Gå til innhold

For den som fortsatt har skapplass til overs....


morsan

Anbefalte innlegg

Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam).

Men det er jo vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • Dorthe

    10

  • candyqueen_83

    9

  • Lillemus

    5

Mest aktive i denne tråden

Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam).

Haha, det var en snodig kombinasjon! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var en snodig kombinasjon! ;p

Men jeg tror det er ganske vanlig nordpå, husker du hvor nysgjerrig jeg var på bollefrikasse som ble nevnt gang på gang :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror det er ganske vanlig nordpå, husker du hvor nysgjerrig jeg var på bollefrikasse som ble nevnt gang på gang :o)

Er det uvanlig med fiskekaker i brun saus altså? Hva har man ellers til fiskekaker? Hvit saus høres hvertfall ikke godt ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uvanlig med fiskekaker i brun saus altså? Hva har man ellers til fiskekaker? Hvit saus høres hvertfall ikke godt ut til.

Folk bruker smeltet smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det uvanlig med fiskekaker i brun saus altså? Hva har man ellers til fiskekaker? Hvit saus høres hvertfall ikke godt ut til.

Ikke hør på Dorthe som sier at "folk" bruker smeltet smør til fiskekaker. Brun saus på fiskekaker er kjempegodt, særlig om fiskekakene er trukket varme i sausen. :o) Men det er mulig at det også er mer vanlig i Trøndelag enn sørpå? Vi spiser også fiskekaker med poteter til og smeltet smør evt. bare en smørklatt da, i alle fall da jeg var barn, når bruker jeg ikke smør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem...''

Vi trekker wienerpølser og slenger grillpølser evt. på grillen. For enkelthets skyld blir det mest wiener i bursdager.

Wiener er jo ekkelt med det seige skinnet på! Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig koker man ikke middagspølser heller. De stekes også.

Nei, middagspølser trekkes i vann til de er gjennomvarme. Men veldig gode når de er skåret opp og stekt i panna også da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiener er jo ekkelt med det seige skinnet på! Usj.

''Wiener er jo ekkelt med det seige skinnet på''

På gode wienerpølser trukket på riktig vis er ikke skallet seigt overhodet.

Jeg synes wienerpølser smaker bedre. De er ikke så fete, i hvertfall smaker de ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiener ja, men man koker ikke grill. De stekes eller helst grilles

''Wiener ja, men man koker ikke grill. De stekes eller helst grilles

''

lolol, helt enig - de trønderne har misforstått dette også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Hey den der var jo genial da :D

Men ang skapplass ja....

uff jeg drømmer om et svææært kjøkken med masse skap og benkeplass,

så skal jeg ha masse forskjellige utstyr i skapene....

popcornmaskin, sukkerspinnmaskin - you name it :D

Nå har jeg eggkoker og smoothieblender - det tar nok plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi brukte den mye til det da dne var nye, men da nyhetens interesse dabbet av forsvant denn inn i skapet.... Lurer på å ta dne frem igjen, særlig ettersom junior jo har likt toast når vi har kjøpt det "på farta". Kanskje han kan lage seg varme ostesmørbrød etter skoletid? :-)

Sønnen min er i perioder veldig glad i varme ostesmørbrød fra et sånt jern.

Det er faktisk én av relativt få kjøkkendingser som får stå framme kontinuerlig hjemme hos oss. Nå skal det sies at det er en liten og nett variant vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Med denne praktiske hot dog maskinen er det nå enkelt å grille pølser hjemme.''

Ja, for det var jo helt uoverstigelig vanskelig før. Hahaha!

Fnis, jeg hadde tenkt å skrive noe liknende.

Jeg har alltid trodd at pølser var noe av det raskeste og mest uproblematiske man kunne lage til middag, men jeg skjønner at det egentlig er ganske avansert uten spesialutstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er i perioder veldig glad i varme ostesmørbrød fra et sånt jern.

Det er faktisk én av relativt få kjøkkendingser som får stå framme kontinuerlig hjemme hos oss. Nå skal det sies at det er en liten og nett variant vi har.

Vesla liker dem faktisk best fra vaffeljernet. Blir ikke så sammenklemt og hardt. Og så trenge rman èn dings mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Den hadde passet perfekt til min pølsespisende onkel :) ikke det at jeg gir han noen gave;) men han har vunnet flere pølsekonkurranser hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bruker smeltet smør.

Hmm.. Jaja.. Jeg er ikke så glad i fiskekaker så jeg prøver å unngå det, men når jeg spiser det høres det best ut med brun saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på Dorthe som sier at "folk" bruker smeltet smør til fiskekaker. Brun saus på fiskekaker er kjempegodt, særlig om fiskekakene er trukket varme i sausen. :o) Men det er mulig at det også er mer vanlig i Trøndelag enn sørpå? Vi spiser også fiskekaker med poteter til og smeltet smør evt. bare en smørklatt da, i alle fall da jeg var barn, når bruker jeg ikke smør på.

Både min og samboers familie bruker brun saus. Hans ene forelder er riktig nok fra Trøndelag men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, middagspølser trekkes i vann til de er gjennomvarme. Men veldig gode når de er skåret opp og stekt i panna også da. :o)

Jeg har aldri trukket dem i vann tidligere. Men har trukket litt grovere varianter ved siden av raspeball. Det kan jo være det smaker greit, men jeg liker stekeskorpa :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Wiener er jo ekkelt med det seige skinnet på''

På gode wienerpølser trukket på riktig vis er ikke skallet seigt overhodet.

Jeg synes wienerpølser smaker bedre. De er ikke så fete, i hvertfall smaker de ikke slik.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...