn meg. 0 Siter
morsan Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Jeg har gitt opp for lengst, og hvis du ser på barneoppdragelses-tråden, så kan det vel virke som det er andre som har større problemer enn meg. ;-) 0 Siter
tusseline Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Vakke d jeg mente da, men om man sykler teller man som kjørende, og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger. Hvis man vil at bilene skal vike for deg må du gå av sykkelen. Livsfarlig å komme syklende i full fart mot et gangfelt og over.... Jepp 0 Siter
tusseline Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Når jeg ringer så er det for å melde at jeg ikke kommer forbi, men da er det gjerne 2-3personer som går ved siden av hverandre. Kommer jeg syklende et sted der det er for smalt for fotgjenger og syklist til å pasere hverandre venter jeg selvsagt til det er klart. Du høres ut som en omtenksom syklist . Det skulle vært flere av de! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.