Gå til innhold

Rimelig kaffitrakter som lager GOD kaffi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for info :) Synes presskanne ser litt kult ut, så kanskje det blir det :)

Jepp, den er bra. Bruker den litt selv også, så varmer jeg litt melk i microen, og visper med en melkeskummer, og har i litt irish-coffee sirup, så er det verdens beste caffe latte med irish :)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• cathlin

5

• Dorthe

4

• cecily

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

_Det_ liker jeg faktisk ;)

Jeg er også glad i kaffe mocca, men de gangene jeg har kommet på å drikke dette har det vært ettermiddag/kveld og jeg har ikke sovet natta etterpå ;)

Da er du voksen da, jeg drikker stort sett cafe latte sjøl og lager den hjemme med en espressokoker. Du som har nytt lekkert kjøkken burde kjøpe deg en :o)

Skrevet

Tidligere var det kun Moccamaster som fikk det gylne kaffemerket, husker ikke akkurat hva det heter. Det betyr i alle fall at trakteren lager god kaffe. Nå mener jeg at det finnes et par traktere til som har dette merket, men tror ikke de er særlig mye billigere.

Alle andre kaffetraktere holder visst ikke kaffemålene for temperatur, traktelengde og slikt som gjør at kaffen blir god. Men om det kun er gjester som drikker kaffen, så ville jeg ikke brukt så mye penger på en trakter.

Angående presskannekaffe, så smaker den helt greit. Men husk for all del å kjøpe kaffe som er beregnet for slikt bruk, det går ikke an å kjøpe vanlig filterkaffe i presskanner. Og som morsan skriver under her, så går kanne nr 1 fint og kjapt, men skal en lage mer må kannen først drikkes opp, tømmes for grut, skylles og starte fra bunn igjen. En kaffetrakter ville allerede ha hatt runde 2 ferdig innen første kanne var tom.

Skrevet

Tidligere var det kun Moccamaster som fikk det gylne kaffemerket, husker ikke akkurat hva det heter. Det betyr i alle fall at trakteren lager god kaffe. Nå mener jeg at det finnes et par traktere til som har dette merket, men tror ikke de er særlig mye billigere.

Alle andre kaffetraktere holder visst ikke kaffemålene for temperatur, traktelengde og slikt som gjør at kaffen blir god. Men om det kun er gjester som drikker kaffen, så ville jeg ikke brukt så mye penger på en trakter.

Angående presskannekaffe, så smaker den helt greit. Men husk for all del å kjøpe kaffe som er beregnet for slikt bruk, det går ikke an å kjøpe vanlig filterkaffe i presskanner. Og som morsan skriver under her, så går kanne nr 1 fint og kjapt, men skal en lage mer må kannen først drikkes opp, tømmes for grut, skylles og starte fra bunn igjen. En kaffetrakter ville allerede ha hatt runde 2 ferdig innen første kanne var tom.

De sjeldne gangene det er mer enn 4 stk som drikker kaffe her, så tømmer jeg kanne nr en på kaffekannen, skyller ren presskannen og tømmer i ny kaffe og kokt vann. Synes ikke det er så mye mer arbeid enn å tømme en trakter ned på kaffekannen. Der må en også tømme filteret i søpla, hente nytt og fylle i kaffe og vann... Nei, når det er såpass sjeldent, tar jeg den jobben glatt:)

Persille1365381127
Skrevet

Der ser du!! Jeg drikker ikke kaffe og vet ikke hvordan man staver det engang ;)

Please si du tuller nå... Jeg stoler ikke helt på sånne fra utkant-Norge når det kommer til sånt ;)

Skrevet

Jeg er ikke så veldig fan av presskanne, jeg da. Men hvis man bare skal lage én runde med kaffe, er det neppe så mye mer arbeid enn å bruke trakter. Men skal man lage én runde til, synes jeg det er mer styr. Man må tømme og skylle kanna, og så får man ikke laget runde nr 2 før man har tømt det som ble laget i runde nr 1. Med mindre man heller opp i termokanne, da, men det har jeg aldri opplevd at noen har gjort når jeg har vært på besøk.

Skal man lage kaffe til flere, synes jeg ingenting slår kaffetrakter. Man lager én runde, heller i termokanne og setter straks på en ny ladning. Alle kan få kaffe samtidig. Er man på besøk hos noen som sverger til presskanne, er det så mye dill og dall for hver runde med kaffe.

Pluss at _jeg_ liker smaken på trakterkaffe bedre:-)

Ok, takk for synspunkt! Må vurdere det nærmere ser jeg ;)

Skrevet

Jepp, den er bra. Bruker den litt selv også, så varmer jeg litt melk i microen, og visper med en melkeskummer, og har i litt irish-coffee sirup, så er det verdens beste caffe latte med irish :)

Allsidig kanne altså ;)

Skrevet

Takk for synspunkt!

Ikke ofte vi lager mer enn en kanne og svigerfar er kresen på kaffe ;)

Skrevet

Please si du tuller nå... Jeg stoler ikke helt på sånne fra utkant-Norge når det kommer til sånt ;)

Helt sant -kors på halsen ;)

Skrevet

Takk for synspunkt!

Da er nok presskanne en helt fin løsning. Kan kjøpe slik fersk butikkvernet kaffe også og da blir det enda bedre.

Skrevet

Takk for synspunkt!

Jeg tror jeg har sett slike porsjonspakninger beregnet på presskanne? Det er isåfall en god idé, ettersom dere drikker lite kaffe:-)

Skrevet

Jeg tror jeg har sett slike porsjonspakninger beregnet på presskanne? Det er isåfall en god idé, ettersom dere drikker lite kaffe:-)

Det trenger de ikke. Det er jo bare å bruke vanlig måleskje:-)

Skrevet

Det trenger de ikke. Det er jo bare å bruke vanlig måleskje:-)

Poenget er at når man har åpnet en kaffepose, så forringes kvaliteten etter en stund. Da er det en fordel at den posen man åpner er for bare én kanne og ikke flere:-)

Skrevet

Poenget er at når man har åpnet en kaffepose, så forringes kvaliteten etter en stund. Da er det en fordel at den posen man åpner er for bare én kanne og ikke flere:-)

Er du så fin på det? ;-) Putt kaffen i en boks.

Skrevet

En stor fordel med porsjonspakninger, ja. Kaffen blir jo gammel før vi rekker å bruke den opp ;)

Skrevet

Hvor er det du har sett sånne posjosnpakker forresten?

Skrevet

Eller de kan kjøpe kun bittelitt butikkvernet kaffe om gangen. Den er absolutt best fersk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...