Gå til innhold

Har Jesus virkelig levd?


Gjest Agnostiker

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd

Du må unnskylde meg for at jeg finner slik ulogisk argumentasjon noe tåpelig.

http://www.humanreligions.info/intelligence.html

Mye tyder på at det å være religiøs/overtroisk er knyttet til lavere IQ og lavere kunnskapsnivå.

''Du må unnskylde meg for at jeg finner slik ulogisk argumentasjon noe tåpelig.''

Helt i orden. :-)

Men for meg er det mer ulogisk og tåpelig å tro at verden og alle dens finurlige og unike vesener har blitt til av seg selv.

Det blir som å kaste en bombe inn i et trykkeri og resultatet av eksplosjonen ville bli et fullverdig up to date leksikon.

Men det er kanskje en annen diskusjon, for det er jo ikke sikkert at du mener at verden ikke er blitt skapt av en Gud.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    10

  • mariaflyfly

    5

  • Glimtipper

    4

  • Lillemus

    2

Gjest solfryd

Du må unnskylde meg for at jeg finner slik ulogisk argumentasjon noe tåpelig.

http://www.humanreligions.info/intelligence.html

Mye tyder på at det å være religiøs/overtroisk er knyttet til lavere IQ og lavere kunnskapsnivå.

''Mye tyder på at det å være religiøs/overtroisk er knyttet til lavere IQ og lavere kunnskapsnivå.''

Ja, det er det jeg mener med at i verdens øyne er slik tro dårskap. men at det en gang vil vise seg hvem som egentlig er dårene. Eller har lavest iq eller lavere kunnskapsnivå om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du må unnskylde meg for at jeg finner slik ulogisk argumentasjon noe tåpelig.''

Helt i orden. :-)

Men for meg er det mer ulogisk og tåpelig å tro at verden og alle dens finurlige og unike vesener har blitt til av seg selv.

Det blir som å kaste en bombe inn i et trykkeri og resultatet av eksplosjonen ville bli et fullverdig up to date leksikon.

Men det er kanskje en annen diskusjon, for det er jo ikke sikkert at du mener at verden ikke er blitt skapt av en Gud.?

Jeg tror ingenting, jeg forholder meg til det jeg vet. Noe annet synes jeg ikke er nødvendig.

Forøvrig, om det absolutt skulle en gud til for å skape verden... Hvem/hva skapte gud? Eller er det så sannsynlig at hun/han bare ble til av seg selv? ^^

Bare en av mange brist i religiøs logikk. Like greit å holde logikk utenfor og innrømme at du tror fordi du er redd for å ikke tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Jeg tror ingenting, jeg forholder meg til det jeg vet. Noe annet synes jeg ikke er nødvendig.

Forøvrig, om det absolutt skulle en gud til for å skape verden... Hvem/hva skapte gud? Eller er det så sannsynlig at hun/han bare ble til av seg selv? ^^

Bare en av mange brist i religiøs logikk. Like greit å holde logikk utenfor og innrømme at du tror fordi du er redd for å ikke tro.

''Forøvrig, om det absolutt skulle en gud til for å skape verden... Hvem/hva skapte gud? Eller er det så sannsynlig at hun/han bare ble til av seg selv? ^^

Bare en av mange brist i religiøs logikk. Like greit å holde logikk utenfor og innrømme at du tror fordi du er redd for å ikke tro''

Ja, helt enig i at det er en logisk brist der. Har lurt på det samme selv, HVOR kommer Gud fra egentlig? Hvem har skapt han liksom? Men har slått meg til ro med at Tro er nettopp tro. Tro og logikk hører ikke alltid sammen, og at vi her på jorden i vår nåværende tilstand bare ser stykkevis og delt.

En gang (hjemme i Himmelen) skal vi se alt og forstå alt slik det er.

"Tro er visshet om det en ikke ser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det, skjønner du! I følge Bibelen, er det _kun_ de som tror at Jesus er Gud, som har håp...

''Det er ikke det, skjønner du! I følge Bibelen, er det _kun_ de som tror at Jesus er Gud, som har håp...'' In that case syns jeg han i tillegg til å være urettferdig er temmelig selvsentrert, og faller ytterligere i kurs hos meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke det, skjønner du! I følge Bibelen, er det _kun_ de som tror at Jesus er Gud, som har håp...'' In that case syns jeg han i tillegg til å være urettferdig er temmelig selvsentrert, og faller ytterligere i kurs hos meg. ;)

Jesus har ikke skrevet bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Forøvrig, om det absolutt skulle en gud til for å skape verden... Hvem/hva skapte gud? Eller er det så sannsynlig at hun/han bare ble til av seg selv? ^^

Bare en av mange brist i religiøs logikk. Like greit å holde logikk utenfor og innrømme at du tror fordi du er redd for å ikke tro''

Ja, helt enig i at det er en logisk brist der. Har lurt på det samme selv, HVOR kommer Gud fra egentlig? Hvem har skapt han liksom? Men har slått meg til ro med at Tro er nettopp tro. Tro og logikk hører ikke alltid sammen, og at vi her på jorden i vår nåværende tilstand bare ser stykkevis og delt.

En gang (hjemme i Himmelen) skal vi se alt og forstå alt slik det er.

"Tro er visshet om det en ikke ser".

''Tro er visshet om det en ikke ser".''

Hebreerne 11, 1.

Imponert nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...