Gå til innhold

Hyppig vannlatning / urinlekkasjer hos gutt 20

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 20 som plages fryktelig av hyppig vannlatning og urinlekkasje. Sistnevnte sliter jeg med hele dagen, noe jeg har gjort i over et halvt år nå. Oppsøker og toalettet og urinerer oftere enn hver time. Det største problemet er dette med lekkasje som bare kommer og går helt ukontrollert og er særdeles plagsomt. Jeg har gått til lege, forhørt meg med et par leger og vært hos urolog uten at disse kunne hjelpe meg spesielt annet enn å gi meg tabletter. Det jeg går på nå heter MINIRIN, men også de har hatt null effekt de første 2-3 uker.

Noe ekspertlegen her på dette forumet kan anbefale en stakkar som virkelig sliter med dette? Sant skal sies, som urologen sa, det KAN være tenkelig jeg sliter med denne lekkasjen p.g.a. jeg sliter med psykiske plager og uroligheter, men ganske lite trolig ifølge meg selv..

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Når har du jo være hos støre eksperter enn meg på dette (urolog), så jeg går ut fra at du har fått sjekket at det ikke er noen urinveisinfeksjon. Har du fått prøve Detrusitol? Dette er et middel som får urinblæren til å slappe av og dermed reduserer ukontrollerte sammentrekninger. Det er på resept, og jeg kan ikke vite om det er et middel som du kan bruke, men du kan spørre legen din. Ellers så kan man få spesielle truseinnlegg på blå resept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...