Gå til innhold

Hvilke organisasjoner gir dere fast til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan såpass med tysk at jeg visste det, men kobla det bare ikke ;-)

*humre* c",)

Nei, vi støtter ingen veldedige organisasjoner, men skulle vi gjort det hadde det nok blitt Leger uten grenser, Redd Barna eller Røde Kors, tenker jeg. Jeg har større tro på at de vet hva, hvor og hvordan riktig hjelp skal gis.

Skrevet

*humre* c",)

Nei, vi støtter ingen veldedige organisasjoner, men skulle vi gjort det hadde det nok blitt Leger uten grenser, Redd Barna eller Røde Kors, tenker jeg. Jeg har større tro på at de vet hva, hvor og hvordan riktig hjelp skal gis.

Da er det bare å sette igang å støtte ;-)

Skrevet

Da er det bare å sette igang å støtte ;-)

Ja, du sier noe.

Skrevet

Vi støtter fast leger uten grenser, redd barna, kirkens nødhjelp, SOS barnebyer, amnesty.

Sporadisk støtter vi kreftforeningen, livredningsselskapet, røde kors, + noen til.

Vi er alltid over grensen som gir skattefradrag, så da bruker vi mer på å støtte slike organisasjoner enn jeg bruker på klær i hvertfall;-)

Skrevet

Har et fadderbarn gjennom Plan, der går det et fast beløp i mnd. har også et litt mindre beløp til Utviklingsfondet hver måned.

Og så gir jeg alltid en sum til Kirkens Bymisjon til jul.

Skrevet

Unødvendig å si, kanskje, men jeg støtter selvsagt Støtteforeningen for kreftsyke barn. Den hjelpen og støtten vi selv fikk i en svært vanskelig situasjon, var uvurderlig!

Sporadisk støtter jeg Røde kors og Redd barna. Det er et hav av gode formål man kan støtte, og det er vanskelig å prioritere, synes jeg. Men Røde Kors og Redd Barna gjør veldig mye bra, synes jeg.

Skrevet

Jeg er førerhundvenn (Blindeforbundet).

Ellers er det ikke så mye fast, men sporadisk gir jeg til bl.a. Frelsesarmeen og Kirkens Nødhjelp. Merker at jeg blir påvirket av (som regel) dårlige telefontiggere og gode kampanjer. Redningsselskapet gir jeg ikke til lenger, for de ringer og maser etter mer penger med en gang du har gitt dem penger...

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg støtter SOS barnebyer og Plan Norge månedlig, 500 kr til sammen.

Skrevet

SOS barnebyer og Norsk Luftambulanse. Og så kjøper vi juletre og julenek av Lions.

Skrevet

Tror vi har månedlige gaver til:

Leger uten grenser

Plan

Redd barna

Kirkens nødhjelp

Siden vi har såpass mange faste, er det sjelden jeg gir til sånne sporadiske "tigge"-brev. Men det hender jeg lar meg smelte av dem også, da.

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Fast

Dyrebeskyttelsen

http://www.dyrebeskyttelsen.no/

Foreningen for omplassering av dyr

http://www.fod.no/viewPage.php?page=0

Fadderbarn via Tønsberg pinsemenighet

http://www.tonsbergpinsekirke.no/sider/artikle

r.asp?type=nyhet&tittel=Barnelandsbyen Nytt Håp&mal=&kat=Bolivia

Sporadisk

Lokale lag/foreninger med kjøp av lodd, julenek, kakebokser osv osv.

Kjøper alternative julegaver av Unicef ol.

Skrevet

Tror vi har månedlige gaver til:

Leger uten grenser

Plan

Redd barna

Kirkens nødhjelp

Siden vi har såpass mange faste, er det sjelden jeg gir til sånne sporadiske "tigge"-brev. Men det hender jeg lar meg smelte av dem også, da.

''Siden vi har såpass mange faste, er det sjelden jeg gir til sånne sporadiske "tigge"-brev.''

Disse tiggerbrevene er ufattelig irriterende. Om jeg en gang gir et lite beløp til en organisasjon virker det som de bruker opp beløpet i porto på tiggerbrev til meg i årene etterpå.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Siden vi har såpass mange faste, er det sjelden jeg gir til sånne sporadiske "tigge"-brev.''

Disse tiggerbrevene er ufattelig irriterende. Om jeg en gang gir et lite beløp til en organisasjon virker det som de bruker opp beløpet i porto på tiggerbrev til meg i årene etterpå.

''Disse tiggerbrevene er ufattelig irriterende. Om jeg en gang gir et lite beløp til en organisasjon virker det som de bruker opp beløpet i porto på tiggerbrev til meg i årene etterpå.''

Derfor er det _så_ viktig å ha informasjon til hvem man gir til! Mange organisasjoner har et vanvittig høyt forbruk for å rekruttere nye givere, da er noe galt en plass:(

Skrevet

''Disse tiggerbrevene er ufattelig irriterende. Om jeg en gang gir et lite beløp til en organisasjon virker det som de bruker opp beløpet i porto på tiggerbrev til meg i årene etterpå.''

Derfor er det _så_ viktig å ha informasjon til hvem man gir til! Mange organisasjoner har et vanvittig høyt forbruk for å rekruttere nye givere, da er noe galt en plass:(

''Derfor er det _så_ viktig å ha informasjon til hvem man gir til! Mange organisasjoner har et vanvittig høyt forbruk for å rekruttere nye givere, da er noe galt en plass:(''

Skjønte ikke helt denne.

Hva slags informasjon skulle man "ha til hvem"?

Og som sagt var jeg ikke ny giver, jeg har tidligere "rekruttert meg selv".

hidi, the scorpion
Skrevet

''Derfor er det _så_ viktig å ha informasjon til hvem man gir til! Mange organisasjoner har et vanvittig høyt forbruk for å rekruttere nye givere, da er noe galt en plass:(''

Skjønte ikke helt denne.

Hva slags informasjon skulle man "ha til hvem"?

Og som sagt var jeg ikke ny giver, jeg har tidligere "rekruttert meg selv".

''Hva slags informasjon skulle man "ha til hvem"?''

Til hvem man gir, og hvor stor prosentandel som går til nyrekruttering.

Skrevet

''Hva slags informasjon skulle man "ha til hvem"?''

Til hvem man gir, og hvor stor prosentandel som går til nyrekruttering.

Ok, men som sagt var jeg gammel giver...

Skrevet

Jeg svarer alle under ett her - takk for mange svar og innspill til organisasjoner som kan være aktuelle å vurdere fast givertjeneste til.

Det ble ei geit og 6 trær via Kirkens nødhjelp til mine foreldre som hovedjulepresang i år - er litt spent på hva de sier :-)

Og nå har jeg sittet med nettbanken og gitt gave til LHL, Norsk søndagsskoleforbund og vår menighet.

Tipper vi lander på menigheten, KN og LHL/Kreftforeningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...