morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Er du så fin på det? ;-) Putt kaffen i en boks. Jeg har kaffen i en boks, og oppbevarer den der oftee lenger enn den uka som er maksimalt anbefalt oppbevaringstid, hvos jeg husker riktig, men jeg oppbevarer den ikke der i ukesvis, da:-) Merker på hytta hvis vi ikke har vært der på en stund at gammel kaffe ikke er så superbra. 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Hvor er det du har sett sånne posjosnpakker forresten? *he he* Jeg fikk en prøvepakke som reklame i postkassa, sammen med en lapp der det sto at nå fikk man presskannekaffe i prosjonspakninger...;-) ettersom jeg ikke bruker presskanne, heiv jeg den oppi trakteren en dag. Husker dessverre ikke merket, men tror kanskje posen var svart? 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Eller de kan kjøpe kun bittelitt butikkvernet kaffe om gangen. Den er absolutt best fersk. Det kan de gjøre, men problemet er da ikke-forhåndsannonserte gjester. Man kan kanskje kjøpe bønner og kaffekvern og kverne for hver gang? 0 Siter
cecily Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Det kan de gjøre, men problemet er da ikke-forhåndsannonserte gjester. Man kan kanskje kjøpe bønner og kaffekvern og kverne for hver gang? De gjestene får pulverkaffe ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 De gjestene får pulverkaffe ;-) Her får alle gjester pulverkaffe. Sånn er det bare. ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Her får alle gjester pulverkaffe. Sånn er det bare. ;o) ''Her får alle gjester pulverkaffe. Sånn er det bare'' Huff! Men pulverkaffe duger på fjellet, i skogen eller i båt, da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 ''Her får alle gjester pulverkaffe. Sånn er det bare'' Huff! Men pulverkaffe duger på fjellet, i skogen eller i båt, da. Vi drikker ikke kaffe selv, derfor har vi verken trakter eller presskanne, har ikke kaffekjele engang såvidt jeg vet. Dvs. jeg har en bitteliten presskanne som tar akkurat en tekopp og den skal det ikke kaffe oppi. Ergo - pulverkaffe. 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 De gjestene får pulverkaffe ;-) Også pulverkaffe kan bli "for gammel"! :-) jeg har forresten satt opp en sånn liten elektrisk kaffekvern på ønskelista mi i år. Det er bare jeg som drikker kaffe her i huset, og jeg elsker nykvernet kaffe:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Også pulverkaffe kan bli "for gammel"! :-) jeg har forresten satt opp en sånn liten elektrisk kaffekvern på ønskelista mi i år. Det er bare jeg som drikker kaffe her i huset, og jeg elsker nykvernet kaffe:-) *inviterer morsan på nydellig kaffe fra kaffemaskin med innebygget automatisk kvern* 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Også pulverkaffe kan bli "for gammel"! :-) jeg har forresten satt opp en sånn liten elektrisk kaffekvern på ønskelista mi i år. Det er bare jeg som drikker kaffe her i huset, og jeg elsker nykvernet kaffe:-) ''Også pulverkaffe kan bli "for gammel"! :-)'' Jeg vet, derfor kjøper vi nå bare de bittesmå glassene fra Nescafe. ) Det er godt med en liten teskje pulverkaffe-pulver i kakaokoppen forøvrig! ) 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 *inviterer morsan på nydellig kaffe fra kaffemaskin med innebygget automatisk kvern* Gjerne, hvis du lover å lage mer enn to kopper!! ;-) De gangene jeg er hos folk som har slike fancy maskiner, får man til nød to kopper - som regel bare én. Det holder ikke for en real kaffekjerring som meg:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Gjerne, hvis du lover å lage mer enn to kopper!! ;-) De gangene jeg er hos folk som har slike fancy maskiner, får man til nød to kopper - som regel bare én. Det holder ikke for en real kaffekjerring som meg:-) Er jo bare for å trykke på en knapp for å få nye to kopper, da :-). 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Er jo bare for å trykke på en knapp for å få nye to kopper, da :-). Ja, det er mulig, men man får ikke tilbud om det. Tror forresten at de jeg kjenne rikke har maskin med innebygd kvern, emn slik hvor man bruker slike "tabletter" som de diller med. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Ja, det er mulig, men man får ikke tilbud om det. Tror forresten at de jeg kjenne rikke har maskin med innebygd kvern, emn slik hvor man bruker slike "tabletter" som de diller med. Ok, da har de sikkert Nespresso-maskin. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Ja, det er mulig, men man får ikke tilbud om det. Tror forresten at de jeg kjenne rikke har maskin med innebygd kvern, emn slik hvor man bruker slike "tabletter" som de diller med. Ok, stikk innom i morgen formiddag, da 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Ok, stikk innom i morgen formiddag, da :-) Kan vi ta det etter jul? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 :-) Kan vi ta det etter jul? '':-) Kan vi ta det etter jul?'' Any time! 0 Siter
cathlin Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har kaffen i en boks, og oppbevarer den der oftee lenger enn den uka som er maksimalt anbefalt oppbevaringstid, hvos jeg husker riktig, men jeg oppbevarer den ikke der i ukesvis, da:-) Merker på hytta hvis vi ikke har vært der på en stund at gammel kaffe ikke er så superbra. Sant nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.