Gå til innhold

For den som fortsatt har skapplass til overs....


morsan

Anbefalte innlegg

Men jeg tror det er ganske vanlig nordpå, husker du hvor nysgjerrig jeg var på bollefrikasse som ble nevnt gang på gang :o)

Hehe, ja, bollefrikase det spiser vi. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • Dorthe

    10

  • candyqueen_83

    9

  • Lillemus

    5

Mest aktive i denne tråden

Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam).

Hehe, fiskekaker i brun saus er like godt som kjøttkaker i brun saus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren til en venninne av meg mener også at grillpølser er noe som skal legges på grillen. Jeg trekker dem i vann utenom sommersesongen.

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene''

Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også!

Kommer du fra Oslo? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, mener du det. Som regel griller minstemann pølsene på verandaen. De blir jo ekle hvis man koker dem.

Er nok ganske vanlig ellers i landet med kokte grillpølser, ja ;)

De må ikke kokes, men trekkes - og ikke for lenge :)

(men stekte grillpølser er nok hakket bedre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på julegaveshopping i dag og syntes jeg så riskokere overalt. Mistenkte togli for å ha blitt betalt for å fremme riskokere som julegaveforslag i år. Og nå begynner du med pølsegriller, så da kommer jeg vel til å se det resten av uka...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jammenatter

Enig med Dorthe - man koker _ikke_ grillpølser.

Min seksåring nekter å spise kokte (trukkede) wienerpølser også (bare grillede/stekte pølser duger), men det er en annen historie.

Kokte pølser er helt klart best, men man koker vitterlig ikke grillpølser, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jammenatter

Jeg er ikke glad i pølser jeg heller og det eneste som går an å koke er wienerpølser fra Leiv Vidar. Når man har barn kommer man ikke utenom. Men jeg likte ikke pølser som barn heller, men jeg spiser det likevel

Wienerpølser skal vel i grunn heller ikke koke. De skal trekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på julegaveshopping i dag og syntes jeg så riskokere overalt. Mistenkte togli for å ha blitt betalt for å fremme riskokere som julegaveforslag i år. Og nå begynner du med pølsegriller, så da kommer jeg vel til å se det resten av uka...*s*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Den hadde passet perfekt til min pølsespisende onkel :) ikke det at jeg gir han noen gave;) men han har vunnet flere pølsekonkurranser hahaha...

Pølsekonkurranser? ;-) Visste ikke det fantes slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med denne praktiske hot dog maskinen er det nå enkelt å grille pølser hjemme.''

Ja, for det var jo helt uoverstigelig vanskelig før. Hahaha!

Ja, jammen bra verden og teknikken går framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske viktig å hive masse krydder (buljong,salt .. etc) i vannet og ikke trekke dem for lenge. Men ja, wiener og helst kyllingwiener passer best til trekking i vann.

Ja, buljong er viktig, uansett pølsetyper i kjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uvanlig med fiskekaker i brun saus altså? Hva har man ellers til fiskekaker? Hvit saus høres hvertfall ikke godt ut til.

Jeg har vokst opp med brun saus til fiskekaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig koker man ikke middagspølser heller. De stekes også.

jeg er litt usikker på hva middagspølser er, men røkte kjøttpølser har vi alltid stekt.

Medisterpølse trekkes i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokte pølser er helt klart best, men man koker vitterlig ikke grillpølser, nei.

''Kokte pølser er helt klart best, men man koker vitterlig ikke grillpølser, nei.''

Kokte pølser er definitivt ikke godt, de sprekker og blir vasstrukne, trukkede pølser er imidiertid ok ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvordan gjettet du det? ;)

Fordi Oslofolk er de eneste som er så "rare" at de aldri har skjønt at det faktisk går an å koke grillpølser ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...