Gjest MoTa Skrevet 26. august 2001 Del Skrevet 26. august 2001 Heisann.. Nå, etter flere uker med Dalacin (uten resultat) har jeg fått foreskrevet Oxytetral for kviser. Jeg fikk også Differin som jeg skulle smøre tynt på de affiserte områdene ( haken, kinnene, rundt munnen) Det jeg lurer på ; Hjelper disse midlene? Vil den rød/blåheten som ligger "inni"/"under" huden forsvinne? Eller er dette restmerker som jeg alltid vil ha? Bleker de med tiden? Kan jeg drikke alkohol mens jeg tar oxytetral? Det står at man BØR ikke ta solarium når man tar denne kuren. Men er det veldig ille hvis jeg gjør det likevel? Trenger litt lys og farge nå, ellers blir jeg deprimert. Hva hvis jeg smører meg? Siste spm; Kan jeg kombinere behandlingen med dalacin eller Panoxyl? Bruke disse om dagen og differin om kvelden, eller bør jeg unngå dette? Jeg har nå brukt det en 5 dagers tid, men alikevel fortsetter jeg og få kviser. Er dette vanlig? Vet at jeg må ha tålmodighet men hvor lenge er det snakk om før man kan forvente resultater? Forresten..Har postet dette i hud og hår forumet, men der er det ingen sakkyndige som svarer?? Det virker som om ytterst få innlegg blir svart på. Hhmm..håper det går greit at jeg postet det her istedenfor. Kanskje jeg får svar nå. Dette plager meg mye, så jeg er sulten på svar. På forhånd tusen takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33980-hudproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Oxytetral og Differin er bra midler mot kviser, og hjelper de fleste. De forhindrer dog ikke at man får nye kviser etter avsluttet behandling. Ved behov for gjentatte slike kurer kan det være aktuelt å vurdere om man vil forsøke en kur med Roaccutan. Med dette middelet kan man bli kvitt kvisene for alltid. Når man benytter en kur mot kviser vil betennelsen kvisene forårsaker gjerne avta og med dem også noe av rødheten i huden. Arr etter tidligere kviser forsvinner ikke og disse kan være litt rødlige den første tiden. Du bør unngå å sole deg når du bruker Oxytetral - da middelet gjør at man lettere blir solbrent. Dersom du går forsiktig fram, kan det dog gå bra - men jeg ikke garantere at det vil gjelde deg. Jeg tror Differin, Panoxyl og Dalacin kan kombineres, men spør legen din for sikkerhets skyld. Svartjenesten i hudforumet er avsluttet. Det er lagt ut informasjon om dette på åpningssiden for den forumgruppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33980-hudproblemer/#findComment-131617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.