Gå til innhold

For den som fortsatt har skapplass til overs....


morsan

Anbefalte innlegg

Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene ;) Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere ;)

''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene''

Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • Dorthe

    10

  • candyqueen_83

    9

  • Lillemus

    5

Mest aktive i denne tråden

Hørtes smart ut med en kombivariant.

Vi har forresten også smørbrødgrill - en sånn "vaffeljernaktig" der man klemmer en dobbeldekker inni og lager toast m/fyll. Man kan kanskje grille pølser inni den også? ;-)

''Vi har forresten også smørbrødgrill - en sånn "vaffeljernaktig" der man klemmer en dobbeldekker inni og lager toast m/fyll''

Husker en venninne hadde slik da vi studerte, og jeg syntes det var knallgodt med grillede ostesmørbrød som en kjapp middag. Verd å prøve, om du først har slikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene''

Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også!

Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem... Ungene får vanligvis pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene''

Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også!

Forresten, så serverer jeg vanligivs pizza, så jeg slipper å anke på behandlinga av pølsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem... Ungene får vanligvis pølser.

''Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem...''

Vi trekker wienerpølser og slenger grillpølser evt. på grillen. For enkelthets skyld blir det mest wiener i bursdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har forresten også smørbrødgrill - en sånn "vaffeljernaktig" der man klemmer en dobbeldekker inni og lager toast m/fyll''

Husker en venninne hadde slik da vi studerte, og jeg syntes det var knallgodt med grillede ostesmørbrød som en kjapp middag. Verd å prøve, om du først har slikt :-)

Ja, vi brukte den mye til det da dne var nye, men da nyhetens interesse dabbet av forsvant denn inn i skapet.... Lurer på å ta dne frem igjen, særlig ettersom junior jo har likt toast når vi har kjøpt det "på farta". Kanskje han kan lage seg varme ostesmørbrød etter skoletid? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene ;) Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere ;)

Hæ, mener du det. Som regel griller minstemann pølsene på verandaen. De blir jo ekle hvis man koker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer om koking av grillpølser:

''-Nei jeg har aldri hørt om noen som koker grillpølser, men pølsekokerne våre og deres wienerpølser er en tradisjon på Norway Cup, sier Frode Kyvåg til adessa.no

Dermed bekrefter direktøren for Norway Cup Frøya-ordførerens påstand om at koking av grillpølser er et særtrøndersk fenomen. ''

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1099138.ece

Og fytti. Jeg synes grillpølser er ekle nok som de er når de er grillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene ;) Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere ;)

Forøvrig koker man ikke middagspølser heller. De stekes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første årene med barneselskaper trakk jeg grillpølser i vann. Vi hadde barnehagen hjemme på dagtid, og de ansatte sa at ungene aldri hadde spist så mye pølser før, nå da de slapp pølser med skinn:-)

Men trukne grillpølser smaker litt tamt, synes jeg.

Ganske viktig å hive masse krydder (buljong,salt .. etc) i vannet og ikke trekke dem for lenge. Men ja, wiener og helst kyllingwiener passer best til trekking i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokte pølser er bånn i bøtta

Jeg er ikke glad i pølser jeg heller og det eneste som går an å koke er wienerpølser fra Leiv Vidar. Når man har barn kommer man ikke utenom. Men jeg likte ikke pølser som barn heller, men jeg spiser det likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg skal ta fram smørbrødgrillen vår snart? Den har stått inners i skapet lenge nå....

Jeg og bruker min. Litt i perioder, men den står i skapet og er lett å finne fram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i pølser jeg heller og det eneste som går an å koke er wienerpølser fra Leiv Vidar. Når man har barn kommer man ikke utenom. Men jeg likte ikke pølser som barn heller, men jeg spiser det likevel

For meg er det visst bare kylling/kalkun-wiener fra Prior for alltid, helfrelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene ;) Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere ;)

Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det visst bare kylling/kalkun-wiener fra Prior for alltid, helfrelst.

Jeg liker ikke kyllingpølse og har ikke julepølse til ribba heller. Etter 27 år med unger har jeg fått pølser, spagetti med kjøttsaus og pizza med kjøttdeig langt oppi halsen.

Spagetti med ostesaus, gjerne med ekstra parmensan i + bacon og pizza med annet fyll er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med denne praktiske hot dog maskinen er det nå enkelt å grille pølser hjemme.''

Ja, for det var jo helt uoverstigelig vanskelig før. Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam).

Det lagde mora mi også, så det er jeg vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...